Hoi allemaal, Hebben jullie ervaring met (extreme) zweetvoeten? Hierdoor moet ik bijna maandelijks weer nieuwe schoenen kopen voor mijn dochter, omdat zelfs na het wassen in de wasmachine de geur er nog steeds niet uit is. Wanneer ze heel erg nerveus is krijgt ze namelijk hele erge zweethandjes en ook zweetvoetjes. In de zomer kan ze lekker sandalen aan, dus dat lucht dan lekker. Laarzen en dichte schoenen is dan weer een heel ander verhaal. Dingen die ik al heb geprobeerd: - Sokken aan - Talkpoeder bij de voeten - Gemalen koffie in de schoenen laten staan - Speciale zolen (vind ze niet fijn lopen, i don't know why) - Schoenen vaak wassen Ik hoor graag van jullie.
Babybillenzalf of zinkzalf op de voeten smeren helpt vaak aardig. Schoenen van leer, sokken katoen (geen synthetische sokken) of van die ademende gympen/sportschoenen ofzo, die met van dat soort gaasstof.
Schoenen van leer en katoenen sokken. En als het echt erg blijft Syneo5 er op doen. Dat is niet goedkoop maar het enige middel tegen overmatig zweten dat als tiener bij mij hielp.
Gewoon zoveel mogelijk op schone sokken en zonder schoenen lopen. Bij binnenkomst thuis (of bij iemand anders thuis) meteen schoenen uitdoen. Meerdere keren per dag schone katoenen sokken dragen en waar mogelijk met blote voeten op de bank "luchten".
Mijn zoontje heeft dat ook, maar als ik 't zo lees niet zo erg als jouw dochter. Hij draagt de "air & fresh" schoenen van de Lidl, die hebben luchtgaatjes in de zool. Dat lijkt bij hem wel wat te helpen.
Ik heb eerlijk gezegd nooit echt gekeken waarvan haar sokken zijn gemaakt. Ik ga eens naar katoenen sokken kijken en leren schoenen. Hopelijk helpt dit een beetje, want gelukkig heeft ze het zelf niet in de gaten. Hopelijk wordt ze hier ook later niet mee gepest! Bedankt voor de tips!
Ik weet niet of ze er momenteel zijn, bij de Lidl moet je soms net geluk hebben op 't moment dat ze in de folder staan... maar proberen kan altijd
Wat andere ook zeggen, katoenen sokken, en leren schoenen. Wij hebben ook wel eens sokken gehad waar veel minder katoen in zat en dat verergerde de boel.
Ja heb al nieuwe katoenen sokken gehaald en leren schoenen online besteld. Hopelijk komen de nieuwe schoenen van de week binnen. Ik laat haar nu ook elke dag van schoenen wisselen, zodat de schoenen kunnen 'luchten'.
Hopelijk helpt het want dit is natuurlijk heel vervelend! Heb trouwens ook gelezen dat een voetenbad in thee zou helpen, azijn zou ook helpen maar dan zou ik eerst de thee proberen hahaha
Ik heb zelf ook vaak zweetvoeten en bij mij werkt het om 2 paar schoenen af te wisselen zodat ze tijd hebben om te luchten. En af en toe schoenendeo
Wij hebben voor onze dochter kamferspiritus gebruikt een paar jaar terug. Dochter ging -ook bij vrienden- als ze binnenkwam altijd rechtstreeks naar de badkamer om haar voeten even te wassen als ze haar schoenen uitdeed, omdat je anders óm ging van de lucht . Zelfs als ik aan de andere kant van de kamer zat, rook ik het vrij snel als ze haar schoenen uit gedaan had Wij deden het spul op een watje en haalde dat over haar voetzolen, sowieso 1 x per dag, maar misschien ook wel 2x, dat weet ik niet meer.. Even volhouden, maar we merkte écht wel resultaat. en oja; als er losse zooltjes in de schoenen zaten en ze wilde tóch met blote voeten in de zomer in haar schoenen (ballerina's ofzo) dan deden we om het zooltje zo'n voet-sokje en die waste we dan regelmatig, zodat niet de hele schoen ging stinken.
En toch is "geen schoenen" de beste remedie tegen zweetvoeten. Zo veel mogelijk zonder schoenen laten lopen (vooral binnen waar het nog warmer is). En NOOIT gesloten schoenen zonder sokken. Voeten moeten "ademen", vandaar ook ademende natuurlijke materialen om dit zo weinig te belemmeren. Maar het beste is gewoon natuurlijk luchten
Ja, thuis dragen wij ook geen schoenen. Alleen pantoffels of op sokken in de winter en in de zomer blote voeten. Alleen nu draagt ze natuurlijk altijd dichte schoenen, dus dan ruik je het veel sneller.
Sowieso leren schoenen inderdaad. Mijn dochter heeft vooral erge zweetvoeten in sneakers, maar ook wel wat in haar leren laarzen. En zomers heeft ze weleens zo’n soort birkenstocks, helemaal leer dus,m maar hele erge zweetvoeten. Ik gebruik nu syneo5 en ze heeft nergens meer last van.
Ik doe bij mijn dochter weleens syneo5 op. daarnaast heb ik schoenendeo. Van de scapino. Deze spuit ik geregeld in haar schoenen omdat het anders niet fijn ruikt!