Sport, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sidmick, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Ik zou zeggen dat ze alleen van damsen af mag, als ze naast het paardrijden een andere bewegingssport gaat doen.
     
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ik merk dat dat ergens wel een beetje meespeelt, ik heb ook jaren gedanst en heb een gruwelijke hekel aan die paarden. Maar dat laat ik zeker niet aan haar merken hoor ;)
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Met paardrijden beweeg je niet :roflmao: veeg me op.
    Maar ik zie niet zo goed in dat ze perse 2 keer per week moet sporten, terwijl ze naar school fietst en 2x per week gaat gymen.
    Ik vind bewegen belangrijk maar ze moeten het wel leuk vinden en iets doen waar ze plezier in heeft.
     
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ik vind de stukjes die ze fiets (2x 15 min) en 2 gymlessen waar ze totaal niet actief aan mee doet nu eenmaal niet voldoende qua beweging.
    Dus daarnaast 2x per week sporten vinden wij het minimale.
     
  5. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Dan is het simpel: je mag stoppen met dansen als je wat anders gaat doen.
    En dan kan miss puber het zelf uitzoeken. Mijne is dan of snel ( als ze echt wil) of er zit totaal geen vaart in en dan vindt ze het blijkbaar toch niet zo vreselijk ;)
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Maar ze is 8...Dat vind ik niet echt een puber hoor.
     
  7. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit...

    Ik zei ook altijd dat paardrijden geen sporten is, omdat je niet beweegt. Zelf nooit gereden dus ik zag alleen een kind wat op een paard zat en verder vrijwel niks deed. Afgelopen zomer met de kinderen gaan paardrijden op vakantie, nou ik heb me vergist... Ik was doodop toen we terug waren :D
    En 1 keer per week sporten naast gym en het fietsen 2 keer per dag, belangrijk is dat ze het leuk vind. Ze gaat al een half jaar met tegenzin, maar mag er alleen af als ze iets anders kiest. Is er interesse voor iets anders? Ik denk dat je er anders niet veel mee opschiet als ze nu ineens iets anders moet kiezen zonder dat ze een idee heeft wat dat zou kunnen zijn, zeker met de wachtlijsten waar je het over hebt.
     
    NiekeKris en Zonnebloem92 vinden dit leuk.
  8. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Kind zit al bijna 9 jaar op dansles, volgens mij heeft Sidmick meerdere kinderen en niet alleen die in haar banner die 8 jaar is.
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dan heb ik niet goed gelezen, ik las bijna 9 jaar.
    En dan vind ik 2x per week verplicht sporten best veeleisend.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tja als ze echt niet meer wil dan lijkt het me wel duidelijk en doe je er denk ik niet zoveel aan. Haar verplicht op een andere sport gaan doen voor de beweging vind ik eerlijk gezegd een verkeerd signaal want je wil dat dan omdat je bang bent dat ze te zwaar wordt. Ik begrijp je overigens heel goed want hier vreten ze ook alles wat los en vast zit. Voor mijn zoon maakt dat niet uit maar mijn dochter van 14 jaar moet wel oppassen. Nu fietst zij wel 16 km per dag en komt daardoor aardig aan haar beweging maar toch.
    Ik zou er overigens ook enorm van balen als mijn dochter zou stoppen met handballen en enkel zou blijven paardrijden, ik trek juist alles uit de kast om haar van paardrijden af te krijgen;)
    Te duur, onmogelijk tijdstip en saai hihi
    Lastig hoor.
    Danst je dochter trouwens bij DC?
     
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Nee het gaat om mijn oudste ;) mijn jongste is 8, die sport 4x per week en is qua sportiviteit het tegenovergestelde van zijn zus
     
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Ja bij DC inderdaad, daar betreuren ze het ook echt want ze zien haar talent en inzet.
    Maar goed, we hebben besloten te stoppen en het even zo te laten. Ik merk dat ze stress heeft van de overstap naar VO, druk met alle afrondingen groep 8 etc dus voor nu is het even goed zo.
     
    Lynx, NiekeKris en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina