Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    even snel... vanavond sporten en menu vandaag@

o 3 crackers met cottage cheese
    t plak ontbijtkoek
    l 3 volk. boterham en een ei
    t yoghurt
    d vol. penne met gehakt en saus en broccoli erbij
    t?

2. Manoya

Manoya Niet meer actief

Morgen dames!
    Marnat, misschien is die halve kilo door je ongie? Dan houd je ook meer vocht vast.

Hier vandaag:
    O: Magere yoghurt, choco pops (muesli was op) en frambozen
    T: Ontbijtkoek (volkoren)
    L: 2 vk boterhammen
    T: Fruit
    D: Enchiladas met cole slaw (van de week niet meer doorgegaan)

Zo 14 km fietsen, en veel lopen vandaag!

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Goedemorgen ,

Zo daar ben ik weer , was even heel erg druk met van alles en niks :D Zal even proberen beetje terug te reageren haha.

@ Marnat Ik bedoelden met het streng zijn op mezelf dat ik geregeld moet eten , als ik niet op let dan val ik snel terug in mijn oude gewoonte en dat is niet eten ;) Ik moet dus wel streng voor mezelf zijn en echt goed opletten dat ik geen maaltijden oversla.
    0,5 kilo :( rot maar ik denk door je ongie , zal zo wel weer anders zijn

@ Mamavanjuul jippie eindelijk wat er af :D Gewoon even doorzetten hoe moeilijk het ook is , kotm echt wel goed.

@ Tina
    Jeej jij gaat nog steeds hard he , lijkt me heel moeilijk om die balans te vinden. Kijk afvallen is zo moeilijk nog niet , teminsten het heeft wel disipline en willskracht nodig want anders hou je het niet vol dus het is niet een appeltje eitje. Maar ik bedoel meer je houdt je er aan en als je het goed doet val je af. Maar dan op gewicht blijven ( niet aankomen of juist meer afvallen) lijkt mij nog veel moeilijker !!

@ Manoya jij gaat ook goed zeg ! TOP :D

Ik sta nu al twee dagen op 88.7. Gister ochtend en vanochtend weer. Waar ik wel blij mee ben want heb gister echt gezondigd. Wij gingen einde van de dag even langs mijn (stief) vader die op terras zat. Netjes begonnen met water maar na 2 glazen water toch een ice thee genomen dat is niet erg maar niet als je er 4 op drinkt :) Hun zaten dus aan de alchol , en de barkeeper zetten steeds nieuwe neer en dus voor mij steeds ice thee. We hebben daar uitgegeten lekker biefstukje maar wel met patat en saus. Ik dacht vanochtend dus echt oooohhhh er zou wel wat op zitten maar nee gelukkig gelijk gebleven :D

Gister vroeg iemand of ik afgevallen was , ze zag het in mijn gezicht hihi eerste complimentje altijd leuk :cool: Ik heb ook van mezelf nog een rond gezicht en dan krijg je al snel een bolle toet wat ik dan ook heb dus vond het leuk om te horen

Menu vandaag :
    Ontbijt : 3 crackers met mager beleg , glas optimel
    T: Plak ontbijtkoek
    L: ook weer crackers maar dan met zoet beleg ( muisjes en gekleurde hageltjes) en een klein beetje salade.
    T. Banaan
    A. Geen idee nog dochter is hier weer voor een week vanaf morgen dus hun zouden wel patatje of iets eten en ik weet het nog niet, geen patat in iedereval
    T. Wat noten

Wat eten jullie als de rest van het gezin makkelijk ( lees slecht ;)) eet en jullie niet mee willen eten ?
    Wat maken jullie dan ?

Oh ik had woensdag gesport met begeleider weer , en heb helemaal niks geks gedaan maar ik was me toch moe daarna :) En een spierpijn in de avond al poehhh... ik lag in bed en die kleine werd steeds wakker en ik zei echt tegen mijn vriend jou beurt ik kon gewoon niet uit bed komen. Nou moet dit ook makkelijk kunnen want ik doe het altijd snachts uit bed komen omdat mijn man om 5 uur de deur uit gaat , maar gister dus vrij was.... maar jeej ik had het slecht haha. In de ochtend ook vrij lui en nog last maar smiddags ging het al stukke beter gelukkig. Vanavond weer trainen , zin in !

