Ik proef wel verschil. Ik heb een keer de havermout van AH zelf geprobeerd en die vond ik echt groffer dan die van Quaker. Die is weliswaar ietsje duurder, maar die smaakt me beter. Ik heb het pak keurig leeg gemaakt maar was blij toen het op was!
Hahaha okee nou ik ben benieuwd Ik ga het morgen ochtend proberen! Imamommy Jij doet toch die trainingen via YouTube he? Ik heb net gekeken bij die van fit by Amy. Maar met welke training begin je dan? Die gewone #1 4 week challenge workout? Of raad je om te beginnen wat anders aan?
Pff nou ik heb net de eerste workout erop zitten.. Heb tae bo gedaan een half uur via YouTube. Ik kan morgen mijn bed niet uit van de spierpijn denk ik, maar ach het begin is gemaakt!!
Wat goed van je meid! Maak voor jezelf befire foto's en vergelijk ze over een tijd met nieuwe foto's. Werkt erg motiverend Ik ben begonnen met 30 day shred van jillian Michaels om conditie en kracht op te bouwen. Daarna ben ik begonnen met kettlebel workouts van zowel jillian & amy. No more trouble zones & banish fat fast van jillian doe ik ook wel eens. Ik wissel veel van workouts, want variation is the key Begin zowieso met trainingen waarbij je voornamelijk je lichaamsgewicht gebruikt en bouw van daaruit op naar workouts met zwaardere gewichten en blijf jezelf zo uitdagen.
Oh haha. Ik maal de havermout altijd fijn omdat ik er ook pannenkoeken enz mee maak. Misschien dat ik daarom geen verschil merk
Eva, goed bezig! En die spierpijn... Je weet in ieder geval dat je iets gedaan hebt. Daar word je dan nog even aan herinnert. Kuki, fijn gevoel hè, alles geven. Vanmorgen cardio en kracht gedaan. Ik voel de spierpijn nu al in mijn borst. Net pump gedaan. Was weer lekker. Morgen een rustdag qua sporten. Even naar de markt voor avondvierdaagse snoep.
Kuki netjes! Hoeveel kcal verbrand je daar wel niet mee?? Imamommy en dat is wel goed te doen om mee te beginnen? ik moet mijn conditie inderdaad nog helemaal opbouwen. En ja eigen lichaamsgewicht is al zat om mee te beginnen Maar is dat echt 30 dagen lang sporten of hoe moet ik zoiets zien? (ik ben best een leek wat dat betreft - heb sinds ik zwanger was van de jongste niks meer gedaan aan sport op wandelen na) Is het dan in het begin juist niet nodig om rustdagen te hebben? Sniffy Ook spierpijn nou inderdaad dan weten we dat we gesport hebben. Oh ja dat hoort er tegenwoordig helemaal bij he bij de avondvierdaagse. ik kan me dat niet meer herinneren van vroeger en dat terwijl ik toch niet zo heel oud ben hahaha (26) wel dat we veel bloemen kregen. Hoe oud zijn jullie eigenlijk?? Ik heb net de havermout voor t eerst geprobeerd in roeryoghurt. Eerste hap was een beetje zuur maar daarna vond ik het goed te doen hoor!
Ik ben (al) 40 Eva! Ik loop alweer 10 jaar mee met Zwangerschapspagina. Ik heb even gekeken in de Polar app hoeveel cal ik heb verbrand met dat uurtje spinnen, 620 staat er! maar ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik daar niet meer zo heel erg op let. In het begin was ik daar enorm veel mee bezig, maar nu vind ik het belangrijk dat ik gewoon iedere dag mijn beweging heb en verder gezond eet. En ja, daar horen ook wel eens uitspattingen bij hoor, maar ik weet nu dat ik dat wel kan hebben omdat ik toch genoeg beweeg. Dit is natuurlijk geen vrijbriefje om dan meteen los te gaan, dat deed ik vroeger nog wel eens. Soms zijn het gewoon de kleine dingetjes die je kunnen helpen. Zoals nu, als het zulk mooi weer is, ijsjes.... Ik kan daar echt geen nee tegen zeggen. Dus nu heb ik een vriezer vol met ijsjes, zodat als eerste al precies weet wat ik binnen krijg en ten tweede, bespaar ik me geld t.o.v. halen bij de ijssalon. En dan heb ik heus niet alleen raketjes of zo, er liggen nu magnums in de vriezer, maar dan wel de mini's! Dus dan heb ik toch een heerlijk ijsje (ben echt gek op magnums!), maar dan de kleine versie en dus minder cal. Zo doe ik dat ook op bijv. verjaardagen hoor. Taart - ook zo verleidelijk voor me - ik neem het wel, maar dan vraag ik om een kleiner stukje. Dan ben ik niet de saaie piet die alles weigert, maar heb ik het toch enigszins onder controle. Ik beschouw het echt als keuzes maken en dat werkt goed voor mij. Natuurlijk zijn er meer dagen dat ik juist ervoor kies om niets "ongezonds" te nemen, maar als ik dan eens even genieten wil, dat ik dan niet meteen helemaal doorsla.
