erg boos op woningbouw!

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

sorry meiden ik moet even me verhaal kwijt.

wij wonen sinds december 2009 in een aangepast appartement. en we hebben continu problemen.

eerst zaten we 3 weken zonder keuken. ze hadden verkeerd gelezen en de oude keuken er 3 weken te vroeg uit gehaald.

daarna (januari) ging de boiler kapot. na veel bellen en boos worden kregen we een nieuwe boiler. (moeten we wel elke maand extra voor betalen).
    die boiler is er in maart pas ingezet!

wij betalen elke maand een bijdrage voor de verwarming (75euro). en we kregen laatst een rekening van ista van 500 euro. dit ging over de maanden december2009 tot maart 2010.dus we zouden in die 3 maanden meer dan 700 euro verstookt hebben in de woonkamer!

nu is het zo dat het bij ons thuis ijs koud is omdat het appartement zeer slecht geisoleerd is. al zetten we alle radiators op zijn hoogst, dan nog word het niet warmer dan 15 graden! dit is erg slecht voor mijn spieren en kan ik door mijn handicap steeds minder.

begin mei ging de boiler weer kapot. die hebben ze gemaakt maar sindsdien konden we nog maar 10 minuten per dag douchen! en dan moet je verder geen warm water pakken. anders kan je niet douchen.

vanmorgen wilde ik douchen en stond er een minuut onder daarna snel ingesopt. wilde ik er weer onder gaan staan was de douch ijs koud. heb me toch snel afgespoeld maar nu gigantische hoofdpijn en spierpijn.

belde ik de woningbouw op om dit te melden. krijgen we te horen dat er waarschijnlijk in de verbouwing (van normale woning naar aangepaste woning 10 jaar geleden! ) iets is fout gegaan met de aanleg. en dat ze er niks aan kunnen doen. de boiler word dus niet gemaakt!!! en we moeten het maar uitzoeken met koud water!!

mijn vriend is nu boos naar de woningbouw toe. het kan toch niet zo zijn dat ze ons letterlijk in de kou laten zitten? we hebben een huur appartement dus dit moet toch gewoon gemaakt worden?

sorry van dit lange verhaal. ik moest het even kwijt. ben erg boos.

2. Giltje

Giltje Niet meer actief

Da's lekker =O

ik zou als het mogelijk was gelijk kijken voor een andere woning! Dit is toch bespotelijk =O

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Nou,dat is toch bezopen!!

Wij hebben ook pas een afrekening gehad van de Ista,€340,- bijbetalen..Ik kijk wel uit dit jaar met stoken!:(

Ik hoop echt dat je vriend het daar wel lukt,om ze tot een oplossing te dwingen desnoods.

Sterkte,en ben benieuwd hoe dit afloopt!

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan mij voorstellen dat je boos bent, dit soort dingen kunnen natuurlijk niet. Maar over de boiler, weet je zeker dat je die van de woningbouw hebt? In ons vorige huis hadden wij ook een boiler maar die huurden we van de energiewacht. Dit vraag ik omdat je misschien dan om de woningbouw heen kunt.
    Wij hadden een 80 liter boiler volgens mij. En als we snel genoeg waren kon iedereen net douchen. Dan moest je de knop omdraaien en dan na een paar uur hadden we weer warm water. Zit er niet zo'n knop op?

5. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Jeetje zeg! Dat is toch ook van de zotte! En lekker nu, zo vlak voor het weekend. Hoop dat je vriend nog wat kan regelen. Belachelijk zoiets!

6. emje

emje Niet meer actief

@giltje, we staan al vanaf maart ingeschreven op de wacchtlijst voor een andere woning (liefst eensgezins woning).

maar de wachtlijst is hier gemiddeld 4 jaar!! (voor niet aangepaste woning)
    en als we een niet aangepaste woning zouden krijgen dan moeten we de aanpassingen zelfs betalen (ongeveer 15000 euro)

maar het wachten op een aangepaste woning is gemiddeld 6 jaar en daarbij moet je dan een wmo verhuis indicatie hebben . daar zijn we druk mee bezig. en het ziet er naar uit dat het gaat lukken. maar makkelijk was dat niet. aangezien we een aangepast appartement hebben is er volgens hun geen reden om te verhuizen.

ik hoop dat het wmo snel rond is en dat we snel een aangepaste woning krijgen. maar tot die tijd kunnen ze ons toch niet in de kou laten zitten. zeker niet met ons klein meisje strax. :(

7. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja in dat huis hadden we ook blokverwarming ging ook via ista.
    Ik heb me scheel betaald aan hun!:x Volgens de woningbouw was ik ook hoofdstoker nr 1 van het hele blok... maar heel gek, ik woon nu in een eensgezinswoning ipv appartement en ik ben nu de helft minder kwijt aan stookkosten. Terwijl daar alles dubbel glas was en hier boven hebben we nog enkel glas. Rara hoe kan dat? Ik heb al vaker gelezen en gehoord over belachelijke hoge afrekeningen van de ista.

