Sporten en afvallen motiveer elkaar deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Marnat, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    lilyenco ik ben het eens met sniffy. Dat betekent ook te veel suikerinname. Neem dan liever wat groente. Een tomaat heeft bijvoorbeeld net zoveel vitaminen als een sinsasappel, maar veel minder suiker. Verder kan je brocoli, komkommer etc. nemen. Als je doelt op meer vitamine innname.

@hier net heerlijk gesport met jillian en geniet nu van mn kwark met bosvruchten :p

Menu vandaag:
    O: Muesli met noten
    T: Kwark met bosvruchten
    L: 2 volkoren broodjes met gekookte eitjes, sla en tomaat
    T: Banaan
    A: Zilvervliesrijst met tomaten(en een beetje tomatenpuree), tuinbonen en kip
    T: Griekse yoghurt met (geraspt) komkommer, (geraspt)teentje knoflook, Snufje kaneel & Gedroogde mint

2. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!

Klopt, ik heb wat recepten op gezocht van zijn site. Best lekker :D

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    zo meiden... na lange tijd toch besloten me weer aan te melden bij een sportschool..
    nu doorzetten natuurlijk.
    Watvoor schema volgen jullie?

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Lilly en co een keer een dagje extra fruit zo kan geen kwaad. Je zat nog redelijk krap verder in je koolhydraten. Gemiddeld twee a drie stuks per dag.

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Lillyenco, heel goed dat je je hebt ingeschreven.
    Bij welke sportschool? Want ik zit bij f4f en daar hebben ze schema's.

Zelf doe ik voornamelijk groepslessen (bodypump, funxtion) en 1-2 per week gewone krachttraining met dumbells en enkele apparaten.
    Ik doe dan full-body. Dus alle spieren trainen. er zijn er ook die de ene dag de bovenkant van het lichaam trainen en de andere dag de onderkant

6. Logan

Logan Niet meer actief

Zo, lekker dagje met eten en sporten.
    O: magere kwark en banaan
    T: overgeslagen door de drukte op het werk
    L: mugcake met cacaonibs en moerbeien erbij
    T: whey shake
    A: ijsbergsla, fusilli en kip
    T: sinaasappel

Lekker friet.. hmm! Das ook echt mijn favo cheat :) Als ik je naar je dag kijk vind ik dat je veel fruit eet. Je zou een zo'n fruit moment kunnen vervangen door bijvoorbeeld een stukje komkommer, paprika, snacktomaatjes, rijstewafel met huttekase. Die skyr is wel goddelijk he? :D

Je laatste tussendoortje klinkt erg lekker zeg.. :)

Ik doe eigenlijk alleen groepslessen. Twee keer pump, cxworx, attack en een keertje shbam tussendoor. Als ik eens geen tijd heb of juist extra tijd ga ik in de fitnessruimte aan de gang met de krachtapparaten en wat losse oefeningen doen die ik dan weer ken ik uit de pump/attack/cxworx

7. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

#227 Rabarber, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2016
    Zeer geruststellend dat ik niet de enige ben die haar spierballen liefkozend aait :D.

Beautevil ik heb de docu ook gezien. Ik ben zelf erg fan van sapjes en smoothies en het doet bij mij echt wat positiefs met mijn gezondheid. Ik ben ook erg blij met onze appelbomen. Verder hebben we nog een pruimenboom, een half dode perenboom ;), een kersenboom en een groentetuin. Heerlijk en Genoeg redenen om gezond te eten ;).

Lillyenco goed dat je je hebt ingeschreven! Krijg je ook begeleiding op deze sportschool?

Mommy ik word nieuwsgierig naar je tussendoortje van yoghurt met knoflook. Hoe smaakt dat? Is het een aanrader om uit te proberen?

Vanavond even niet sporten. Morgen weer. Eten voor morgen.

O smoothie van amandelmelk met bietjes, boerenkool en banaan
    T snoeptomaatjes
    L salade met cashewnoten, gerookte kip, appel en avocado
    T Skyr met pompoenpitten en dadels
    A gehaktballetjes in tomatensaus, gegrilde groentes en bulgur
    T warme amandelmelk met rauwe cacao, kaneel en geraspte kokos

8. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Lilyenco wat goed van je meid! Ik sport thuis, dus aan mij heb je niks haha :)

Logan tnx! Het is ook erg lekker 😋 mag ik vragen waar jij whey vandaan haalt en waarom? Wij willen het ook eens proberen voor tussendoortjes af en toe. Alleen zijn we niet zo bekend op dat gebied.

