Sporten en afvallen motiveer elkaar deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Marnat, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Wat zijn julliestil!
    Hoe is het met jullie?

Hier op enorme vermoeidheid na (en lage bloeddruk, en leuke nachtelijke plasmomenten) gaat het goed. Onzeker wel. Maar heb nu al mijn eerste echo deze week. Wat sneller dan zo ongeveer eind februari.
    Het enige is, juist nu ik extra op eten let dat ik veel eet, val ik weer af. Maar dat is al besproken, en moet desnoods nog meer eten, zeker vanaf week 12 mag ik niet meer zo afvallen (ben niet eens misselijk/overgeven, dus echt meer door energieslurpertje beneden haha)

2. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Nog maar een berichtje van mij, echo was super vandaag. Kloppend hartje gezien! Over 3 weken weer een echo

3. Mofrance

Mofrance Actief lid

2 okt 2015
    194
    0
    16
    Meilleray, Frankrijk
    Oh Dicky888, wat een super fijn nieuws!! En wat fijn dat je niet misselijk bent. Wel raar dat je juist nu afvalt, maaraan de andere kant ook wel een beetje fijn toch? Zolang je vanaf week 12 maar niet meer afvalt.

Hier z'n gangetje. Ik houd me druk met werk en therapie. Heb een vrij intensief programma. Volgende week een weekje vrij. Maandag heb ik een afspraak met de psychologe, dinsdag diëtiste en ik heb huiswerk mee gekregen van het psychotrauma-team. Druk genoeg dus!

4. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Hier ben ik ook weer eens erg druk geweest zijn verhuisd naar een grotere woning wat een stress geeft dat ben ander halve week geleden weer begonnen met op eten te letten valt met een kleine van zes maanden en werk niet altijd mee dan grijp je snel naar iets makkelijks haha maar ben al vijf kilo kwijt ik eet volgens paleo misschien kent iemand dat gefeliciteerd dicky wat spannend hopelijk een goede en voorspoedige zwangerschap gewenst voor jou

5. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ff snel een bericht van mijn kant ☺

Dicky wat fijn dat alles goed gaat meid! En super dat je niet misselijk bent 😁 lekker van genieten 😘

Gizmolilo jullie ook al? Ik had dat ook een aantal dagen, maar had de laatste dagen in oude woning geen koelkast meer (verkocht) dus dan ga je ook eten bestellen 😅 gelukkig hebben we daarna voor 2 weken bij mijn ouders gelogeerd en bereidde mama onze eten voor 😋

Nu al een paar dagen in onze nieuwe woning en moet weer wennen aan het zelf koken haha 😶 moet ook erg wennen aan onze inductiefornuis. Voorheen altijd op gas gekookt... in het huis moet er nog een boel gebeuren, maar oooohhh wat voel ik me thuis hier 😍 ook fijn dat mijn ouders op 15 min rijden wonen en op onze dochter kunnen passen wanneer dat nodig is. Gisteren kwam mama langs om dl zoet te houden terwijl ik de badkamer en zolder een schoonmaakbeurt gaf. Heerlijk zeg! Heb 2,5 jaar namelijk zonder oppas moeten leven....

6. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Dankje Gizmolilo!

Imamommy druk zat! Wel fijn dat je je moeder in de buurt hebt om af en toe op te passen! Geniet er van hiji.

Mofrance fijn om te horen dat het een stuk beter met je gaat. Heb je veel baat bij de hulp nu? Fijne mensen die je helpen?

Hier helaas dag 3 van misselijkheid. Alleen gisteren paar keer niet kunnen binnenhouden. Brrr
    Verder al 2 echo's gehad. Groeit goed.
    Vorige week was ik zelf dacht ik 7 weken op donderdag, maar snelle meting dacht hij 6+3.
    Gisteren dus 8 weken naar mijn idee en volgens 1ste echo 7+3 gisteren. Maar de echometing van gisteren dachten ze eerst 7+2 maar daarna beter beeld met 3d en nu dus 8+3 vandaag :-D. 2 dagen verder dan ik dacht.
    Ik hou het op mijn berekening haha.

7. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Jeejtje was een stilte hier zeg...

Hoe is het met iedereen?

Dicky balen zeg! Hoort er helaas bij.... hoe voel je je nu? Ik had tot 25 weken steeds een andere berekening haha... en uiteindelijk bleek mijn eigen berekening te kloppen 😅

Mofrance ik vind je een topper meid! Ga zo door en blijf lekker van je afschrijven als dat nodig blijkt...

