Wanneer uiterlijk gemeenschap na positieve ovutest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door vlinder13, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder13

    vlinder13 Bekend lid

    24 jan 2011
    881
    0
    16
    Hallo,

    ik heb een vraag wat betreft sex na ovulatietesten... Ik heb afgelopen vrijdagmiddag een positieve ovutest gehad en gistermiddag ook en ze waren echt even donker!! Nu heb ik er vanmiddag weer 1 gedaan en die was idd iets lichter maar nu was mijn vraag wanneer is je eisprong nou precies?! Ik lees altijd 24/48 uur na een positieve test dus zou dat dan betekenen dat mijn eisprong vandaag is?! En ben ik dan optijd als mijn man en ik vanavond nog sex hebben of ben ik dan al telaat?!
    Helaas kon het door omstandigheden niet gister of vrijdag(anders was dat zeker gebeurd) maar nu hoop ik dat vanavond nog optijd is... Please antwoord?!
    En mocht t niet meer optijd zijn wat is dan de beste tijd! Net voor een positieve test op de dag van de positieve test of de dag daarna?!
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    op de bijsluiter staat wanneer de test positief is, of dat net voor of net na je ovulatie is. Waarschijnlijk leeft de eicel langer dan 24 uur en sperma kan wel tot 72 uur leven, dus ik zou het zeker maar proberen vanavond. Over het algemeen geldt dat als je rond de periode van de eisprong om de dag gemeenschap hebt, dat je dan een goede kans hebt op zwangerschap. Neem je al foliumzuur?

    Mirjam
     
  3. vlinder13

    vlinder13 Bekend lid

    24 jan 2011
    881
    0
    16
    hoi mirjam,

    thnx voor je berichtje.
    ja ik slik al foliumzuur, we zijn namelijk al 3 maandjes bezig...en normaal idd netjes om de dag sex, maar dit weekend kon dat door wat omstandigheden echt niet(flink balen!) maar dus waarschijnlijk zaterdag aan het eind van mn LH-piek gezeten dus dan springt mn ei binnen 24uur als ik t goed begrijp... en gisteraaf wel geklust dus t zou kunnen?!! denk zelf dat we helaas net telaat zijn geweest omdat ik op internet had gelezen dat t ook nog een 12 tot 24 uur duurt voordat de zaadjes bij de eicel zouden zijn maargoed keep the fingers crossed;)

    hopen op positief nieuws over 2 weken!
    alvast bedankt voor je reacties;)
     

Deel Deze Pagina