Rabarber zeker het proberen waard! Als je niet wilt dat de knoflook
    Overheerst met smaak, zou ik een halve teentje of een klein teentje nemen. Ik ben er zelf gek op & neem een grote. Soms zelfs 2 :)

Je menu voor morgen ziet goed uit! Ook erg lekker 😋

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik bestel bij body en fit en neem ze op de dagen dat ik sport of als ik een dag heb met ineens toch veel koolhydraten. :)

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Tnx! Zal er met ml naar kijken :)

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ha lieverds!
    Daar ben ik weer.
    Gisteravond erg druk geweest in de sportschool.. kan gewoon bijna niet bewegen. ik moet zeggen het was weer heerlijk! Mijn benen getraind , dat vond ik altijd een leuke work out dus ik ben daarmee begonnen.

Vandaag eet ik:
    O: 2 speltboterhammen met kalkoenfilet en komkommer
    T: banaan en appel
    L: Zelfgemaakte maaltijdsalade met kip 100 gram, tomaat, kom kommer, paprika
    T: Paprika in stukjes gesneden en een omelet ( 1 ei) met paprika gebakken met bakspray.
    A: Sperziebonen met uitje erdoorheen, aardappeltje en kipfilet.
    T: Magere kwark.

Vanavond plof ik lekker op de bank met de serie penoza die ik van een collegaatje geleent heb! Heerlijk samen met mijn lover een avondje niks!

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    prima menu!:)

13. 1548

1548 Niet meer actief

Hoi meiden!

Zou ik met jullie mee mogen kletsen?

Sinds een paar weken ben ik begonnen met gezonder eten en sporten. Over een paar maanden trouw ik, dus mijn doel is om strak en stralend te zijn :D ;)..

14. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hoi 1548!

Welkom & succs meid. En van harte gefeliciteerd :D
    Wat voor sport doe je?

@hier: Ik ga zometeen knallen met jillian & Vanmiddag stukje wandelen met dl :)

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @1548 als eerst gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!
    En gezellig dat je mee komt kletsen!

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Lekker hoor, ziet er goed uit

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik was gister bij een lezing over voeding en beweging. Heb weer veel nieuwe inzichten over enkelvoudige suikers, geraffineerde suikers en natuurlijke suikers, complexe koolhydraten en 'goede' koolhydraten en hoe je het beste kunt bewegen voor optimaal resultaat (geen afvallen maar gezonde levensstijl). Mijn opdracht voor de komende drie weken is te proberen om gedurende de dag meer te bewegen. Ik begin met 8000-9000 stappen per dag. Heb nu een stappentellertje op mijn telefoon gezet. Ben benieuwd hoe ver ik kom! Oh en meer werken aan conditie/uithoudingsvermorgen ipv alleen op kracht.

Menu vandaag:
    O: brinta
    T; kwark met appel
    L; twee boterhammen met sla en kipfilet
    T; 2 gekookte eieren en een sinaasappel
    D; kipfilet met roerbakgroente (met woksaus, daar gaat mijn goede voornemen voor geen suiker)
    T; kwark

18. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb gister gehoord dat de richtlijn voor een gezonde leeftstijl nu 4 a 5 stuks per dag is. Maar als je wilt afvallen lijkt mij dat persoonlijk ook vrij veel. Ik kies zelf dan toch liever voor wat meer eiwitten of vezels ipv de suikers van fruit.

19. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Zinaa klinkt interessant! Ik gebruik al een tijdje de stappenteller van mn telefoon. 8000-9000 stappen per dag is goed te doen. Succs met je opdracht ;)

20. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hier vandaag een kettlebell workout van jillian gedaan. Wou ook nog half uurtje shredden, maar dl had andere plannen vandaag :) ach jaaa heb iig niet stil gezeten ;)
    Morgen dan maar inhalen :)

Deel Deze Pagina