Imamommy duidelijk! Ja dat is inderdaad een goed idee.. om gewoon level 1 te blijven doen tot ik het goed kan redden. Lijkt me ook t meest logische Ja ik kon veel vinden over koolhydraten na t sporten en eiwitten.. maar wat dan t beste is als je wilt afvallen.. geen idee Anneliesje wow wat knap!! En gefeliciteerd met de zwangerschap Volgens mij zit ik bij de goede groep gemotiveerde mensen met allemaal al veel resultaat! Even een ander vraagje.. Hoe vaak gingen jullie in het begin op de weegschaal en hoe vaak nu? Ik probeer het nu 1x per week te doen.. tot nu toe nog gelukt
Anneliesje zoiets gebeurd ook echt bij mannen he haha Eva om af te vallen moet je spieren aanmaken, want die verbranden uiteindelijk de vet. Hoe meer spieren je aanmaakt, hoe meer je verbrandt en dus af gaat vallen. Let echter wel op dat als je spieren groeien ze zwaarder worden. Dus niet op de weegschaal letten, maar op je kleding en before after foto's tenzij je een weegschaal hebt die ook je spier & vetmassa weergeeft natuurlijk. Zo eentje heb ik en ga er 1 keer per maand op.
Haha zo een heb ik er niet Ja dat is waar.. In een ver verleden heeft iemand n keer tegen me gezegd dat als je meteen spieren gaat trainen.. je je vet om zet in spieren dus vooral breed wordt ipv slank.. hahaha maar dat is dus eigenlijk onzin? ik dacht dus altijd dat je beter cardio kon doen om af te vallen en daarna kracht om het strak te krijgen.. Maar dat is dus niet zo?
Haha dat is pure onzin! Spieren worden groter door ze te trainen en je wordt er niet breder van tenzij je voor body building gaat en je eet schema er volledig op aan gaat passen Je kan kracht combineren met cardio. met 30 day shred doe je dat al veel cardio verbandt je spieren weg. in eerste instantie lijk je dan in gewicht af te vallen, maar je verliest spiermassa en dat is juist niet slim De trainingen van jillian micheals zijn overigens allemaal een combinatie van kracht en cardio.
Ten eerste welkom Eva! Fanatiek begonnen zo te zien :-D. Vooral lekker bewegen (wandelen etc) en krachttraining doen, heb je meer aan dan als een gek te gaan hardlopen etc. Dat kan je later toevoegen. Als je al een tijd niet hebt gesport gewoon rustig opbouwen om het leuk te houden. Qua na sporten met eten: combinatie van koolhydraten en eiwitten eten. Door de inspanning heb je veel energie verbruikt, en daardoor heb je voor je hestel weer koolhydraten nodig maar in combinatie met eiwitten zodat die ook weer kunnen herstellen. Spier omzetten uit vet kan niet. Je bouwt spieren op waardoor vet makkelijker verbrand omdat spieren meer energie nodig hebben. Hier ook een polar horloge, m400. Heerlijk fijn ding. Motiverend ook. Ik ben 29, en mag nog 45kg kwijt tot oude gewicht. In mijn geval helaas gekregen door ziekte. Gisteren een pt training gehad. Erg fijn. Mag de komende weken geen cardio doen whaha (wel lopen en fietsen, gewoonweg bewegen dus). En alleen maar kracht (3 oefeningen als basis, 90%spiergebruik van het hele lichaam) en wat losse oefeninfen die ikzelf wil erbij. Moet nu 2200kcal eten, woeps 1900 ging al met moeite als ik goed oplette. Aardig wat vet en koolhydraten dus nog erbij qua eten. Elke 2 weken aanpassen mocht er nog niks af gaan. En als ik rond de 1600kcal uitkom wel cardio toevoegen. En wegen gecombineerd met buikomtrek. Nu wel elke dag wegen ivm mijn vocht, daarmee het gemiddelde van de week = gewicht. Nieuwe aanpak. Ben benieuwd! Hopelijk gaat het werken. Anneliesje wat fijn om te horen dat je wat hebt kunnen doen! Hoe voel je je verder?
