Marnat, leuk sneeuw! Idd even van genieten. Jij ook succes met sporten, en we gaan die laatste kilo's er afkrijgen. Net klaar met sporten, was belachelijk druk. Maar goed, ik heb alles kunnen doen Nu even in bad, moet mijn benen nog scheren Kon vanmorgen mijn lange broek aan met sporten, maar voor vanavond wordt het een capri. Verder een beetje rommelen in huis.
Bedankt! Gaat goed komen. Ben vandaag m'n eten voor 's middags vergeten... Oeps! Dus dan maar doen met wat ze hier hebben. Dat wordt dus een stukje stokbrood met kalkoenfilet en yoghurt en een stuk fruit
Meiden ik kom graag meekletsen Wil graag 30 kg afvallen.... tijdsbestek.. ach heb ik niet echt. Wil in elk geval graag voor de zomer wat minder zijn. Na een rollercoaster aan vruchtbaarheidsbehandelingen,scheiding mk's. zit ik nu in een goede relatie en word het tijd zelf gezond te worden. Vooral omdat we na de zomer willen starten in de mmm voor een kleintje... word het tijd dat mijn lichaam wat gezonder wordt. Tina, wat ben jij afgevallen zeg! Heb je een bepaald voedingschema? Trainen jullie full body of met een split schema? Ik was geneigd te starten met een crash dieet, maar dat heb ik toch maar niet gedaan... ik wil vooral gezond afvallen. Welk tijdsbestek is realistisch voor -30 kg?
lillyenco: Welkom ik denk dat je gewoon moet beginnen bij eten aan passen geen snoep en verder zien hoe veel er af gaat . Ik geloof dat tina er een jaar over gedaan heeft er 40 kilo af te krijgen met ups en downs . Sniffy: het gaat ons zeker lukken , ik eet even mijn brood met vruchtenhagel is het geworden op , en dan beetje sporten . Kan manlief enge film kijken die ik niks vind hihi
Lilyenco, Welkom! Fijn dat je nu in rustig vaarwater zit. Ik train 4 dagen per week. Op maandag en donderdag 2 x per dag. Ik doe dan in de ochtend cardio en lichte kracht met veel herhalingen. 's avonds doe ik bodypump. Op vrijdag doe ik cardio en zaterdag weer bodypump, maar op deze dagen maar 1x per dag. Als ik met zware gewichten train (ipv bodypump) doe ik full body. Schrijf anders eens op wat je eet op een dag. Dan kunnen we misschien helpen.
Wat mij echt heeft geholpen, is simpelweg het inzicht dat ik niet alleen een dieet moet gaan volgen, maar echt mijn levensstijl radicaal moet omgooien. Ik woog veel te veel (meer dan 100 kg), sportte niet en at lekker alles waar ik op dat moment zin in had. En ook echt eten toch ik niet meer kon, twee tot drie keer opscheppen e.d. Afgelopen zomer moest ik de koffers pakken en besefte ik me dat ik weer dat foeilelijke badpak maat bungalowtent in moest pakken. Ieder jaar zei ik tegen mezelf dat ik de volgende keer slanker zou zijn. Maar ja, dat denken helpt niet, je moet het doen! Ik ging weer zwaar teleurgesteld op vakantie en het zat me zo dwars dat ik ook tijdens de vakantie mezelf van alles heb ontzegd. Toen ik terugkwam, was ik gewoon 5kg afgevallen ipv aangekomen. Die woensdag had ik mijn intake bij de sportschool (eerste week augustus) en na een zeer confronterend gesprek, ging de knop om. Als ik weer een gezond gewicht wilde hebben, zou ik daar simpelweg keihard voor moeten werken. Crashdieet zou me zeker op weg helpen met de eerste kg, maar om zoveel af te kunnen vallen en vol te kunnen houden, zou het juist de slechtste oplossing zijn. Ik moest gewoon mijn hele levensstijl omgooien. En dat heb ik dus ook gedaan. Ik sport nu minimaal 3x per week. Ja, dat is absoluut een strijd met mezelf, iedere keer nog wel. Maar dan spreek ik mezelf streng toe, want zonder sporten kom ik er gewoon niet. Ik MOET sporten wil ik bereiken wat ik wil. En wat ik eet, heb ik volledig omgegooid. Ik ga nu voor de gezonde dingen en als ik dan zo nodig iets wil snaaien, denk ik eerst ff bij mezelf na waarom ik dit wil en dan laat ik het bij eentje, waar ik dan nog eens dubbel van geniet. En dit klinkt mss heel zweverig, maar dat nadenken voordat ik het naar binnenwerk, helpt bij mij enorm. 9 van de 10 keer neem ik het dan alsnog niet omdat ik het zonde vind om dan weer mijn sporten 'teniet' te doen. Ik eet 3x per dag, heb 2-3 per dag een gezond tussendoortje en heb geen honger. Ik at altijd te weinig, nu eet ik als een bouwvakker (maar gezond!) en val gewoon goed af. Ik sport zoals gezegd minimaal 3x per week, eerst een half uurtje krachttraining en daarna een uur cardio. Bij fatsoenlijk weer, loop ik ook buiten. Verder heb ik geen eigen auto tot mijn beschikking, dus al fietsend beweeg ik nog iets meer. Ik voel me geweldig, heb veel meer energie en iedere keer als die weegschaal weer wat lager aanwijst, ben ik onwijs trots op mezelf. Dit is absoluut geen dieet, maar een andere levenswijze omdat ik dit helaas de rest van mijn leven vol moet zien te houden. En overigens, ik geniet ook echt wel van het eten dat ik dan wel neem, kerst en Oud en Nieuw heb ik heerlijk gegeten, maar niet zo belachelijk veel als voorheen en ik ben blijven sporten al die dagen!
