Mijn zoon zit op scouting en dat is 32 euro per kwartaal. Voor 2 uur per week. Mijn dochter zit op streetdance dat is ook ongeveer 32 euro per kwartaal. Voor 1 uur per week. zwemles is hier 24 euro per maand. 1 keer per week 3 kwartier.
Mijn oudste twee zitten bij de reddingsbrigade. 1x per week 3 kwartier les, kosten zijn ongeveer 45 euro per kind per halfjaar, dus ongeveer 2,25 per les (alleen in schoolweken). De jongste zit op peuterzwemmen met mij samen. Dat kost 5,20 per les van een half uurtje. De oudste twee zitten nu op een tijdelijke voetbalcursus. 10 lessen van 1 uur voor 32,50 per kind.
Mijn zoontje zit op peutersport. Hier beginnen ze vanaf een leeftijd van 2 op spelenderwijs allerlei sportieve oefeningen te doen. Naar mate ze ouder worden maken ze de oefeningen ook moeilijker en uitdagender. Het doel is om na een traject te een advies te kunnen geven wat voor sport geschikt zou kunnen zijn voor jou kind. Natuurlijk moet je kind ook willen maar het is een advies. Daarnaast blijven kinderen lekker in beweging met dit initiatief. Ik betaal voor een half jaar 100 euro. Wat neer komt op zo'n 5 euro per les, en de lessen duren 45 minuten.
Onze zoon zit op peutervoetbal. 90,- voor 10 lessen, dat is inclusief een voetbaltenue met zijn naam erop. Als hij bij de volgende 10 lessen het tenue nog past, kost het 75,- voor 10 lessen
Even gezocht, bewegen op muziek was een cursus van 10 lessen en kostte ongeveer 75 euro. Inderdaad duurder dus. Inmiddels heeft die organisatie ook peuterballet en dat is 60 euro voor 9 lessen, ietsje goedkoper dus. De dansschool waar J. danst, heeft ook peuterdans en dat is net als de danslessen voor oudere kinderen 25 euro per maand.
Wij doen peutergym a 10,- per les en zwemmen a 12,- per les. Lokale goedkope alternatieven van de gemeente zijn of op onhandige tijden, of voor oudere kinderen, of niet in de buurt voor ons.