Hahah Kuki je hebt vast gelijk.. maar ik hou dus helemaal niet van noten.. Maar havermout.. misschien stomme vraag maar hoe eet je dat dan? Doe je dat in de yoghurt ofzo? Hoe ziet jullie eetschema er uit van vandaag bijv
Ik heb mijn eetschema in mijn vorige bericht erbij gezet. FF knippen en plakken: O=havermout en een kop latte macchiato T=bakje optimel yoghurt L=drie bruine boterhammen met beleg, bijv. kipfilet, magere smeerkaas T=fruit D=aardappels, groente, vlees of pasta of rijst etc. etc. T=fruit Ik doe de havermout in een kom, giet er melk bij en dan 3 minuten in de magnetron. Goed doorroeren en even laten staan. Ik vind het echt heel lekker (maar bijv. mijn echtgenoot vindt het echt het smerigste dat er bestaat, je moet er maar net van houden).
Oh ja, je vroeg welke sporten ik deed. Ik ben in het begin gewoon 3x per week begonnen met cardio. Ik had echt 20 jaar niets aan sporten gedaan en dus een conditie van nul. Ik liep de trap op en kon al aan het zuurstof. Na een paar weken kwam daar krachttraining bij. Dus eerst krachttraining en daarna nog een uurtje cardio. Het was niet het leukste om te doen, ben ik heel eerlijk in, maar ik moest gewoon gaan. Ik durfde gewoon nog niet mee te doen met groepslessen. Op een gegeven moment was er een try-out avond. Dan kon je de verschillende groepslessen even volgen. En een van de groepslessen was spinning. Dat leek me altijd wel leuk, maar ik durfde gewoon niet..... Nou, ik was echt letterlijk verkocht na die proefles! Ik vind het echt zo geweldig om te doen! Ik ga helemaal stuk, ik push mezelf steeds verder en krijg er een enorme kick van! Dit doe ik 2x per week, dinsdag en donderdagavond elke keer een uur. Verder heb ik ontdekt dat ik hardlopen erg prettig vind om te doen. Ik loop echt mijn hoofd leeg. En het is echt wel pittig hoor, zeker in het begin kon ik nog geen 2 minuten volhouden. Maar nu, weer of geen weer, door sneeuw, hagel halve orkanen of hittegolven, ik loop! Ik heb al mee gedaan met diverse hardloopwedstrijden! Ook 2x per week, zo'n 6-7 km vind ik prima. En daarnaast probeer ik nog 2-3 keer per week gewoon mijn rondje kracht/cardio te doen. Om de zoveel weken krijg ik een ander programma van krachttraining. Dus de uitdaging blijft ook iedere keer bestaan. Ik zit inmiddels onder mijn oorspronkelijke streefgewicht, maar wil nog wat extra kwijt ivm aankomende vakantie. Nu ben ik echt meer bezig met toning, dus meer de spieropbouw. Ik zie mijn lijf nu echt veranderen voor de spiegels. Ik wil echt niet zo'n opgepompt lijf, maar een klein beetje spieren is wel heel mooi om te zien! Ik heb ook een Polar watch, dus daarmee hou ik toch goed in de gaten of ik genoeg beweeg. Verder heeft me zeker in het begin de app van My Fitness Pall goed geholpen! Dan kan je goed zien wat je qua cal/kh/eiwitten/vetten e.d. binnenkrijgt. En voor mij heel belangrijk: ik zie het niet meer als een dieet maar als een andere levenswijze! Ik ben niet op dieet, ik denk bewust na over wat ik eet! En als ik een feestje heb of zo, dan maak ik keuzes. Ik neem dan lekker het stuk taart, maar sla de kaas en worst over bijvoorbeeld. Voorheen at ik alles wat er te eten viel. En als ik al een slechte dag had (en die ga je geheid hebben), niet meteen alles opgeven! Morgen is een nieuwe dag, nieuwe kansen dus dan ga je gewoon weer er tegenaan!
Ik ben ook niet van de shakes. Ik wil graag kauwen Ik eet om 12.00u : 3-4 boterhammen met beleg, een schaaltje yoghurt of kwark, een stuk fruit. Soms nog wat rauwkost. 17.30u : avondeten, wat de pot schaft. 20.00: fruit en kwark Als ik heb gesport komen daar nog 2 boterhammen bij. Zeker op maandag, dan moet ik 's nachts ook nog werken. In het weekend iets lekkers in de avond.
Qua avondeten doe ik eigenlijk hetzelfde als Sniffy: ik eet wat de pot schaft. Maar ja, aangezien ik zelf bepaal wat er gegeten wordt, eet de rest eigenlijk wat de pot schaft!