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Pluisje: Ik herken het wel, van het op tijd eten! Ik vergeet het ook wel eens en dan opeens: Honger! Dus dan als snel grijpen naar wat snels en dat is vaak zo fout!

Gister uit lunchen geweest en gekozen voor een salade met varkenshaas. Heb de hele toch propvol gezeten. En 's avonds inderdaad weer zin in wat....

Vandaag weer flink gesport...half uur bootcamp en vanavond weer lopen.

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    pluisjee: Aha zo bedoel je dat ken ik wel , niet ontbijten of niet lunchen .
    Zoal nu moet ik dus nog lunchen ik kom thuis en dan zie ik van alles en moet dat eerst gedaan worden .
    Ik ga nu even eten hihi.

Vocht vast door ongi ok we zullen zien wat het verder doet .
    Meer water drinken denk ik ook maar , en het andere even weer minder .

Goed bezig meiden .
    Mijn gevoel is dat op gewicht blijven zwaarder is dan het er af krijgen . Zo na eten even sporten klein beetje .

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    klopt hoor meiden. op gewicht blijven is megamoeilijk. mij lukt het iig nog niet helemaal haha. ach als alles schommelt tussen de 68 en 70 zo is het goed maar wil er iig meer niet af. ik ga eind van de middag begin van de avond sporten en trakteer mezelf vanavond op een klein schaaltje chips. morgen dan maar kijken wat hij zegt dan.

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    klinkt goed hoe je het wil , ik ga met je mee alleen dan ga ik voor 66/68 daar tussen in , al mag 65 nog steeds hoor .

Weer lekker gesport even weer een keer 90 min gesport, 36 min abs heerlijk en de andere boodcamp 54 min .En nu heerlijk douchen en dan spelletje doen .

8. Manoya

Manoya Niet meer actief

Blegh.. ik ben deze week totaal niet afgevallen, ja een paar gram. Balen, vooral omdat het vorige week zo hard ging :(

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    :( wat rot.... Maar komt helemaal goed gewoon zo doorgaan meis !! Ik was vanochtend ook ineens 0,5 kilo zwaarder bah ! Maat goed heb de laatste dagen wel gezondigd maar gister gaf hij 88.7 aan en vanochtend 89.2.... Morgen ochtend maar weer hard sporten...

Menu vandaag :
    O. 3 crackers met mager beleg
    T. Niks laat ontbeten
    L. 3 crackers met mager beleg en gekookt ei
    T. Banaan
    A. Half bruin stokbroodje met rosbief
    T. Snack a Jack

10. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee dames,

Remember me?
    Ik ben in september vorig jaar ook mee gaan schrijven met dit clubje, fanatiek van start gegaan maar helaas is het uitgelopen in de zoveelste mislukte afvalpoging...

Ik weet nog goed dat ik ongeveer net zo zwaar was als TinaTeenslipper toen... en zie nu af en toe wel wat foto's van je voorbij komen in topics, en stiekem ben ik heel jaloers op je omdat jou het wel is gelukt, en mij dus niet....

Ben begin april weer begonnen met lijnen, er is nu vijf kilo af dus het gaat best goed! Heb ook een mooi doel want ga volgend jaar juni trouwen, dus wil natuurlijk wel mooi wat afgeslankt zijn in mijn trouwjurk.

Snap best als jullie liever met dit clubje doorkletsen hoor, is natuurlijk al een hecht clubje, maar als jullie het wel leuk vinden zou ik graag weer (met mijn staart tussen mijn benen) terug bij jullie komen kletsen....

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Altijd welkom Blike!

Hier de afgelopen dagen ook gezondigd...zo moeilijk in het weekend!
    Overdag gaat het wel, maar 's avonds...:(
    Wel veel gesport deze week:
    2x bootcamp
    2x 5 km gelopen
    1x bodypump
    Hoop dat het sporten weer wat zoden aan de dijk zet. Van de sportinstructeur moet ik niet zo focussen op de weegschaal, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Heb in ieder geval Q10 tabletjes gehaald, die zorgen voor wat meer energie in de spieren, waardoor je stofwisseling wat hoger is. Kan best zijn dat mijn stofwisseling niet sneller gaat, waardoor afvallen moeilijk is.
    Heb wel last van een trage schildklier, maar die is onder controle met medicijnen.

