Sporten en afvallen motiveer elkaar deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Marnat, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Idem hier, ook geen ervaringen met afvallen i.c.m. stoppen met roken, sorry.....

2. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja klopt het is idd snel gegaan. Het gaat nu wl langzamer als in het begin maarja dat hoort er ook bij.

Ik snaaide eerder heel erg, elke avond chips of chocolade, snoepjes etc.... Mn ontbijt sloeg ik meestal over omdat ik sochtends vroeg geen eten weg kreeg.
    Dat is allemaal verleden tijd haha. Ik probeer zo veel mogelijk eiwitten te eten op een dag, ik volg geen dieet, maar eet gewoon gezond en met mate, en heel belangrijk 6 keer per dag.
    Ik fitness... Daar heb ik een personal coach die me begeleid, me trainen geeft en me tips geeft over voeding

3. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Eva lekker bezig geweest zie ik! Hier vandaag ook een drukke rustdag met dl haha :p

Ssaarr welkom meid! Ik heb ook geen ervaring met roken en stoppen, maar sluit me aan bij de eventuele tips van sniffy.

Wij gaan zo met de vingerverf aan de slag en hebben hopelijk iets leuks voor vaderdag :D Wish me good luck haha :p

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen,

marnat: 8kilo moet inderdaad lukken! Ik ben inderdaad niet aan het vasten, wil daarvoor de bv niet op spel zetten. Met de kleine dame gaat alles goed! Hoe gaat het met jou?

Ssaarr: Ik denk dat wanneer je gewoon op je voeding blijft letten je niet extra gewicht zult aankomen.

Gisteren wezen hardlopen 2,5 km. Verder totaal 10km gewandeld.
    Deze week thuis sporten aangezien ik een week alleen ben met de kinderen.

5. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik vind hem aardig gelukt haha :p
    Oh en de troep valt ook reuze mee gelukkig. Dl gaat zo de douche in er haar stoel moet worden schoongemaakt

Bijgevoegde bestanden:

6. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Allemaal nieuwe, en weer terugkomers, succes meiden!

Saar, in princiepe gewoon goed op je voeding letten als geen ander. Het is niet zo dat je door te stoppen met roken aankomt: dat heeft namelijk te maken dat je vaak vooral de eerste tijd vervanging voor roken zoekt in eten en kcal drinken. Het enige is dat je door te stoppen met roken mogelijk andere smaken krijgt en meer trek, maar ook daarbij gewoon je maaltijden eten en niet gaan snaaien. Dan moet het goedkonen.
    Wel succes de komende tijd. Zal vast wennen zijn (zelf geen roker, maar hoor het vaak om mij heen)

Hier vorige week vrijdag begonnen met veeeeeel meer eten, en nu 1.2kg kwijt. Hopelijk blijft dat xo en is het niet weer schommeling.

Imamommy wat een leuk kunstwerkje van je dochter!

7. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Wat goed Dicky! Hopelijk blijft het zo :) Oh en tnx. Zij heeft zich goed vermaakt :D

8. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Sterker nog...brood stond niet goed in myfitnesspal app. Heb zelfs meer dan 2200 gegeten en afgevallen daarmee haha :-D

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Saar: Welkom
    Ik en mijn man zijn drie en half jaar geleden gestopt met roken Ieder 10 kilo er op gekregen .
    Alles smaakt lekkerder en schep je meer op fout dus .
    We hebben ons aangepast door porties te minderen 1 keer opscheppen wat over is aan spaghetti en stamppoten enz meteen in bakken doen en weg zetten .
    Snoep chips koek weg er mee alleen in weekend mag af en toe.
    Chips vervangen door kleine zakjes mocht je er niet af kunnen blijven.
    Ik drink veel water , thee , spa en koffie is wel minder geworden.
    Cristel claer of rivela .
    Minder vlees meer rijst dan aardappels .
    Ieder lijf is ander de 1 is het zo kwijt en de ander doet er jaren over om op gewicht te komen .

Lovely: Fijn dat het goed met jullie gaat hou dat zo.
    Met mij gaat het ook goed streefgewicht behaald ook manlief .
    We werken alle twee weer manlief nu ook vast werk .
    We genieten weer volop van de dingen die komen .
    We zitten beter in ons vel heerlijk gevoel.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Imamommy: Super leuk kado!
    Marnat: Wat fijn dat jullie beide weer werken, dat kan een mens ook heel erg goed doen. xx

Vandaag nog niet veel gegeten, erg slecht. Helaas komt dit door mijn postnatale depressie heb gewoon geen trek, moet mijzelf echt dwingen te eten. Wel al 1,5 liter water gehad.

O:Griekse yoghurt met een schepje eiwitpoeder
    t: niks
    L: Klein beetje rauwkost
    t: paar stukjes meloen
    A: bloemkoolnasi met 2 stokjes saté
    t: ?

11. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Woehoooe!! super dicky!! :D

Lovely Tnx meis :) Dikke knuf voor jou! helaas herken ik het wel van na mijn eigen bevalling.. Ik hoop dat het snel weer goed met je gaat meid. Ben je er al mee naar ha geweest of van plan te gaan? Probeer iig wat meer groenten en fruit te eten. Ook goed voor de bv

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Eva, ik het lekker gewerkt en lekker geslapen :)

Lovely, vervelend dat je een pn depressie hebt. Knuffel!

Imamommy, heel leuk kado!

