Sporten en afvallen motiveer elkaar deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Marnat, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    rabarber: Ga zo door goed bezig hou vooral vol dan bereik je veel.

Wij hebben besloten om 1 keer in de maand te wegen op de eerste van de maand .

2. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik zou graag een keer in de twee weken willen wegen, maar het lukt me niet :). De weegschaal heeft een enorme aantrekkingskracht op me. Misschien moet ik de weegschaal laten verstoppen haha

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ik woog elke week maar dat viel niet goed vooral niet als ik wat aan kwam of weinig afviel terwijl ik goed at .
    Dan ging ik er nog meer op letten dat wil ik dus niet , wij hoeven er ook niet al te veel af .
    Maar wel een mooi gewicht en fit voor al dat.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Lillyenco, menu ziet er goed uit. Als ik Griekse yoghurt eet, dan is het die van de lidl. 4 bakjes in 1 verpakking.

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
  6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind het echt een zeer redelijk menu! Ik eet zelf geen griekse yoghurt meer maar ik ben overgestapt op franse magere kwark. Inderdaad wat zurig daarom voeg ik vaak een halve banaan of een appeltje toe of een klein handje noten. Als ik 's avonds kwark eet, voeg ik vaak een klein beetje kaneel toe. Dan is het goed te eten. :)

7. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Stukjes dadel is ook lekker in de kwark en maakt het ook wat zoeter. Zelf voeg ik dan ook nog geroosterde pompoenpitten toe. Ik vind dat erg lekker. Sowieso went je smaak ook aan het zure. Ik vind het nu juist lekker.

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben er nog steeds niet aan gewend hoor, brrr. Ik zat het net te eten en mijn appelstukjes waren op. Ik zat gewoon echt te rillen van zurigheid dus heb het opgegeven :)

9. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    wat kletsen jullie veeeeel :D

ff snel tussendoor (want heb het erg druk): Heb net voor het eerst level 2 van six pack workout van jillian gedaan & wat heb ik gevloekt zeg hahaha (natuurlijk een goed teken) :) . Heb in tijden niet zo gezweet en was echt buiten adem joh :$ Voelt goed. Op naar de heerlijke spierpijn morgen :D

sport ze meiden!

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Appel en kwark is idd heerlijk samen.

Vanmorgen weer kracht gedaan. Daarna boodschappen gehaald.

Mijn menu;
    2 muesliboterhammen
    2 crackers met kaas
    Schaaltje kwark.

Vanavond eten we denk ik weer soep. Ik heb nog over.

11. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wat zijn jullie goed bezig!
    Hier gaat het ook redelijk. Ik blijf netjes binnen de toegestane calorieën, maar heb ze gisteren wel met minder goede producten binnen gekregen (wat chips en een koekje).
    Ik ga 1 feb pas weer wegen. Mijn gewicht schommelt gedurende de maand en ik zou het zonde vinden als ik daardoor minder gemotiveerd raak.
    Vanavond weer sporten, twijfel nog tussen hardlopen en Gillian.

12. Logan

Logan Niet meer actief

Goed bezig meiden! Zowel met kletsen als sporten :D

Lillyenco ik vind je menu er goed uitzien hoor. :)

Ik eet altijd de magere kwark van appie of jumbo en dan doe ik er walnoten door of banaan. Ik neem dan, bij banaan, niet dan ook nog smiddags een banaan. Probeer wel op te letten dat ik niet ineens veel te veel fruit binnen krijg.

Ik zou me het liefst ook elke dag wegen. 😂 De weegschaal staat nu onder de badkamer kast, dan kan ik er niet maar zo op gaan staan. Ik wil over veertien dagen ongeveer weer wegen en dan onder de 80kg komen.
    Vanavond bodyattack!

Mijn menu:
    O: 2 broodjes pindapasta (ik moest boodschappen doen, normaliter eet ik dat niet zo vaak.)
    T: banaan
    L: kwark met walnoten
    T:whey shake
    A: kip met wokgroenten.

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wow wat gaat het hier snel zeg.

@rabarber goed bezig joh. Fijn dat je vertrouwen hebt dat je je doel gaat bereiken.

@lillyenco je dagmenu ziet er netjes uit. Ik eet ook behoorlijk veel voor mijn gevoel en ben toch al behoorlijk afgevallen. Persoonlijk had ik de rijstwafel weggelaten, maar ach voor een keertje.