12. Manoya

Manoya Niet meer actief

MamavanJuul, echt super sportief jij. Knap hoor!
    Ik hoor inderdaad van mijn trainer dat ik me niet op dat getal moet focussen omdat we al duidelijk verschil zien aan mijn buik.. maar het is zo moeilijk. Komt door de opbouw van spieren zegt zij.. maar enorm demotiverend.

Pluisjee, aah rot he meid? Maar goed we gaan er weer lekker voor hoor! Gaat goed komen.. dit zal (denk ik) nog wel vaker voor gaan komen.

Blike, gezellig! Super dat je al 5 kilo kwijt bent.. het begin is er! En een super mooi doel toch? Nu zal je er wellicht harder voor werken.

Menu vandaag:
    O: 2 kadetjes met magere kaas en tonijn
    T: Fruit (denk uitgeperste jus, net pas ontbeten)
    L: Yoghurt, fruit, noten
    T: Plak ontbijtkoek
    A: Bulger, ajam pangang en sugarsnaps.

Sinds vandaag aan vitamine d3, bevorderd het afslankproces las ik ergens, en er werd sowieso al aangeraden dat ik die weer zou gaan moeten slikken.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi meiden...

Mamavanjuul je heb goed gesport zeg :) en dat zondigen in het weekend vind dat ook een uitdaging. Bij mij is het meer het avond eten , ik kook doordeweeks altijd maar in het weekend loopt het vaak anders dan gepland en dan kom ik op ander eten uit wat ik eigenlijk liever niet wil ;)

Blike welkom terug :) tuurlijk ben je welkom... Ik zelf ben ook pas net een paar weekjes actief in dit topic , en vind dat heel fijn :)
    En je heb nu inderdaad wat achter de hand , de bruiloft leuk hoor.

Manoya we gaan er weer voor hoor :) zal inderdaad wel vaker beetje schommelen en gebeuren. Kunst is dan om gewoon door te gaan.

Hier vandaag 88.9 dus wel weer wat eraf gezien gister. Gelukkig.

Vanochtend al lekker gesport. Ik wilden net met kracht beginnen begon een groepsles fast en fit. Dat is 1,5 minuut bepaalde apparaten in een rondje uitvoeren zeg maar. We waren met 10 man (inclusief mij) en het was echt heel erg leuk !! Gelijk echt alles getraind. Dit wil ik echt blijven doen vond het zo lekker en leuk! Uiteindelijk dus bijna 2 uur gesport. Voel me nu heerlijk!!

Menu vandaag tot nu toe:
    O. 3 crackers met mager beleg en optimel
    T. Banaan en vers geperste jus

Voor de rest heb ik nog geen idee , over een uurtje denk 3 geroosterde boterhammen.
    Maar wat we vanavond gaan eten is altijd een verrassing haha. Het is mooi weer dus ga zo douche en even lekker oppad met zijn vieren. Gezellig !

Fijne zondag meiden...

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nou vanochtend weer 89.3 grrrr..... Ik wordt alleen maar dikker ipv dunner na het sporten haha. Ik weet wel spieren wegen meer als vet maar vind het k*t. Volgende week dinsdag moet ik 88 of minder wegen bij de dietiste maar of ik dat ga halen wordt er gek van haha.

Zo klaagmodus uit !

15. Manoya

Manoya Niet meer actief

Frustrerend is dat he? Zoo demotiverend.
    Ik denk (oke hoop) dat het dalijk een stuk harder gaat als je spieren een beetje gewend zijn!

Eetschema vandaag:
    O: brinta
    T: plak ontbijtkoek
    L: Omelet met 1 vk boterham
    T: Fruit
    A: Broccoli nuggets en opgebakken aardappels, wat rauwkost erbij.