Okee dankje! En stel ik ga fitness doen op de sportschool.. een combinatie dus. Doe ik dan eerst kracht en dan cardio of andersom? Of nog anders
Dicky88 dankjewel! En ook bedankt voor je uitleg en tips. Maar door een ziekte? Pff dat klinkt heftig! Knap dat je er zo aan werkt met sporten etc
Opzich maakt het niet heel erg uit, het voordeel van kracht voor cardio is dat je er letterlijk veel meer energie in kan steken en zwaardere gewichten kan hebben. En tijdens krachttraining verbrand je gewoon al vet (opzich is je hartslag namelijk niet extreem hoog (tempo van wandelen bijv: goede harslagzone waar je juist vet verbrand)). Vaak werdt er gezegd dat je pas na 20-30 minuten vet ging verbranden met cardio, dat klopt dus niet helemaal.
Ja ik had (uhm ze moeten nu weer uitzoeken of het nu niet weer teruggekomen is ivm paar klachten) een cortisolziekte (hormoon), ook bekend als het stresshormoon. Waardoor ik in 5 maanden 56kg ben aangekomen. Wil er niet zo makkelijk af. Waarschijnlijk een naeffect van de ziekte...en een combinatie dat ik ook pcos bleek te hebben (ook weer hormonen, cystes en geen menstruaties). Dus moet wat harder knokken, wat zwaar is..maar mijn lichaam nu is gewoon op met dat gewicht
Pff heftig zeg!! En ben je toen behandeld? Wat is je oude gewicht? Vind t echt knap dat je toch zo je best doet en hoop dat je snel resultaat merkt.
Weegschaal, ik ga er 1 x per maand op. Spiergroei, een vrouw wordt sowieso niet heel breed aangezien wij daarvoor te weinig testosteron aanmaken. Spieren opbouwen gaat echt niet met een kilo per week. Je vet kan je ook niet omzetten in spieren, is een ander soort weefsel. Je spieren kunnen wel groeien en je kunt je vet verbranden waardoor je spieren beter zichtbaar worden. Wanneer je spieren groeien gaat je metabolisme omhoog, je gebruikt dus meer calorieën per dag. Ik mag bijvoorbeeld 2400 calorieën eten om op gewicht te blijven. Qua training, eerst krachttraining dan cardio. Spieren hebben trouwens geheugen. Wanneer je even niet hebt getraind en dat daarna weer oppakt, ben je sneller weer op niveau.
Met cardio doe ik interval, eerst 2 minuten op normaal tempo, dan 2 minuten versnellen. Dit doe ik op de crosstrainer. Op het roeiapparaat 1 minuut rustig 1 minuut vol gas. Mensen kijken mij altijd vreemd aan
Ja ik ben 2 jaar geleden geopereerd, daarvoor ruim jaar medicatie en daarvoor 7 maanden onderzoek. Mijn oude gewicht was 67kg met best wat spieren. Weeg nu 112kg Haha Sniffy, aangestaard worden is altijd zo apart. Lekker je ding doen. Werd net ook in de gaten gehouden, alle mannen aan de cardio en ik met de ijzers aan de gang, keken ze van op whaha.
Dicky, idd als ze het niet verwachten kijken ze heel raar. Maar ik heb mijn muziek op en doe wat ik moet doen.
Sniffy En wat is de reden van eerst kracht en dan cardio? Hahaha ja ik zie t al voor me.. eerst rustig en dan ineens als n gek roeien haha Dicky88 Zo dan heb je een zware tijd achter de rug! ik hoop voor je dat het vanaf nu de goede kant op gaat Net weer een uur gelopen met de hond.. ik heb flinke spierpijn in m'n benen van gister hahah. Morgen weer een training via YouTube
Mij is altijd geleerd dat krachttraining veel langer doorwerkt. Het verbranden van cal blijft veel langer doorgaan dan met cardio. Met cardio verbrandt je alleen op het moment dat je daadwerkelijk bezig bent, de cal. Met krachttraining blijft dat ook daarna nog doorgaan. Dus als je eerst kracht doet, is het effect groter. Maar of dit echt zo is, weet ik gewoon niet. Iedereen was vanavond de deur uit, dus na mijn rondje boodschappen doen (uiteraard op de fiets), lekker mijn Asics ondergebonden en 6 km wezen hardlopen. Met de tips van de fysio (ik heb soms wat last van mijn heup), een iets ander looptempo aangehouden (kleinere stappen) en het ging gewoon perfect! Ik had nog wel veel langer kunnen doorlopen, maar wilde niets forceren. Daarna ook maar weer eens op de weegschaal gaan staan en wat denken jullie? Gewoon 0,9 kg eraf! Top! Ben helemaal blij weer, zo haal ik mijn streefgewicht voor de vakantie wel!