Rabarber; normaal vast ik wel, maar dit jaar niet. Mooi voorbeeld menu. Wat ook erg lekker bij de eiwit pannenkoek met banaan is,is suikervrije maple syrup.
Tnx ladies voor de comolimenten van onze kunstwerkje Ik krijg honger van jullie menu's haha Rabarber hoevaak neem je eiwitshakes op een dag? De rest ben ik vergeten (ben moe). Kom ik morgen wel weer op. For now: welterusten allemaal
Rabarber ja als ik naar de hoeveelheden kijk dan is dat wel een stuk meer dan dat ik eet. Ook de hoeveelheid vlees.. en al je maaltijden zijn groter zeg maar. Ik lunch soms met 3 crackers en jij neemt er tussendoor 2. Dus ik moet toch wat meer gaan eten denk ik. Eiwitpannekoeken klinkt lekker.. Hoe maak je ze?
Eva je kan gewoon brood eten. Deed ik ook niet en zit nu aan de 4 sneetjes per dag naast de rijst/aardappel/quinoa en havermout. Ik at amper rijst/aardappel etc maar nu toch echt 200-220gr. Havermout 20gr en nu 50gr. Dus tsja aardig verhoogd allemaal Ik zit nu met 2200kcal aan 40%kh (220gr) 20% eiwit (110gr) en zo'n 40% vet (98gr) Soms zijn de eiwitten ietsjes hoger (max 130gr) en kh wisselt tussen de 200gr en 230gr. Behoorlijk wat dus. Maar val er mee af. Hiervoor at ik maar max 90gr koolhydraten en 60gr vet. Kwam soms niet hoger dan 1100kcal en kwam aan. Zolang je beweegt en sport heb je echt wel wat nodig. Het is immers energie die je voor je orgaanfuncties nodig hebt en te kunnen nadenken
Dicky88 en wat eet je dan precies op n dag dat je aan die verhoudingen komt? Ik moet zeker nog wat toevoegen want wat ik nu heb ingevoerd kom ik op nog geen 1100kcal. Waarvan de verhoudingen: Vetten 38.14 (31%) Koolhydraten 117.50 (43%) Eiwitten 72.16 (26%)
Wat is je leeftijd, lengte en gewicht? Je zit erg laag in vet, mag wat meer. En 1gr vet is 9kcal dus dat tikt ook aan dan. Opzich ga je al goed met de kh en ew, mag eventueel nog hoger. Het gaat ook erg om het aanleren van een gevarieerd eerpatroon en dat het een makkie wordt om zo elke dag te eten en bewuste keuzes te maken. Een product kan wel dezelfde kcal bevatten maar bijv een minder goede keuze zijn: snicker vs een aantal sneeën volkorenbrood bijvoorbeeld. Je lichaam heeft meer aan dat brood.
Een personal trainer heeft een beetje zitten rekenen wat voor mij voordelig zou zijn qua omstandigheden (herstel ziektes, erge overgewicht, vermoeidheid ed, veel krachttraining etc). Daarbij nog een plan waarbij om de 2 weken ik kijk of ik met minder kcal beter zou afvallen (in dit geval zit ik met de 2400-2200 nog goed om af te vallen blijkt de afgelopen week, dus voorlopig nog niet hoeven schrappen). Qua eiwitten blijf ik tussen de 100 en 130gr per dag (berekend op 69kg) en vet en kh een beetje verdeeld, voor het gemak heb ik dat 40/40 gedaan. Zal later ff lijstje neerzetten wat ik vandaag heb ingepland (doe ik meestal of de avond ervoor of die ochtend tijdens ontbijt mocht ik die dag geen afspraken etc hebben (anders vergeet ik te eten enz, ik gebruik nu nog om de 2.5u een wekker als hulp)
Leeftijd 26 lengte 180 gewicht 96.3 (eergisteren gewogen was toen n week bezig, startgewicht was 98.8)
Ja er komt best veel bij kijken in het begin om het in je systeem te krijgen.. heb inderdaad ook al meer gelezen over snelle en langzame koolhydraten etc. Voorheen heb ik Sonia bakker gevolgd.. en daar mag je alle dagen gewoon aardappels etc, brood/crackers, veel fruit zelf eierkoeken en ontbijtkoek! En ik viel toen af als een tierelier.. maar toen nog niet de discipline om t vol te houden..
Lovely wat goed dat je daarvoor hulp gevraagd en gekregen hebt Hoe is nu met je? Al wat gelukt wat beter te eten? Rabarber ik ga de slow proteine ook bestellen de volgende keer. Ben er benieuwd naar. Hoe bevalt de smaak? Eva haha dat schuldgevoel is herkenbaar. Hoe snel je er verslaafd aan raakt @hier: Net terug van boodschappen doen. We zijn lopend gegaan en de helft van de weg had ik dl als 10 kilo extra gewicht op moeten tillen + de boodschappen en een paraplu! Geen wonder dat ml mij een otopus noemt hahaha De begin van mn training is iig al gemaakt. Zo even iets eten en sporten maar! Vandaag moeten er wasjes gedraaid worden en een aantal rekeningen betaald worden. Verder wat rommelen in huis en samen met dl spelen Fijne dag meiden en succs met sporten!