Dicky wat goed dat je 1,2 kg kwijt bent.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Imamommy: ben inderdaad al naar de huisarts geweest. Vorige week begonnen met therapie en heb gisteren medicijnen gehaald omdat ik door de zware zwangerschap ook een angststoornis heb ontwikkeld. Allemaal erg rot, maar ik weet dat ik weer beter ga worden en ben ontzettend blij dat ik nog wel van de kinderen kan genieten.

Morgen maar eens veel groentes en fruit halen. Misschien op momenten dat ik voldoende energie heb alvast wat gaan voor snijden.

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Menu van vandaag :
    18.00u spaghetti
    21.00u yoghurt met fruit
    24.00u 2 broodjes, 1 met ham en 1 met kaas. Stuk fruit en schaaltje kwark.

15. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Dicky goed bezig! Ik eet nu ook veel meer en ik verlies nu echt centimeters. Ik hoop dat dit door zet voor je.

Saarrr ik ben ongeveer tien jaar geleden gestopt met roken en ik ben niet aangekomen. Zelfs afgevallen! Mijn man en ik zijn samen gestopt en elke keer als we zin hadden in een sigaret gingen we wandelen of hardlopen. Ik heb nog nooit zoveel gesport als in deze periode ;).

Lovely wat onzettend naar voor je. Ik hoop dat de therapie en medicijnen snel gaan werken. Natuurlijk ga je beter worden! Doe je ook nog mee aan de ramadan? Of verwar ik je nu met iemand anders?

Mofrance hoe gaat het met jou?

Imamommy ik gebruik ook de shakes van body en fit. Sinds een tijdje drink ik in de avond een shake van van caseine eiwitten van body en fit. Dit zijn langzame eiwit die de hele nacht werkt voor spierherstel.

Ik heb vandaag een rustdag. Ik ben gisteren behoorlijk los gegaan met bootcamp. Soms heb je van die dagen dat je echt kan knallen. Ik vind dat ik na een paar dagen sporten wel even een rustdagje verdiend heb.

16. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Ssaarr oh ja dat van dat snaaien herken ik heel erg.. hier zaten we ook alle avonden te snoepen.. en dan niet eens alleen de avonden want ik ben overdag ook vaak thuis.. de chocola vloog er hier doorheen.
    Wat eet je dan vooral aan eiwitrijke dingen?

Imamommy super leuk geworden dat knutselwerk!!

Dicky88 wat goed!! ik vind het ook lastig om "genoeg" te eten.. het gaat zo tegen je gevoel in om veel te eten als je wil afvallen. Merk soms ook dat ik niet goed weet wat ik dan moet toevoegen..

Lovely83 dat klinkt heftig.. en inderdaad erg weinig wat je hebt gegeten. Maar toch goed dat je toch probeert te eten. Sterkte!

Sniffy ziet er lekker uit hoor je menu.

Hier vandaag op
    O: amandelmelk met havermout
    T: banaan
    L: grote salade met gerookte kip en sperziebonen
    T: appel
    D: goulashsoep en een meergranen triangel
    T: bakje roeryoghurt met wat rozijntjes

Ik kom aan t einde van de dag nog op best weinig kcal uit.. jullie nog tips?
    En hoe denken jullie over brood (koolhydraten) ik wil niet te veel brood eten, maar hoe kan ik dan aan de kcal komen?

17. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Oh ja.. net weer gesport via YouTube (wel n keer n andere training) echt raar.. het voelt al als "zondigen" om n dag niet te sporten...:p

18. Rabarber

Eva ik zou wat meer eiwitten gaan toevoegen. Door het afvallen heb je altijd spierafbraak. Sporten icm eiwitten gaat dit voor een deel tegen. Als je sport heb je zeker koolhydraten nodig. Kies sowieso langzame koolhydraten. Ik hou ongeveer 30% koolhydraten aan van mijn totale voedselinname. Dit kun je ook bijhouden op my fitnesspal.

19. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Rabarber dankje voor de tips. En wat eet je dan bijv? ik hou m'n inname ook bij maar ondanks dat ik bijna geen brood eet, zit ik altijd wel op n groot percentage koolhydraten..
    Ik moet wel echt meer gaan eten want anders ben ik er bijna zeker van dat m'n lijf op de spaarstand gaat.

Voor morgen ben ik van plan te eten:
    O: quinoa met appel en kaneel
    T: fruit
    L: boterham met kaas, cracker met kipfilet en avocado
    T: gekookt ei
    D: broccoli met kipfilet
    T: bakje magere kwark

Is dit wat?

20. Rabarber

In de basis is het volgens mij een goed menu, maar het ligt ook aan de hoeveelheden van alles. Ik heb een schema gemaakt door een pt-er van ongeveer 1700 kcal. Dit is ongeveer 450 kcal onder mijn onderhoud. Een voorbeelddag van mij.

O 2 eiwitpannenkoeken met banaan (ik heb een serieuze eiwitpannenkoekverslaving :)) of havermout met amandelmelk en banaan.
    T twee volkorencrackers met humus of mager vlees/ kaas
    L salade met 250 gram vis of vlees met veel rauwkost
    T 2 gekookte eieren of plakjes kipfilet gevuld met huttenkase
    A veel groentes met 250 gram vis/ vlees. Op trainingsdagen eet ik er ook altijd een koolhydratenbron bij, zoals zilvervliesrijst, volkoren couscous etc.
    T Skyr met noten en kiwi

Ik hou zelf niet van brood, maar ik mag in principe ook lunchen met volkorenbrood.

Deel Deze Pagina