Sporten en afvallen motiveer elkaar deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Marnat, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Brownie is super! Zal morgen even recept typen

2. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    600gr zoete aardappel
    100gr boekweitmeel
    80gr amandelmeel
    4-6 el cacao
    3 el maplesiroop
    14 dadels
    Snifje zout

Zoete aardappel in blokjes, 20min stomen
    Daarna dadels en zoete aardappel in de blender ern puree maken.
    Schep daarna de andere ingrediënten erdoorheen.
    Een ovenschaal bekleden met bakpapier, alles er in strijken.

20-30min in een oven van 160°c hete lucht/180°c overige
    Met vork erin prikken, deze moet er droog uitkomen.

10min buiten de oven afkoelen voor de beste structuur.
    Eetsmakkelijk!

3. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Super dankje! Komende week maar is proberen :D

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier is de knop nu ook echt om en ik ben serieus begonnen met sporten en gezond eten. Afvallen hoef ik niet veel... Strakker worden na de 2 zwangerschappen wel. Ik heb een persoonlijk voedingsschema en sportschema laten maken door een coach via Facebook 😊 En ben daar nu een ruime week mee bezig! Het is echt goed vol te houden en merk na nog 'maar' 1 week direct al verschil. Ik lees vaak lekkere gezonde recepten op internet die ik ook wel wil proberen. Hoe kan ik berekenen of dat binnen mijn schema's past? Hoe doen jullie dat? 🙂

Even een foto ter inspiratie voor jullie wat ik zoal eet per 2 dagen. De gekookte eieren staan er niet bij want die kook ik liever vers vlak voor de maaltijd.

5. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    SDonya welkom en succs meid! Fijn dat het je zo goed bevalt en je nu al het verschil merkt! Goed voor de motivatie :D

Ik heb niet zo'n vast voedingsschema, omdat ik weet dat ik me er toch niet aan ga houden :) Aan mij heb je niks ben ik bang..

Ik probeer altijd 6 eetmomenten in te lassen: Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje en Avondeten met nog een tussendoortje.

Mijn tussendoortjes bestaan uit fruit, volle kwark, soms een eitwitshake als ik gesport heb, cracker/rijstwafel met beleg, ongezoute nootjes etc.

Ik vermijd suiker en alles wat wit is: Brood, meel, rijst, pasta. Gebruik kokosolie voor het bakken en eet meer groenten en eiwitten tijdens de maaltijden dan bijvoorbeeld brood, rijst, pasta of aardappels.
    Verder drink ik alleen water en thee.

Maar in de weekend mag ik "cheaten" en eet ik lekker een patatje of pizza met rode wijn. Waar ik op dat moment zin heb en geniet er dan ook lekker van :p Heb nu chocolade pepernoten bij de thee :D

Voor mij werkt dit super en makkelijk vol te houden.

6. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Oh dit klinkt yummy!! Binnenkort eens proberen :D

7. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Even een berichtje van mijn kant:

Wij zijn druk bezig met het leeghalen van onze huidige woning, waar geen eind aan lijkt te komen ;) En het uitzoeken van nieuwe spullen voor de nieuwe woning. Daarnaast vraagt onze drukke peuter veel aandacht en haalt ook weleens kattenkwaad uit als wij druk bezig zijn met andere zaken, wat ik ook weer op mag gaan lossen ;) En als of dat niet genoeg is, gaan er ook allemaal dingen fout/stuk in huis, waar ook een oplossing voor mag komen *zucht*. Tijd om te sporten heb ik niet, maar tijd maar even stil te zitten ook niet ;) Gezond eten gaat prima, maar ik mis het sporten wel. Als dl om 8 uur op bed ligt, moet er nog een boel in huis gebeuren en daarna kan je mij niet meer van de bank afkrijgen hoor! Zo moe en gesloopt ben ik dan ;) Denk dat ik eind januari weer fatsoenlijk het sporten op kan pakken als we eenmaal verhuisd zijn...

Ik lees altijd met jullie mee en zal af en toe een reactie plaatsen :)

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Awh geeft niks haha! Ik heb het ook jaren zonder schema gedaan maar daar boekte ik geen vooruitgang mee zoals ik gehoopt had. Het zit hem juist in de precieze berekening en combinatie van eiwitten, koolhydraten, vet en calorieën.. En juist die berekeningen weet ik niet te maken. Dat is dus wat ik leren wil haha. Dan hoef ik het niet uit handen te geven en dan kan ik zelf de berekeningen maken op de dag en zo kiezen waar ik trek in heb. Nu eet ik elke dag dingen omdat het moet.. Soms met tegenzin omdat ik dan eigenlijk liever wat anders wil 😅 Cheat je de hele weekend of 1 cheat maaltijd per week? :)

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoi allemaal!

Mag ik me hier ook (weer) melden :)

Een hele tijd geleden ook meegeschreven in dit topic en er heel veel goede tips en motivatie uitgehaald.

Heb uiteindelijk in maart dit jaar mijn streefgewicht gehaald, 72kg.
    In mei dit jaar ben ik gestart met een nieuwe opleiding en daardoor geen tijd meer op naast mijn studie, werk en gezin met 3 kinderen om te sporten. Dit is terug te zien op de weegschaal :)
    Na de vakantie zijn er ook wat kilo's blijven hangen en bleek mijn schildklier (weer) te traag te zijn.

Daarom zijn er in totaal in 7 mnd tijd 6 kilo's bij gekomen die er gewoon niet meer afwillen. Sinds een 6 weken nu weer bewust aan het eten en wel even 1 kg kwijt :) Dat motiveert niet echt.
    Sinds 4 weken nu is mijn medicatie verhoogt, dus hoop dat die binnenkort ook aanslaan....