Ik zou dan idd beginnen met 30 day shred. 2 dagen shredden en 1 dag rusten zodat je spieren zich weer kunnen herstellen. 4 dagen per week sporten is voor het begin genoeg. Doe elk level net zo lang totdat je het goed kan en ga dan door naar de volgende level. 30 dagen achter elkaar sporten (vooral als je het al een hele tijd niet gedaan hebt) is niet aan te raden. Let goed op je houding (ERG BELANGRIJK) en probeer na het sporten genoeg eiwitten binnen te krijgen. Om af te vallen heb je spieren nodig en die moet je dan wel goed voeden. En daarnaast natuurlijk gezond en gevarieerd eten + voldoende drinken Komt goed hoor meid! Toen ik begon, had ik er ook totaal geen verstand van. Gaande de weg leer je je lichaam beter kennen en kom je er vanzelf achter wat het beste bij jou werkt etc. Succs! Je kan het wel
Wat leuk dat er zich weer een nieuwe dame heeft aangemeld @mofrance; ik hoop dat ze er snel achterkomen wat je hebt en dat er een stijgende lijn mag komen. Knap dat je naar de seh bent gegaan. @hier vandaag eindelijk weer gesport. Ik hoop dat ik nu niet crash morgen, dan betekent het dat ik eindelijk weer een atijgende lijn heb qua eten/bewegen. @de rest goed bezig Ik lees wel maar niet veel puf te reageren altijd
Kuki haha mijn zus is ook 40, maar het is maar een getal en zegt niks je klinkt als een fitte vrouw Wow daar verbrand je flink mee dan! Polar app? Wat houdt dat in? Maar inderdaad in het begin ben je daar veel mee bezig om het even in je systeem te krijgen. Ik merkte vooral de eerste dagen dat ik uit automatisme vaak naar t snoepkastje liep!! En dan oh nee, opletten! En nu heb ik die drang al helemaal niet meer. En dat van die keuzes maken is heel knap.. dat is ook waar het uiteindelijk om gaat denk ik, om het vol te kunnen houden. Je zelf wel wat gunnen, maar niet compleet losgaan. Morgen avond gaan we met mijn ouders uit eten.. sushi (was al gepland) maar Ja moet af en toe kunnen. Imamommy Is die 30 Day shred opgebouwd gaandeweg omdat je het hebt over levels? Dus jij zegt bijv 2 dagen sporten 1 dag rust 2 dagen sporten 2 dagen rust? Zodat ik t 4x per week zou doen? Ik had gister een beetje gelezen wat je nu het beste kan eten na het sporten, maar daar hadden ze het vooral over koolhydraten omdat je lichaam anders je spieren aanspreekt voor de suikers.. en dat leidt dus tot spierafbraak. Klopt dit? Omdat je het hebt over eiwitten? Sorry voor de vele vragen hoor Ik zal met de tijd inderdaad een stuk wijzer worden jullie helpen me in ieder geval goed!
Ik heb niet heel het topic doorgelezen dus ik weet nog niks over je.. maar klopt het dat je zwanger bent? (Banner)
Ik heb een Polar watch, dat is een fitness watch: Polar A360 Fitness Tracker | Polar Nederland En daar hoort ook een app bij op mijn mobiel, dus die raadpleeg ik dan.
Klopt idd met de aantal dagen sporten. Later kan je het om de dag doen, als je je daar goed bij voelt natuurlijk. Maar vooral in het begin, zou ik de spieren de tijd geven zich te herstellen. 30 day shred bevat 3 levels, waarvan je elk level 10 dagen doet. Maar ik heb elk level net zolang gedaan, totdat ik ze goed aan kon en ben dan door gegaan naar de volgende. Goed naar je lichaam luisteren dus. Dat van eten na het sporten: tot zover ik weet, zijn eiwitten erg belangrijk voor de bouw en herstel van de spieren. Daarom nemen meeste sporters een eiwitshake na het sporten (ben ik inmiddels ook mee begonnen, aangezien ik niet genoeg eiwitten binnenkrijg van gewone voeding). Hier is dit topic voor, dus vraag maar raak hoor
Anneliesje wat goed! ben ook benieuwd. Wat voor oefeningen heb je gedaan? Ik duim voor je dat het goed gaat
Imamommy wat oefeningen voor mijn rug+armspieren. Benen bewust niet gedaan (grootste spiergroep + weinig energie nog + bekkeninstabiliteit). Mocht het volgende week nog zo gaan dan vraag ik wel de hulp van mijn personal trainer voor wat oefeningen ivm mijn bekken. @eva jup zwanger vorig jaar september het roer omgegooid en enorm veel aan dit topic gehad (we waren toen al bezig, maar zaten in het ivf-traject). Uiteindelijk mbv sporten en een goed eetpatroon bijna 30 kilo afgevallen en nu zwanger Ik heb trouwens ook de polar a360 aangeshaft, maar mijn partner heeft nu een garmin vivosmart hr (zit een ander bandje op. Hij had eerst dezelfde als ik, maar is er met de auto overheen gereden ) Eiwitten kun je inderdaad halen uit shakes, maar ik was persoonlijk meer van de kwark (magere) met wat agavesiroop en dan wat walnoten.