@marnat een goed idee om je maar eens per maand te wegen. Al is het maar voor je gevoel.

Hier waren gisteren en vandaag alle lessen op de sportschool afgelast (behalve gisterochtend de rpm). Net even cardio gedaan (ik ben vrij ivm het weer) en morgenvroeg personal training.

Mijn eetschema is een beetje rommelig. Ik merk dat ik na twee weken losser echt weer er even in moet komen. De weegschaal denkt daar ook zo over, want die wil niet echt meer naar beneden :p

O: 2 boterhammen met honing
    T: kwark
    (toen ging ik dus sporten, waardoor ik pas om 14.00 uur terug was)
    L: (om 14 uur) 3 boterhammen met kipfilet en runderrookvlees
    T: sla ik denk ik maar over
    A; aardappels, kip, worteltjes
    T: weet ik nog niet

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Annelies: Als de sportschool dicht is sport je bv dan de hele week niet?
    Thuis sport je niet toch?

Hier laat uit bed om ook te lunchen , heb net na sporten alleen de twee crackers gehad anders lus ik straks het warme eten niet meer .
    Net 55 min fat burning gedaan en 36 min abs buikoefeningen .
    Zo nog even stukje lopen met manlief dan heeft hij ook wat beweging .

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik wandel dan heel veel Marnat (en dan zeker 10km per dag) en buikspieroefeningen.

Sportschool is echter nooit langer dan 2 dagen dicht dus dat is geen probleem :p

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Aha ok meis .
    Hier niet gelopen het regent dat is niet fijn lopen , morgen gaan we wel weer een poging wagen .
    Dagje binnen is voor 1 keer ook niet erg.

17. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    @ rabarber: Ik ga kijken voor die handschoenen :)

@ Imamommy: Die Sixpack oefening van Jillian is een killer haha heb hem ook gedaan! Vanavond de cadrio kickbox van haar gedaan.

Nu lekker douchen en beentjes hoog! :D

Jullie zijn allemaal goed bezig dames. Ik ga ook die griekse yoghurt proberen. Als ik dat zo lees dan laat ik die franse kwark maar staaan haha

Wie van jullie heeft er een sapmachine thuis? Manlief wil er 1 aanschaffen. Een beetje sapmachine kost al gauw 180 euro :O

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    beautevil wij hebben er eentje, maar hier staat het gewoon in de kast stof te happen. Helaas mag ik hem nog niet verkopen van manlief :p

@marnat: ik hou van lopen in regen/wind/sneeuw en de afgelopen dagen met ijzel haha.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij lopen niet met ijzel en regen, als het sneeuwt lopen wij wel de afgelopen dagen genoeg gelopen morgen weer een dag mijn kuiten even laten rusten hihi.
    Vane week ook 1 keer s nachts gelopen van 12 tot 1 met de gladheid .
    De afgelopen dagen aardig wat kilometers gehad , ik sport en loop er nog bij of fietsen als het weer toe laat . manlief moet ook zijn beweging .

20. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Miro een beetje chips of een koekje mag heus wel hoor. Als het maar niet veel is. Je mag best wel een kleine snack nemen af en toe. Je geeft al aan dat je binnen de toegestane calorieën blijft, dus no worries meid ;) ik zou voor jillian gaan. Hardlopen is cardio. Goed voor je conditie & het verbranden van calorieën, maar je moet spieren aanmaken om vet te kunnen verbranden. Succs meid & let niet zo op de weegschaal. Vooral als je krachttraining doet. Je spieren gaan groeien en worden zwaarder ;)

Beautevil hahaha jillian is echt mijn favoriet :D ik geniet inmiddels al lekker van de spierpijn :D ik zou eerder voor een goede blender gaan btw, want die behoudt de vezels van de vruchten.

Anneliesje haha met ijzel? Je bent gek :D maar in de regen/sneeuw lopen vind ik ook heerlijk :D vandaag ook een lekkere stuk gewandeld in de regen met dl veilig in haar heerlijk warme buggy :)

@kwark: ik eet het echt met alles.
    Met verschillende soorten fruit en zaadjes, met komkommer, dille kruid of gedoorgde mint en walnoten of amandelen etc :p

Deel Deze Pagina