Mijn menu voor vandaag ; 12.00u 2 eieren (roerei) met spinazie 4 dunne crackers (lidl) met kaas en kalkoenfilet. 1roggebrood 15.00 Banaan en appel 18.30u Salade met mozzarella en bulgur erdoor.
Lilyenco: Wij helpen je wel met doorzetten komt wel goed. Hier de eerst 60 min sport weer een feit heerlijk. Nu een banaan en dan nog even weer een stuk in de sneeuw lopen .
@sniffy: ookal zo druk haha. Succes vanavond. @mofrance, hmmm klinkt wel heel erg lekker. Hopelijk is je afspraak goed verlopen @lillyenco, welkom. Probeer niet te crashen en gewoon goed en regelmatig te eten. Sta jezelf daarnaast in het weekend (bijvoorbeeld) ook een beetje lekkers toe. Het is belangrijk dat je het de rest van je leven kunt volhouden. doorzettingsvermogen had ik ook nooit. Nu is er echter iets veranderd in mijn hoofd of zo. @hier: vanochtend geslenterd met mijn man door de IKEA en toen eindelijk die afspraak. Gelukkig geen vervroegde overgang, AMH was goed, FSH ook, maar die rechter eierstok was wel heel gek. Ze wist ook niet goed hoe het kon dat ze daar niets had gezien. Linker eileider was niet meer te redden dmv een operatie. Dus ik was een "perfecte" kandidaat voor IVF zoals ze dat zei. Enorme opluchting dat we nu verder kunnen. Ik weet dat het geen garanties biedt, maar we gaan nu iets doen ipv afwachten. Oww ik moest zorgen dat ik niet meer afviel (echt af en toe wordt ik knettergek van hoe het wel/niet moet). Iets met metabolisme in je lijf als je te snel af valt. Ondanks dat ik zei dat ik het op een gezonde manier deed, genoeg at en lekker bewoog; ik moest maar zorgen dat er niet meer af ging Nu afwachten op wanneer we ingepland worden voor IVF, daarvoor een afspraak voor de prikinstructies en ondertussen lekker doorgaan met waarmee ik bezig was
Marnat, ik hou ook niet meer zo van enge films. Vroeger was dat geen probleem. Maar vorig jaar Sint gekeken. Had er gewoon een nachtmerrie van
Anneliesje, fijn dat je weet waar je aan toe bent. En dat je niet in de vervroegde overgang bent. En wat betreft afvallen, iets meer eten dan maar
@sniffy: feit is dat ik gewoon geen honger heb. Ja trek in vettigheid/zoetigheid, maar dat is de gewoonte/verslaving en dat wil ik juist niet.
Anneliesje wat fijn dat je jullie eindelijk weten waar jullie aan toe zijn! En wat het eten betreft je eet goed en gezond. Zou er ook niks aan veranderen. Misschien geen cardio meer, maar krachttraining om toch lekker sterk te blijven en steker te worden? Je bent iig goed en verantwoord bezig dus moet goed komen Mofrance hoe was je afspraak meid? Sniffy ook lekker druk bezig geweest haha Lilyenco welkom meid! Wij helpen je wel met je doorzettingsvermogen Tina je hebt al zoveel mensen geholpen hier op het forum. Moet helemaal goedkomen meid succs met de opleiding @enge films: ben er echt te oud voor geworden hahaha @hier vandaag lekker gesport met jillian en super druk geweest met huishouden (alle ramen/kozijnen schimmelvrij gemaak met chloor als laatste optie *zucht*) . Geen moment stil gezeten. Voel de spierpijn al aankomen haha Zometeen lekker eten en chillen met dl & ml
Hallo, ik wil ook afvallen. Ik weeg nu 65 kg en er mort minimaal 5 kg af. Ik gebruik de app my fitness Pal. Ontbeten met cracker en gekookt ei. Tussendoor yoghurt met muesli. Tussendemiddag, broodje met avocado en zalm en avondeten 100gr aardappelen, 200 gr spinazie ala crème (heel veel zout zit daar in) en een klein stukje vlees. Heb nu nog ruim 300 cal over. Wil straks gaan hardlopen. Nou ja.... "wil" is een groot woord 😁
Mirro: Hoelang ben je want je bent kleiner dan de meesten van ons en als je dan zo veel er af wil vraag ik me af hoelang je bent. Imammony: Het is erg koud hoor die sneeuw en ja lekker gewandeld denk dat we zo weer een stukje gaan lopen.
Mirro welkom! Je menu ziet er goed uit. Doe je verder nog aan sporten naast het hardlopen? Marnat ik ben 1.63 en weeg 56 (heel gezond) en hoop ergens toch dat ik nog 2 kg afval, zodat ik op mn oude gewicht van voor de zwangerschap kom. Het is natuurlijk geen must, maar omdat ik ooit 54 heb gewogen, lijkt 56 mij nog zwaar soms. Klinkt gek, maar zo voelt het soms wel haha 😂 ja ik ben gek weet ik zelf ook Maar goed mirro is vast niet zo klein als ik als ze 60 wil wegen Oh en heerlijk! Hoop dat het hier ook gaat sneeuwen wandel ze
Ligt er ook aan hoe je bouw is denk ik . Wij lijken ook niet dik of zwaar hoe je het maar zien of noemen wil. Denk ook dat het meer is waar je goed bij voelt. Ik : 1,67 en 70 kilo volgens bmi op voeding centrum site 1 kilo te zwaar ik wil meer ook mijn buik plat . En daarom ook graag 66/65 ik was 62 kilo voor 10 jaar terug dat zal vast niet meer lukken. Manlief: 1,89 en 94 kilo liefst 85 weer willen wegen . Eerst maar zorgen dat ie onder de 90 komt. zo koffie en dan nog even lopen.