@hier: ik ben een beetje erg moe de laatste dagen en doe wat minder in huis... dat geldt ook voor ml. Een aantal van de kasten staan nog in de dozen 😶 denk dat we een nog een tijdje bezig zijn met de woning. Dat is dan wel de enige minpuntje van een nieuwbouw woning... er is veel werk aan de winkel 😅

8. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Ik ben ook een tijdje stil geweest maar heb niet stilgezeten :D

Deze week mijn streefgewicht bereikt WOEHOE!!
    streefgewicht was 74kg, zit nu op 73,6kg.

Totaal ruim 22 kg afgevallen, sinds eind augustus 2016

Nu proberen op niveau te houden ;)

9. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Imamommy gewoon op zijn tijd doen, vermoeid zijn betekend rusten waar kan he.

Ja hier is misselijkheid per 3 dagen ofzo. Vorige keer en nu lijkt het weer maar 3 dagen te zijn. Maar dan is hij wel enorm aanwezig. Avond 1 of 2 x spugen, maar voor de rest gelukkig niets. Wel extreme verstopping. Zelfs met poederzakjes wil het nog niet erg. Af en toe lijk ik al rond de 40 weken zwanger te zijn zo erg opgeblazen.

Dinsdag verloskundige afspraak gehad, super fijn team in het ziekenhuis en een onwijs lieve gynaecoloog. Allemaal goed ingelezen in mijn ziekte (zit bij het zelfde ziekenhuis daarom, al is het verder rijden dan die hier zit, maar dan hebben ze makkelijk contact intern met elkaar). Ook erg netjes over mijn gewicht ed, niet zoals de professor hiervoor die mij de grond in boorde.
    Straks weer een echo, druktes haha. Dit is voor onderzoek naar afwijkingen ed.

Zit alleen nu met een enorme twijfel, en gezien niemand in de omgeving het weet dat we zwanger zijn zo lastig te bespreken, over het wel of niet doen van een combinatietest, moet het als maandag laten weten aan het ziekenhuis of ik het wil of niet.
    Voor vriend hoeft het niet persee, net zoals mij niet van de abortussen, maar heb zelf een twijfel mocht het wel grote kans zijn dat, of ik het lichamelijk aankan met de zorg zeg maar. Want houden doen we van elk kind.
    Hoe dachten jullie er over met het wel of niet doen van de combitest?

Mapepejo wat ga je goed, trots! Wat super fijn dat je je doel heb behaald hoor.

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Mapepejo wat goed meid!! Mag je best trots op zijn ;) Het op gewicht houden is ook geen eitje. Blijven volhouden ;)

Dicky dat is flink balen zeg! Hoe is het nu met je? Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt. Is het extra rijden zeker waard :)
    Ik reageer een beetje laat. Jullie hebben vast al een keuze gemaakt, maar om antwoord op je vraag te geven: Wij hebben geen combi test gedaan. Ik was toen 27 en in goede gezondheid, vandaar dat we er niet voor zijn gegaan... Je kan sowieso geen foute keuze maken.. Als jullie je er maar fijn bij voelen. Volg altijd je (moeder)gevoel meis!! Hoop dat je je wat beter voelt en lekker aan het genieten bent nu :)

@hier: Ik ga binnenkort ook weer beginnen met sporten. Als ik weer een matje heb aangeschaft, aangezien mijn matje tijdens de verhuizing zoek is geraakt :) Heb er helemaal zin in, maar zie wel tegen de flinke spierpijn in het begin op. Om maar te zwijgen over mijn conditie wat waarschijnlijk ook achteruit is gegaan ;)

11. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Ja hier op de extreme vermoeidheid en geregeld wat beroerde dagen (middag/avond/nacht vooral) gaat het verder goed. Ik merk dat het behoorlijk zwaar is voor mijn lichaam omdat ik al niet topfit erin ben gegaan natuurlijk qua lichamelijke kant. Maar het komt allemaal wel goed met de goede begeleiding van het ziekenhuis hoor :-D

Deze week weer echo in 3d. Ben benieuwd!
    We hebben het uiteindelijk niet gedaan. Doordat het en een kansberekeningen is en we het toch niet zouden weghalen omdat het al uniek is dat ik zwanger ben geworden.

Deel Deze Pagina