Hey! Ik wil ook graag mee komen schrijven. Zo´n 2 jaar geleden zat ik in deze groep en heb er zoveel aan gehad. Nu na de 2e zwangerschap moeten er weer wat kilo´s af. Ik zit nu 2 kilo boven mijn gewicht van voor de 2e zwangerschap. Weeg 68kg maar wil graag naar de 60kg toe, wat mijn gewicht voor de 1e zwangerschap was. Voor nu ben ik even aan het uitzoeken hoeveel ik moet eten in combinatie met borstvoeding geven. We zijn nu nog even op vakantie maar over een week wil ik dan toch echt beginnen. Ik kijk ernaar uit om ervaringen met jullie te delen!
Welkom (terug) meid! Moet vast goedkomen die paar kilo's wel idd ff goed uitzoeken hoe je dat het beste met bv kan doen. Kan ik je helaas niet veel bij helpen. Toen ik bv gaf, was ik niet zo bezig met afvallen. Gelukkig zijn er genoeg meiden hier op het forum die je wel kunnen helpen Geniet nog van je vakantie en succs met afvallen straks!
Liedx welkom! Ik ben ook begonnen met afvallen terwijl ik borstvoeding gaf en ik heb toen overlegd met de lactatiekundige. Het advies was toen niet meer dan een halve kilo per week en gevarieerd blijven eten. Haha het valt wel mee wat ik allemaal gegeten heb om weer 4 kilo aan te komen. Snoep en koek etc. eet ik sowieso niet. Het probleem is dat ik van alles net even teveel eet en ik kom ook gewoon snel aan. Mijn trage schildklier helpt ook niet echt mee. Zondag weer een mudrun lopen en volgende week mudmasters !
Bedankt meiden! De planning is om max 2 kilo per maand af te vallen maar minder is ook prima. Nu blijf ik afvallen om het de week erna weer erbij te hebben. Rabarber wat vervelend dat je zo snel aankomt! Lijkt me echt super frustrerend! Gaaf die runs!
Mag ik hier ook mee schrijven? Na 2 zwangerschappen moet hier de nodige kilo's weer af. Voor de zwangerschap van de oudste ben ik al eens 33 kilo afgevallen. Zit al van kinds af aan met overgewicht. Heb helaas diabetes daar was ik een tijdje vanaf maar na de bevalling van onze dochter is het er nog. Ik kan me alleen er niet toe zetten om mijn medicatie in te nemen. De knop moet nu gewoon weer om. Wat doen jullie voor sport? Ben erg benieuwd hoe jullie Hoe het doen. Hopelijk kan ik hier wat steun en motivatie vinden.
Welkom! Wat rot dat de diabetes weer teruggekomen is! Is het extra moeilijk om dan af te vallen? Hier probeer ik elke vrijdag naar de sportschool te gaan maar helaas schiet het er vaak bij in door de slaapjes van de jongste. Ik heb een crosstrainer en step gekocht en had al gewichtjes dus wil meer thuis gaan sporten. WElke sport doe jij?
Momenteel sport ik niet. Kom er niet aan toe helaas. Overdag met 2 Kids word lastig. Merk daardoor dat ik me vaak geen tijd heb/gun voor bepaalde dingen. Tegen half 9 liggen ze op bed en dan nog dingen in het huishouden doen. Tegen half 10 heb ik er geen zin/ energie meer voor. Dat is vooral het probleem waar ik tegenwoordig aan loop. Moet vooral gaan veranderen in de hoeveelheid en ander brood beleg. Fruit staat me ineens heel erg tegen sinds de zwangerschap van de oudste. Toen ik de vorige keer zoveel ben afgevallen vond ik het niet extra moeilijk. Toen ik zoveel was afgevallen kon ik verder zonder medicatie. Doe je verder nog een bepaald dieet of programma? Ga je 1× p w naar de sportschool?
Panda en Liedx welkom en succes! Liedx Qua borstvoeding en afvallen ben ik helaas niet bekend, dus daarmee kan ik je niet helpen. Panda wat rot van de diabetes, hoop dat je dmv sporten (bewegen überhaupt uiteraard is al top) en goede voeding dat of in bedwang kan houden of zelfs zonder medicatie ed kan. Ikzelf sport zo'n 4x krachttraining en daarnaast lekker actief waar kan met fietsen, binnen roeien en lekker buiten wandelen. Voor mij mag er nog 40kg af.
Hoop voor je dat afvallen deze keer weer ervoor zorgt dat je geen medicatie meer nodig hebt! Kun je niet sporten / bewegen samen met je kinderen? Samen fietsen, dansen, wandelen of een YouTube filmpje en misschien doen ze wel mee. Ik volg nu nog geen speciaal dieet of programma. Na de vakantie wil ik beginnen met alleen maar gezond eten kopen en naast 1 kopje koffie aleen maar water en groene thee drinken. Nu drink ik de hele dag veel ranja. Verder minimaal 2x per week sporten, 1x in de sportschool en 1x of meer thuis. Vaker naar de sportschool gaan lukt niet omdat de kinderen ook pas om half 9 in bed liggen.
Heerlijk dat je zoveel kunt sporten! Ben je al veel afgevallen of ben je nog niet zo lang geleden begonnen?
