Mijn placenta ligt net bij de rand van de baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel24, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    #1 Angel24, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
    Hoi,

Ik had een vraagje mijn placenta ligt net bij de rand van de baarmoedermond, dus net niet ervoor, de gynocoloog zij dat het geen probleem is.

De baby ligt met de hoofdje onderin ik had 2 weken geleden weer controle toen lag zij ook met de hoofdje onderin...

Wat ik graag wil weten omdat de placenta laag zit dichtbij de baarmoedermond is de kans groot dat ik vroeg ga bevallen?

Ik heb al vanaf vorige week last van kramp harde buik en afscheiding maar het is onregelmatig, ben 2 keer wakker geworden snachts van de krampen.

Groetjes,

ANGEL24

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hier ook maar volgens mij heeft het niks met vroeggeboorte te maken.
    Anders hadden ze me dat verteld omdat m'n dochtertje ook te vroeg geboren is.
    Als hij er helemaal op lag heb je alleen meer kans op bloedingen.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta er ook net niet voor. Is er nog een kans dat ie er wel voor gaat liggen?

4. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het heeft geen invloed op vroege bevallingen. Een echt voorliggende placenta geeft wel grote risico's op bloedingen. Maar vaak 'verschuift' de placenta (lijkt in het begin voorliggend en door groei baarmoeder gaat-ie steeds hoger). Dan is er dus niets aan de hand.

5. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

heeft niet te maken met vroeggeboorte hoor. Meiden bij wie de placenta aan het eind van de rit nog steeds voorligt, kunnen alleen maar met ks bevallen omdat de ingang is geblokkeerd. Daarom is het belangrijk om te weten hoe de placenta ligt.

Bij mijn eerste zwangerschap lag ie bij de 20 weken echo er flink voor, maar naarmate de zwschap vordert trekt een placenta altijd omhoog en vaak voor de ingang weg. Bij mij gelukkig ook. Als ie maar een klein beetje voorligt trekt hij zeker nog op.

6. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Bij mij lag deze ook voor de baarmoedermond en heb met 31 weken een bloeding gehad. Vanaf dat moment moest ik rustig aan doen en iedere week controle in het ziekenhuis gehad en werd verteld dat het ook een keizersnee zou worden als de placenta niet zou verschuiven.

Uiteindelijk ben ik met 38 wkn. en 4 dagen bevallen en de placenta lag nog wel tegen de baarmoedermond aan maar blokkeerde niets dus kon op een natuurlijke manier bevallen.

Het heeft niets met een vroeggeboorte temaken.

7. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik moet met 32 weken terug voor een echo omdat ook bij mij de placente binnen de marge van 2 cm voor de uitgang ligt.
    Ik heb geen idee hoe dat zit ivm vroeggeboorte. Alleen dat hij ws gewoon omhoog gaat met de groei van mijn baarmoeder.
    Zoniet dan moet ik met keizersnede bevallen.
    Als ik rond de 27 weken wat bloedverlies begin te krijgen komt dit door de placenta ligging.

Ik ben benieuwd en ga er eigenlijk gewoon vanuit dat hij verder omhoog groeit. Hebben wel een extra echo! hihi

kus miek

8. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Bij mij hetzelfde als Mieke, Mijn placenta ligt nu ook nog voor de uitgang. De verloskundige zei wel dat hij waarschijnlijk mee omhoog groeit als mijn buik groter wordt. Daar hopen we maar op, anders wordt het een keizersnede. De verloskundige zei niks over een vroeggeboorte, maar wel dat ik last kan krijgen van bloedingen tijdens de zwangerschap. Ik heb al een keer bloedverlies gehad en dat kwam dus door de placenta.

9. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Nou heb ik ook even een heeeeele rare en beetje genante vraag. Mijn placenta lag met de 12 weken echo ook voor de uitgang. Kan het dan ook zijn dat wanneer je seks hebt gehad je een dag erna nog iets wat pijnlijk gevoel kan hebben?? een soort bandenpijn??? Of is dit een hele rare vraag en herkend niemand het eigenlijk????

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ bianca

Denk eerder dat dat echt je banden zijn.
    Ik heb na sex ook last.

11. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    @moon85: oke, dank je. Maar heb jij de dag erna ook nog last dan?? Of alleen even na die tijd?? Ik vind het wel vervelend want de zin is daardoor niet echt veel. Vind ik zo lullig tegenover mn vriend....

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Laatst duurde het een keer bijna een week voor het over was :$

13. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Jeetje, dat duurde dan idd wel even voor het over was. Das ook niet prettig. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben!! haha. maakte me al een beetje zorgen!!

Deel Deze Pagina