Sport rond etenstijd, tips?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Koekie1, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste heeft een tijd van half 6 tot half 7 gesport, op een werkdag. Hij at zelf een tosti met wat rauwkost op de BSO. Of soep en tosti. Mijn man of ik haalde hem daar op en degene die met hem mee ging, at de ene keer iets van een kant-en-klaar salade bij zijn sport en de andere keer pas na het sporten thuis.
    De andere ouder haalde de jongste op en at thuis met hem een makkelijke maaltijd. Als één van ons langer moest werken, lieten we de jongste ook tosti bij de BSO.
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.656
    113
    Vrouw
    Na. Maar peuter ervoor of als jij en partner beiden beschikbaar zijn om die tijd, apart.

    Hier voetbal om 18.00. Dan eten we altijd wat vroeger en lichter. En na de voetbal nog een toetje.
     
  3. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Onze dochter zwemt van 17:30 Tot 18:15 uur. Wij eten die dag altijd om.16:00 uur al. Dochter is anders echt slapjes in het zwembad. Na het zwemmen een liga in de auto en bij thuis komst een toetje/yoghurt.
     
  4. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Hier zoon 2x per week voetbal om 17.30 uur. Dinsdag eten we dus rond 16.45 uur en donderdag hebben we brood/tostidag en eet hij al rond 16.45 uur en wij als ik thuis ben na mijn werk. Na zijn training is te laat voor mijn dochter daarom eten wij vroeg en mocht hij na het trainen nog trek hebben krijgt hij nog wat te eten.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    IK zou iets kleins om 16.30 eten. Ik maak meestal een smoothie voor onze zoon voor zijn sport ( van 18.00 tot 19.00)
    Dan eet hij daarna nog iets. ( boterham, kliekje van ons, mie met groente et cetera...iig iets simpels)

    Ik zou voor de peuter een boterham meenemen en daar gaan eten.
    Je dochter kan na het zwemmen wel een boterham eten.

    Je hoeft niet altijd " warm" te eten in de avond. Een boterham is ook prima voor een keer.
     
  6. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.256
    2.165
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier ma tm vrijdag sport en afhankelijk van werk eten ze ervoor bijvoorbeeld een broodje ei en rauwkost ofzo en erna warm. Dochter eet juist warm voor sport en erna een broodje. Maar met zijn allen eten komt dus zelden voor. Man en ik eten ofwel tijdens sport of met degene die na sport warm eet en degene die thuis is eet als hij/zij honger heeft.
    Of ik bewaar een restje van de avond ervoor als maal en wat ik die dag kook voor erna. Met zoveel sport en in de groei hebben ze altijd honger...
     
  7. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Hier 4x pw sport van 18:00-19:00 uur en dan al de deur uit om 17:40 en zijn 19:30 thuis.
    Ze doen dit beide dus ieder 2x pw.
    Wat we nu doen is eten wanneer de oudste sport aangezien die alleen op de fiets gaat en dan warm ik zijn eten op wanneer hij weer thuis komt, dan eet hij en gaat daarna douchen.
    Tweede kind word door 1 van ons gebracht, blijven erbij en weer naar huis gebracht. Meestal gaat mijn man en dan geef ik baby alvast te eten. Als ze rond 19:30 uur thuis komen dan eten wij pas met z’n allen maar blijf het wel een rot tijd vinden. Voordat we gegeten hebben, afgeruimd en naar bed hebben gebracht, ben ik eigenlijk zelf eigenlijk ook al toe aan mijn slaap en heb ik amper een avond voor mezelf gehad. Mijn man daarentegen heeft geen moeite om wat langer op te blijven.
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Hier eten ze altijd voor het voetballen het avondeten en na het voetballen nog twee boterhammen. Ze sporten van 18 tot 19.15 dus we eten met zijn 3tjes om 17.00 uur. Man warmt zijn eten dan op.

    Eventueel je kindje een minder grote portie geven en na het zwemmen nog een boterham?
     
  9. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.920
    661
    113
    Vrouw
    Wij zitten met soortgelijke tijden. Wat ik doe op die sportdagen is het vooral makkelijk houden qua eten. Van tevoren krijgt zoon zelfgemaakte soep. En daarna wordt er nog gewoon gegeten, zoontje eet dan soms wat minder maar dat is geen probleem. Ik zorg overigens wel dat het eten al klaar is en alleen nog maar opgewarmd hoeft te worden of hooguit nog 10 minuten werk.
     

Deel Deze Pagina