zoontje durft op het toilet te plassen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje is al lang zindelijk. Vanaf september gaat het eigenlijk al goed op het potje. Alleen met uitstapjes nog een luier, snachts en om te poepen. Met korte uitstapjes nu al een tijdje geen luier meer.

Vandaag vroeg hij 3 keer in 2u tijd voor een luier omdat hij moest poepen. Bij de 3e keer had ik wel iets van dat kan je nu ook wel eens op het potje proberen.
    Angst, durft hij niet,... dus ik zei dat het ook op de grote wc kan. Tja poepen niet maar hij wou er toch eens opzitten.

Verhoger erop gezet, hem erop. 2 seconden was hij heel trots en toen krampte hij zich aan mij vast. Hem gerustgesteld, hem even laten zitten en hij werd weer trots.
    En toen een plasje op het toilet :D :D:D

En daarna nog 2 plasjes! Poepen wou hij toch ook eens proberen. Ik de tablet meegenomen. Tractor tom wou hij zien en hij proberen te poepen. Dat lukte niet maar wel een paar scheetjes:p hij probeerde wel

Daarna luier en na 30 seconden kon die luier weer uit.

Ik ben zo trots op hem. Weer een angst overwonnen! Hij durft op het toilet te plassen! Alleen het poepen nog. Dat doet hij altijd staand dus om hem dat zittend aan te leren? :)

Nu 2 weken vakantie en dan zonder luier naar de peuterspeelzaal! Daar hebben ze geen potjes en durfde hij ook niet. Dat zal hij over 2 weken wel durven denk ik, hoop ik :D

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wat fijn hee, er valt dan echt wat van je af he? Pfff..zo herkenbaar.

Ons zoontje plaste wel meteen op de wc, ook rond deze leeftijd en toen nog lang een poep in een luier ergens in de hoek van de kamer. Op een gegeven moment zei ik dat dat echt niet meer kon (stonk er zo en ook als we dan ergens waren..en hij moest) en toen heb ik hem overgehaald om met luier aan op de wc te zitten, opstapje en brilverkleiner... en dat ging goed (hij stond uiteraard ook altijd), wel met i-pad.... :)

Met 4 1/2 durfde hij eindelijk zonder luier een poep op de wc te doen....

Nu nog 's nachts....maar ik ben al lang blij...ging met dochterlief toch makkelijker allemaal! ;)

Deel Deze Pagina