Sporten : ik doe 3 x per week bodypump, 1 x funxtion en 2 x per week in de ochtend cardio. Ik sport in de ochtend altijd gevast, dus zonder te eten. En een beetje zichtbaar spier vind ik mooi
Kuki Oh dat ga ik toch eens proberen.. zou mooi zijn als ik het lekker vind haha En wat voor melk gebruik je? Ja dat herken ik wel.. ik wil binnenkort ook lid worden van de sportschool en dan eerst mijn conditie eens opbouwen. Ik heb in rust altijd al een hoge hartslag, dus hardlopen is me nooit echt goed af gegaan. Maar misschien is dat ook wel een kwestie van opbouwen. En het schijnt ook verslavend te werken dat hardlopen. Had jij van te voren gedacht dat je wedstrijden zou lopen toen je net begon? Weet je nog hoe je je cardio training had ingedeeld in het begin? Echt super knap dat je al die kilo's bent kwijt geraakt en je hele levenstijl hebt aangepast. Ik hoop serieus dat ik dat doorzettingsvermogen ook heb. Klinkt inderdaad herkenbaar.. Alles maar eten op n verjaardag.. niet verstandig haha Wat is jouw lengte eigenlijk? (Vanwege je streefgewicht) Sniffy Ik heb net wat informatie opgezocht over jouw "eetwijze". Ik ga het wel aan mijn vriend doorgeven want het klinkt wel als iets voor hem. Vooral omdat hij savonds nogal snackdrang heeft en sochtends eigenlijk geen honger heeft. (Hij is flink aangekomen sinds hij is gestopt met roken, nu bijna 2jr geleden) Maar wat sporten jullie allebei veel zeg!! Ik ga nu nog maar effe n stuk wandelen met de hond haha
Eva, dan zou dat zeker wat voor hem kunnen zijn. Het sporten vind ik heerlijk, is ook ontspanning voor mij. lekker verstand op nul en gaan. Maar niet bij pump, anders gaan de oefeningen verkeerd
Gewoon met halfvolle melk. Ik heb ook niets met (kunstmatig) magere producten, kies dan liever voor de wat vollere producten. Ik ben 1.71 lang en weeg nu 69,8. Ik wil zo'n 67 kg bereiken. Toen ik op de sportschool begon, zei ik dat dat nog wel een uitdaging was, om te kunnen hardlopen op een loopband. Mennnnn wat had ik een schurfthekel aan rennen!! Ben uiteindelijk gewoon maar begonnen met dat ding en na een tijdje ook buiten gaan lopen. Niets is zo ontspannend als hardlopen (na afloop dan). Mijn cardio was gewoon rustig opbouwen, eerst 3 toestellen per keer van zon'n 15-20 min per keer. Nu doe ik gewoon waar ik zin in heb, Octane, arc, roeien... Maar dan wel langere tijd.
Eva welkom & succs meid! Sporten bouw je vanzelf op naarmate je steeds meer verslaafd aan raakt Ik sport 4 keer per week thuis met de workouts van jillian Michaels & bodyfit by amy op YouTube. Verder heb ik nog een kleine bijna peutertje die ook mn aandacht nodig heeft. Ik combineer havermout met heel veel dingen. Maak er zelfs koekjes, pannenkoek en soep van! Voor ontbijt kan je er ook eventueel griekse yoghurt bij doen met wat besjes, zaadjes of kaneel. Je kan ook. Muesli nemen als ontbijt met melk of yoghurt. Ik ben zelf begonnen met eiwitshakes van body en fit, omdat ik simpelweg niet genoeg proteine binnenkrijg en een slechte eter ben. Kan gewoon niet zoveel eten
Kuki Ja dat lees ik ook steeds vaker.. dat je dan beter de normale variant kunt nemen.. Mooi zeg! Dus je bent bijna op je streefgewicht. Ik ben zelf 1.80 en weeg nu 98 kilo. Ik wil graag naar 78 kilo.. Imamommy Ik hoop dat ik verslaafd raak aan sporten Ik ga dat dalijk eens opzoeken wat jij doet aan sport. Wel handig dat ik thuis ook wat kan doen. Ik heb ook nog 2 kleine kindjes(1 van bijna 3 en een van 1.5) En die yoghurt met kaneel etc klinkt goed! Dat ga ik ook eens proberen! Wat eten jullie tussendoor naast fruit? Kreeg al de tip om wat noten te eten... nog meer suggesties?
Tussendoor Crackers of rijstwafel met pindakaas of cottage cheese of een ander gezond beleg/rouwkost, salades of yoghurt/kwark
Goedemorgen dames! Tussendoortjes: gekookt ei, rookvlees met philedelphia, huttekase met kipfilet Eva, je kan je man ook eens naar the hodgetwins op YouTube kunnen laten kijken. Zij leggen IF goed en op een leuke manier uit. Zo sporten, cardio, daarna boodschappen doen. Vanavond weer sporten maar dan bodypump.
sport ze sniffy! Hier de badkamer en keuken schoonmaken, was draaien, vaatwasser legen en ook sporten. Daarna haren verven, douchen terwijl dl slaapt, koken & nog heel eventjes chillen. Vanavond lekker samen met zn allen shoppen & boodschappen doen Fijne dag meiden!
Dankjewel voor de tips!! Straks even wat boodschappen halen Ik ben deze keer wel echt gemotiveerd dus dat is goed . Sportse allebei! Vriend is vandaag vrij dus we gaan straks als zoontje wakker is lekker met zijn vieren wandelen en even naar een dierenpark hier in de buurt waar we een abonnement van hebben.
Succes dames! Inderdaad is een gekookt ei ook nog een hele goede! Ik ga vanavond weer een uurtje spinnen, kijk er nu al naar uit!
Mijn vriend is net boodschappen wezen doen. hahaha hij heeft 5 min bij het havermout gestaan wist niet welke hij moest pakken zoveel keus hahahha. Dat krijg je met de ah xl. Volgende keer maar gewoon zelf gaan kijken hahaha Hij heeft nu de vezelrijke variant gepakt. Welke gebruiken jullie?
Zo heb toch maar even het hele huis aangepakt kwam er achter dat ml morgen thuis werkt. Dan kan ik maar beter geen kabaal maken met de stofzuiger en dl zoet houden heb nog snel een half uurtje getraind met de kettlebel en 10 min cardio gedaan. @havermout: ze zijn allemaal hetzelfde. Ik heb ze in verschillende merken geprobeerd en merk totaal geen verschil. Het is ook gewoon puur havermout haha