Ik ben al 4 jaar 56 kilo te zwaar door ziekte, 2 jaar geleden geopereerd (tumor waardoor ik dik werd) en dus echt 2 jaar dat ik eigenlijk zou moeten kunnen afvallen. Maar dat wilde mijn lichaam niet zo graag. Sinds een jaar blijk ik ook pcos te hebben. Dus dat afvallen is een beetje dubbel lastig. Dus dagelijks bezig met wat kan, werkloos dus wil gewoon dat sporten doen. Ik ben nu dus in die jaren 16kg kwijt. Waarvan heel veel.vocht (10kg toen sowieso). Dus nog een lange weg te gaan. Zit nu op 107.4
Wel fijn dat je thuis ook wat dingen hebt om te sporten liedx. Wij hebben er helaas geen ruimte voor. Thuis met de kinderen iets doen word drama, vooral de oudste. Daarom kan ik ook me huishouding niet doen als hij erbij is. Welke vakantie bedoel je? Ik krijg van thee heel veel maagzuur. Jeetje heftig zeg dicky. Fijn dat je zoveel kunt sporten. Als ik de tijd had gehad deed ik het ook. Doe je ook nog dom dieet of programma?
Panda86 welkom meid! Succs met afvallen. Ik kan me wel voorstellen dat je met 2 kids lastig aan sporten toe komt. Komt wel weer als ze naar school gaan Wel balen van je diabetes meid. Ik zou toch maar trouw de medicatie nemen hoor. Ik sport zo'n 3/4 dagen thuis met onze peuter die gezellig mee doet Ik sport met gewichten en een kettlebell. Verder hoort gezond eten bij onze leefstijl. We weten eigenlijk niet meer beter Als wij op een zaterdag pizza nemen, wil dl liever groenten met kip haha Heb het de laatste dagen een beetje druk gehad met afspraken en papierwerk voor onze nieuwe woning waar we in december heen verhuizen. Zal de komende tijd ook allerlei dingen moeten regelen. Dat wordt denk ik minder sporten, maar stil zit ik zeker weten niet haha
Dicky je bent in ieder geval goed begonnen begonnen met al het sporten! Hopelijk merk je snel resultaat! Vind je het sporten ook leuk om te doen? panda jammer dat je niet thuis kunt sporten. Met minder sporten en gezond eten kun je gelukkig ook heel veel bereiken. Ik ben nu op vakantie en als ik terug ben wil ik beginnen met afvallen. Nu even genieten van de vakantie ImAmommy heerlijk dat je zo vaak thuis kunt sporten! Spannende tijd voor jullie. Dozen tillen telt ook als krachtsport We zijn heerlijk actief tijdens onze vakantie. Gisteren hebben we gezwommen en vandaag gefietst. Goed om mijn conditie te verbeteren dan kan ik er thuis weer tegenaan. Was zo ontzettend moe voor de vakantie. Helaas wordt onze kleine zo'n 3 keer per nacht wakker hier en is dan minimaal een half uur wakker. Gaap! Hopelijk gaat het terug naar 1 a 2 keer per nacht wakker als we weer thuis zijn. Als ik moe ben krijg ik snel last van eetbuien. Heeft iemand een tip om op die moment van ongezond eten af te blijven? Waar krijg je een energieboost van, iets wat niet ongezond is?
Liedx herkenbaar hoor! een cracker/rijstwafel met pindakaas of Hutenkase vult hier heel goed en is ook een verantwoord tussendoortje. Verder kan je druiven nemen, gekookt eitje, banaan, dadels, noten, kwark of skyr met fruit en zaadjes erdoor. Of als je echt honger hebtveen omeletje maken met soepgroenten.. Hoop dat je hier wat aan hebt
Daar heb ik zeker wat aan, dank je Klopt het dat 70% chocolade ook goed is? Ik kan echt niet van chocolade afblijven.
Volgens mij is het vanaf 70% idd goed. Ik kan ook niet van chocolade af blijven, daarom bestel ik vaak de wheytella van body en fit shop. Een 100% natuurlijke Hazelnootpasta met whey proteine. Ook heerlijk met pindakaas trouwens heerlijk Als je kan genieten zonder je schuldig te voelen! Dl is er ook erg gek op, de gewone nutella staat stof op te vangen hier haha
Die ziet er lekker uit! Is het alleen via hun webshop te koop of ook in natuurwinkels? Ik kan vooral niet van de melkchocolade met pinda's en choco-pinda's afblijven. Zooo lekker!
Liedx ik heb altijd bakjes met gezonde snacks in de koelkast, zoals kipfilet gewild met huttenkase, snoeptomaatjes, gekookte eitjes, kwark met fruit. Als ik dat niet doe, ga ik op zoek naar slechte dingen . Panda welkom. Misschien pedagogisch niet heel verantwoord, maar toen mijn meiden zo klein waren sportte ik als de baby op bed lag en de peuter zet ik voor de televisie. Ik sportte toen vijf keer per week een half uur per dag en dat was prima te doen. Inmiddels sport ik in de avonden als de meiden op bed liggen of als mijn man thuis is. Met afvallen gaat het hier weer goed . Ik ben mijn koolhydraten aan het beperken. Overdag eet ik twee stuks fruit en in de avond bestaat mijn eten voor een kwart uit koolhydraten. Verder haal ik mijn koolhydraten uit groente en peulvruchten. Dit werkt heel goed bij mij. Ik ben inmiddels twee kilo kwijt en ik ben mijn opgeblazen buik kwijt. Daarnaast is dit veel makkelijker vol te houden. Mijn trek naar slechte dingen is onwijs verminderd. Ik ben er blij mee .