Jij ook een fijne dag imamommy! Lekker bezig geweest al. Eva, je valt al aardig af dan. Probeer anders rond de 2000kcal te gaan eten (je kan altijd met 50/100kcal zakken. Maar niet veel lager dan 1600kcal gaan eten, dat heb je überhaupt nodig voor je lichaamsfuncties) Max 90gr eiwit moet genoeg zijn (360kcal/1gr =4kcal) En rest vetten/koolhydraten, kan je net zoals ik mee schuiven. Dat gewoon even een paar weken proberen. Je moet niet meteen te laag in de kcal zitten. Kijk maar bij mij, lichaam heeft blijkbaar veel nodig om te kunnen afvallen en dat is super tegenstrijdig omdat dieeten altijd maar minder en minder is. Ja Sonja Bakker is maar een tijdelijk iets zolang je maar het menu volgt, en gewoon gezond eten wordt een gewoonte cq levensstijl :-D
Mijn menu vandaag: O: Volkorenbrood 75gr Pindakaas 15gr 1 plakje kipfilet Boter Olijven Optimeldrink 220ml T: Amandelen 20gr 1 vezelrijke cracker 100gr aardbeien L: Havermout 50gr Halfvolle melk 250ml Cashewnoten T: Kiwi Pecannoten Vezelrijke cracker Frambozen 40gr A: Zoete aardappel Flespompoen Olijfolie Avocado 100gr Kipfilet 120gr T: Aardbeien kwark 500gr Paprika 200gr Hiermee kom ik dan uit op 2201kcal waarvan 114 ew21%/218gr koolhydraten 40%/92gr vet 38% met blijkbaar 1% spoorloos in schema haha
Mooi menu Dicky88! Imamommy: haha geweldige octopus, zo kun je ons moeders inderdaad wel vergelijken. Eten vandaag nog steeds matig, maar wel veel fruit en groente gehaald. Proberen salades te eten met kaas, noten of vis. Vanochtend wezen winkelen, verder bezig geweest in huis. Menu plaats ik vanavond even!
Dicky88 dankjewel voor je tips.. ik ga kijken of ik bepaalde dingen kan toevoegen. Als ik jouw menu zo zie denk ik jee wat veel hoe krijg je t weg hahaha maar ja te weinig eten is inderdaad nergens goed voor. En ook irritant dat dat ook altijd zo wordt gepromoot met dieeten. daardoor zit dat in je hoofd.. Lovely nog leuke dingen gekocht? Goed dat je probeert te eten! Imamommy hahahaha octopus dat is n goeie ja. Laat wel zien dat ie bewondering heeft dat je alles tegelijk doet
Hier lekker 68 min ongeveer gesport voelde mij goed , en manlief was al thuis en keek een film . Vrijdag weer sporten . deze keer drie keer gesport . Zal mijn menu er ook eens weer neer zetten. Menu : o: paar hapjes volkoren brood met leverpastei l: twee volkoren broodjes met leverpastei t: 1 kleine twix en stukje roze koek na sporten banaan en 1 cracker met pindakaas a: aard, spinazie en ei en schnitzel geen jus. t: Geen idee nog
Ja heb er ook wat tijd voor nodig . Maar vet eet je makkelijker weg. Steeds wat erbij en het eet wel weg. Maar alsnog deel ik heel soms mijn avondeten door 2en hoor. Dan eet ik dat iets later verder op.
Hier ook eentje die niet zoveel naar binnen kan krijgen hoor. Vandaar dat ik shakes als een extraatje neem. Menu vandaag: O: Low calorie meal shakeje T: Banaan en een volkoren cracker met cottage cheese L: Omelet gemaakt van eieren, soepgroenten en fijngemalen haver T: Smart proteine shake A: peulvruchten+groentesoep met aardappel schijfjes T: Aardbeien + Appel Marnat goed bezig geweest meid
Good morning ladies Wij gaan zo een lekker stukje wandelen nu het droog is buiten. Daarna sporten, huishouden en koken en hopelijk kan ik tijdens dl haar middagslaapje eindelijk weer eens even lekker niksen voor de verandering! Menu zet ik er later op de dag wel op als ik bedacht heb wat we gaan eten Fijne dag meiden
Hier net terug van boodschappen doen en wandelen. Eindelijk weer lekker weer Ik moest ook naar de dierenwinkel daar was ik al een paar maanden niet geweest.. en die man die daar werkt was heel veel afgevallen! ik wist gewoon niet zeker of t wel dezelfde was maar heb het maar gewoon gevraagd.. en inderdaad in 4 maanden 17kg er af zonder sporten!! Dus alleen z'n eetpatroon aangepast. Imamommy waar koop je die shakes? En sport jij waar je dochter bij is? Hoe doe je dat? Gister avond toch weer 30day shred gedaan, voor de vierde keer geloof ik.. En ik merk gewoon dat ik t al een stuk beter vol kan houden (cardiodelen) Morgen weer op de weegschaal.. ben benieuwd