8. emje

emje Niet meer actief

@gwen81,

de boiler is van de woningbouw dus we kunnen helaas niet om hun heen :( wij hebben een 150 liter boiler maar kunnen niet langer dan 10 minuten warm water pakken. bij ons zit er ook zo knop op maar dan duurt het 10 uur voordat deze weer warm is. :(

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ista is gewoon k*t.. was hier laatst ook al een topic over. Wij betalen uitgerekend een paar honderd euro per maand, enkel voor de verwarming in de huiskamer en om de kinderkamers iets voor te verwarmen.

10. emje

emje Niet meer actief

wij hebben de verwarming nu helemaal niet aanstaan. omdat het even koud is met de verwarming aan. nu kan dat nog wel. we trekken gewoon extra trui en jas aan binnen. maar strax met de kleine word een groot probleem.

het boiler probleem vind k op dit moment het ergst. we kunnen nu niet douchen. afwassen en dweilen kan eventueel met waterkoker. helaas kan ik ook niet zomaar ergens anders gaan douchen vanwege dat ik geen trap kan lopen en grotendeels rolstoelgebonden ben :(

11. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou los van je boiler probleem vind ik dit al niet kunnen hoor.
    En met een waterkoker je sopjes maken.. niet fatsoenlijk kunnen douchen:x Ik zou gewoon bij de woningbouw gaan zitten en niet meer weggaan tot ze het opgelost hebben. Dit kan echt niet hoor!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zo te lezen kun je beter in de bak zitten, heb je tenminste nog een lekkere warme douche en een warm kamertje :(

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ik zou zeggen neem eens contact op met de huurderscommisie en anders met het juridisch loket, als huurder heb je bepaalde rechten en warm water hoort daar zeker bij, vooral in jullie geval. Zij kunnen je dan helpen met het opstellen van een officiele brief en je kunt als huurder in bepaalde gevallen ook minder of geen huur betalen totdat bepaalde dingen werken zoals ze horen maar dit zou ik zeker in overleg met juridisch loket doen, want meer gezeur zit je niet op te wachten en voor zulke dingen zijn bepaalde procedures en zij kunnen je daar vast mee helpen. Ik zou dit niet accepteren!

14. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Ik zou als ik jou was eens gaan kijken wat je rechten en plichten zijn! Heb je geen rechtsbijstand?
    Het lijkt mij logisch dat een woningbouw deze problemen moet oplossen!!! En je woont in een aangepaste woning dus dan zou je denken, dat alles nog beter geregeld moet zijn!
    Ik zou de rechtsbijstand, of eventuele klachtencommissie inschakelen.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Van de boiler herken ik wel. Wij woonden in een apartement (met mijn ouders toen nog) en hadden ook max 10 minuten warm water. Daarna moest de boiler weer bijgevuld worden en duurde het uren voor je weer warm water had.

Dus in hoeverre dat normaal is weet ik niet.

Wat betreft de service alleen al..... SCHANDALIG!

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik werk zelf bij een woningcorporatie en bij ons (en ik neem aan ook bij anderen) ga je gewoon naar de deurwaarder als je op eigen houtje besluit minder of geen huur meer te betalen totdat de problemen zijn opgelost. Laat je daar dus idd goed over informeren voordat je straks met nog meer problemen zit....

Maak gebruik van de huurcommissie en leg je klacht voor aan hun. Wat je ook nog kan doen is een aanvraag indienen voor het nakijken van de metertjes. Misschien dat daar iets mee is....Wat ook mee kan spelen is de plaats van het appartement in het gebouw: bv bij een liftschaft, op de hoek, links, rechts, waar komt de wind vandaan enzo.

In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het snel opgelost zal zijn allemaal!

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zou ook zeker niks veranderen aan de betaling van de huur. Hiermee loop je, terecht of onterecht, het risico om het huis uitgezet te worden. Dan ben je nog verder weg.

Verder is het wel echt goed dat je man naar de woningbouw is gegaan, ik zou het er zeker niet bij laten zitten.

18. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hoe is het gesprek gegaan vanmiddag?

19. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben ook benieuwd hoe het is gegaan!

Wat iemand anders ook al zei, anders rechtsbijstand of juridisch loket inschakelen. Dit kan niet!

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Vandaar dat ik ook zei doe dit samen met een huurderscommisie of juridisch loket ;). Het is namelijk wel zo dat als een woningbouw slechte staat van het huis heeft of reparatie's niet uitvoert je dit mag terug halen via je huur, maar daar zitten wel veel regels aan dus altijd in smaenwerking met.

Hoe is het gesprek vanmidaag gegaan?

Deel Deze Pagina