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    hallo meiden

mamavanjuul en pluisjee@ goed bezig. die paar gram kunnen zoveel betekenen. vocht, eisprong, ongi, wat zouter gegeten etc.

ik woog vanmorgen ook 7 ons meer dan gister. maar goed gister friet op en smorgens flinke krachttraining en dan houd ik vocht vast. woensdag is het weer weg. niet de moed opgeven hoor meiden

blike@ ik misste je idd al een tijd. welkom terug en weer veel succes. jij kan het ook!

hier een lekker rustig weekend gehad met de nodige friet en shoarma haha. merk het nu aan mn buik, gerommel etc en opgeblazen dus vandaag weer heerlijk gezond

we hebben avondvierdaagse deze week en al is het maar 2,5 km toch nog lekker extra beweging. hopelijk blijft het wel droog.

menu vandaag@

o 2 volkorenboterhammen met mager beleg
    t rijstwafel
    l 2 volk. boterhammen en grote salade met gerookte kip en broccoli
    t biogarde en een cracker met pindakaas
    d broccoli , bulgur, champignons en groenteburger oid

eet die cracker extra wat we eten pas als we terugkomen van het lopen man en ik. ik heb om 5 uur echt nooit honger dus vandaar

17. louan

louan Niet meer actief

Goedemiddag dames,

Ik lees al sinds het begin van het topic mee en zou nu graag mee willen kletsen als dat mag?

Ik weeg 75,5 bij 1.66 dus wil er minimaal 10 kilo af. Ik ben altijd slank geweest en door een veeleisende baan met daarbij slechte keuzes voor eten 25 kilo aangekomen.

Ik ben van 62 kilo naar 87 gegaan. Voor ik zwanger raakte ben ik 13 kilo afgevallen. Tijdens mijn zwangerschap zo een 7 kilo aangekomen niet veel. Maar in mijn verlof is alles er weer aangekomen en woog ik weer 87.

Na mijn verlof weer gestart en toen 17 kilo afgevallen tot aan de 70 dus. Maar ik heb dit toch niet weten vast te houden en schommel nu al 2 jaar tussen de 70 en 75. Ik kom niet onder de 70 maar ik weet ook waar het aan ligt hoor. Ik heb veel crash diëten gedaan nou dan weet je dat je snel afvalt maar ook weer snel aankomt, vandaar mijn schommelingen.

Ik ben het zat om te lijnen dus wil nu gewoon met gezond eten op normale tijden en sporten afvallen. Nu vind ik het alleen moeilijk om een balans te vinden en hoop dat ik hier wat op en aanmerkingen kan krijgen op mijn voeding. Ik eet hoogstwaarschijnlijk te weinig, maar vind het moeilijk iets toe te voegen, angst om toch te veel te eten en niet af te vallen.

Dit is mijn menu van vandaag:
    o: 2 cracottes cheddar en kipfilet
    t: schaaltje gemengd fruit, handje noten, 2 scheppen Griekse joghurt
    l:2 cracottes met sandwichspread naturel
    t: ?
    a: kabeljouwfilet met groenten
    t: ?

Ik was al begonnen met sporten maar niet structureel dat wil ik wel weer gaan doen.

Nou ik hoop dat ik het nu volhou en straks weer heerlijk een jeans met tshirt aankan zonder dat die buik eroverheen valt haha.

Succes iedereen!

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kon even zwaaien! Zit even niet zo lekker in mijn vel, weer eens ongesteld geworden :(.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zwaai zwaai... Rot ongie ook altijd :x

Hier ben ik niet helemaal lekker , wilden gaan sporten maar blijf lekker een avondje thuis. Heb het steeds vreselijk koud en hoofdpijn.

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik heb het even een keer druk in het weekend + geen zin in de computer en kletsen ze wat af met elkaar.
    Heb mijn zus geholpen die heeft het huis over de kop nieuw dak + dak terras .
    Ik heb de kids vermaakt en neem als het moet de was mee naar huis om te drogen .
    Gister dagje Beverwijk spontaan gedaan en in petten lekker bij strand uitgewaaid . veeel gelopen .
    Manlief is vandaag in het ziekenhuis weer goed gekeurd , hij mag weer werken , alleen niet boksen . Over drie maand weer komen kijken hoe het dan is.
    Alleen is de vraag of er werk is .
    Manlief is nu 92, 5 kilo gaat ook mooi zo .
    Morgen weer sporten vandaag geen zin.

Blike: welkom terug en succes je kunt het !
    louan: welkom en ook jij succes .

Menu: o: appelmoes
    l: worstenbroodjes
    t: niks
    a: Aard, spinazie , ei , en peperburger .
    t: bannen shake misschien ook nog zilveruitjes.

Deel Deze Pagina