Maar ik kan wel wat hulp gebruiken :(

10. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Welkom (terug) dames!

Hier vnmorgen 82.7. Vandaag is het precies 2 maanden geleden, eerste afspraak bij dietiste en sportschool en 1e officiele startgewicht van 95.9kg.
    13.2kg eraf in 2 mnd. Merk nu wel dat t langzamer gaat maar gaat nog steeds met beetjes naar beneden :)
    Broeken maat 42 beginnen nu ook (te) ruim te zitten, kheb geen maat 40 meer gedragen sinds ik 18 was, ben nu 32. zou echt een mijlpaal zijn als ik daar straks in kan!
    hoop t zo..

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wauw dat is een mooi resultaat! Wat heb je in je levensstijl aangepast?

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn menu van de afgelopen dagen;

Zondag:
    O: 250 gram Griekse yoghurt, 30 Gr muesli
    L: 1 knackerbrod met ham en 0,5 ei, 1 knackerbrod met 20 Gr rosbief en 0,5 ei, 1 knackerbrod met geraspte kaas
    D: haasrugfilet met zelfgmaakte aardappelpuree en spruitjes

Tussendoor: 2 sinaasappels en wat suikervrije dropjes
    'S avonds; 2 wijntjes en 3 toastjes met een Frans kaasje

Maandag:
    O: 250 Gr Griekse yoghurt met 30 Gr muesli
    L; 2x knackerbrod met filet american, 1 knackerbrod met smeerkaas en een kopje Thaise kippensoep
    D: zelfgemaakte chili Concarne

Tussendoor; banaan, appel en 3 mandarijntjes
    'S avonds een blikje cola light

13. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Gezond en regelmatig eten, iedere 2/3 uur. Alleen water en thee drinken. Gemiddeld 4x per week sporten.

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wow mapepejo wat super goed! Vooruitgang motiveert zooo erg!

Mijn dag menu van vandaag was

O: 40 gram Brinta/ 30 gram whey/ 60 gram frambozen-bosbessen/ 250 ml water

T: 2 volkoren cracotsmet kipfilet en 2 gekookte eieren (1 eiwit-1 met eigeel)

L: 1 meergranen wrap/ veldsla/ 30 gram rosbief/ 100 gram hutenkase

T: 2 rijstwafels met 30+ kaas

D: 75 gram zoete aardappel/ 200 gram broccoli/ 125 gram pittige kipfilet

Voor training 1 appel

Na training 250 gram magere yoghurt/ 60 gram whey (chocolade smaak😍 )/ 15 gram 72% pure chocola. Dat is echt mijn traktatie na een full body workout van ruim 2 uur!

15. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Imamommy, zolang voeding goed gaat is het al super. Beweging krijg je nu toch wel met verhuizen.

Rest lekker bezig!
    Welkom oude nieuwe, weer veel succes!

Sdonya, pas je op met je avondsnack/na sporten, je zit daarmee aan 65gr+ aan eiwitten, dat is voor een maaltijd teveel (ook voor je nieren). Je kan beter na het sporten iets meer koolhydraten erbij pakken, met wat je nu neemt heb je maar weinig voor na krachttraining om je spieren weer van energie te voorzien.

Ik blijf steken op 104.3 al 1 week. Best irritant gezien ik aardig sport en op eten let. Lichaam zal wel weer even koekoek zijn :-D.

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik sta onder begeleiding van een bikini atlete die ook coaching doet. Zij doet voor heel veel mensen de schema's en iedereen is altijd super positief. Zij stelt mijn schema's samen en ik merk veel vooruitgang. Ik vertrouw haar volledig 😊 Bedankt voor je adviezen!

17. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Oke, dan heb ik niks gezegd als je al onder begeleiding staat van iemand die er meer mee doet :-D.
    Is ze bekender in die wereld met wedstrijden?
    Volg wel eens dingen van een paar op internet. Interessant wereldje :-D

18. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    #2398 Dicky88, 17 nov 2016
    Laatst bewerkt: 17 nov 2016
    Hier 104.0, eindelijk weer beweging na 1 week lang elke dag 104.3 :-D
    Nog 4kg in 22 dagen kwijt zien te raken om mijn 3e doel te halen :-D

19. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Sdonya: lekker bezig! Wat de cheatdag betreft. Ik let dan niet zo op mijn eten, maar dat houdt niet in dat ik alleen ongezond eet. Ik hou daar ook gelukkig niet zo van ;) maar een ijsje, patatje tijdens familieuitje of een pizza met rode wijn kan ik dan gewoon nemen :)

mamavanjuul welcome back! Het gaat je gewoon weer lukken ;)

Dicky high five! You go girl ;) duimen dat je je doel gaat halen :D

@hier: ben sinds maandag weer tussen alle bezigheden door begonnen met sporten (shredden + 20 min extra kracht). Hoezo verslaafd haha :) morgen werkt ml thuis. Benieuwd of het sporten gaat lukken met dl ;) als zij papa lastig gaat vallen, moet ik maar iets anders gaan verzinnen.. Opzich geen probleem, want heb 4 dagen gesport. Een rustdag moet gewoon kunnen :)

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Haha geen probleem hoor! Ik heb helemaal geen verstand van bekende namen in dat wereldje maar ik weet wel dat ze wedstrijden doet. Daar heeft ze ook allemaal foto's van op facebook. Ze heeft ook een Facebookpagina over fitness met duizenden leden :) Toen ik daar alle positieve verhalen las over haar voeding en trainingschemas.. Twijfelde ik geen moment om er ook een aan te vragen!

Deel Deze Pagina