Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haar gaat het ook met onsjes hoor....3 tot 5 per week.
    Maar meer hoeft inderdaad ook niet....grotere kans dat het er af blijft.
    Zit nu nog wel steeds onder de 75! En dat terwijl we gister zuurkool hebben gehad en ik daar altijd vocht van vast houd!

Vanmorgen niet meer gesport....kinderen naar school gebracht, baby naar mijn ouders en toen nog geen hap gegeten. Op een nchtere maag bootcamp doen lijkt me geen goed idee.

Krijg nu pas een hap weg, haha, hoezo zenuwen.
    Nu eerst even omkleden en dan zal ik in de auto stappen....eerst nog 30 minuten rijden...

2. Manoya

Manoya Niet meer actief

Heel veel succes mamavanjuul, zet hem op!

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee dames,

Nou was vanmorgen wel even een verrassing toen ik op de weegschaal stond, 88,9!! -1,5kg in één week!
    Ben wel ongesteld geworden, dus misschien heeft dat er wel wat mee te maken.

Lovely:
    Dan is een menstruatie helemaal k%t!! Maakt niet uit hoeveel kindjes je al hebt....

Manoya:
    Niet handig idd, zo sporten moeten met kleine kids, ik doe het altijd savonds als ze op bed liggen.

Louan:
    Hier ook bijna iedere dag op de weegschaal... alleen als ik een dag niet zo goed mijn best heb gedaan hoeft het van mezelf de volgende dag niet zo.... lekker hypocriet hé?

mamavanjuul:
    Succes!!

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    lovely@ ow meid. wat rot allemaal. hoop dat je toch nog een keer een derde mag krijgen hoor. als de wens er is.

louan@ ik vind persoonlijk dat je heel weinig eet hoor. hou in je achterhoofd dat je bij te weinig eten ook niet afvalt. :)

mamavanjuul@ heel veel succes

rest@ ik lees vanavond uitgebreid bij maar tis hier erg druk van de week met de avd... haastje repje heel de dag.

ik heb vanmorgen gesport en ben compleet gesloopt. ander schema gekregen en werkelijk bestel maar een takelwagen want voel nu alles al. en dan vanavond nog lopen haha. mn trainer was erg fanatiek vandaag. poeh!

menu is beetje raar deze week met die vierdaagse maar goed probeer het zo gezond mogelijk te doen

o 3 crackers
    t plak peperkoek
    l 2 haring en 2 volkorenboterhammen en rauwkost
    t bakje biogarde en ananas
    d volk.brood met verse groentesoep en nog een haring

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lovely: Knuffel meis vervelend dat het niet lukt iedere wens is er 1 al heb jij al kids.
    Hier komt er helaas niks zoals je weet . succes met zwanger worden .

Hier huishouden weer netjes nu even eten en dan sporten .
    Hier elke vrijdag op de weegschaal en manlief iedere zaterdag .

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Even een vraagje meiden..

Voor vanavond wil ik een zoete aardappel/groente/kip ovenschoteltje maken. Kan het kwaad om hier een beetje kaas overheen te strooien? Het lijkt zo vet voor mijn idee, maar misschien overdrijf ik?

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    loetje : je kunt het doen ,is aan je zelf hoe vet, zout zoet je het wil hebben.
    En of het kwaad kan geen idee om af te vallen ? ik heb geen idee wat er allemaal in zit kwa kcal enz .

Hier heerlijk gesport voel mijn lichaam ga zo douchen en fruit eten .

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    wat is een beetje?;)"kijk volvette kaas is niet goed als je af wilt vallen. punt.

beter is 30 of 20 plus kaas te gebruiken. ik persoonlijk gebruikte geen kaas oid over gerechten toen ik af moest vallen. het scheelt vaak al ruim 100 kcal

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Tina, dat is duidelijk. En afvallen wil ik héél graag, dus de geraspte kaas blijft netjes in de Coop. Dat komt dan wel weer een keer als ik op mn streef zit. Voor nu blijft de kaas beperkt tot 2 a 3 keer per week op een cracker..

Thnx voor de info;)

10. louan

louan Niet meer actief

@Tina, lijkt weinig he, maar ik verander nog wel wat hoor gedurende de dag haha. Zo heb ik ipv 1 broodje er toch 2 gegeten 1 met kaas en 1 met filet american. Heb ik anderhalf braadworst ipv 1 en een filnke kom sla met een beetje dressing en een hardgekookt eitje. Ik kom dan ongeveer op 1000kcal uit en dan moeten die dingen zoals boter, olijfolie etc er nog op dus ik denk dat ik tussen de 1100 en 1200 eet dat is 3-400 onder mijn behoefte. Dat moet lukken toch? Volgende week het sporten weer oppakken.

@Blike soms denk ik ook om bij een slechte dag de dag erna niet te wegen. Maar dan kan ik het nog niet controleren of die dag erna wel goed gegeten heb. Snap je? haha

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    beter idd. Zo doe ik het nu zelfs ook nog. Of bv dan wel 1x per 2 weken over de lasagne maar dan echt weer aantal dagen niet

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi meiden...

Poeh drukke dag gister gehad. Wel heel gezellig !! Ik was vandaag alleen kapot ik weet niet precies wat ik heb, misschien griepje ofzo ? Steeds koud en moe , niet lekker gewoon.
    Gister wel goed gesport gister :) dat was lekker !! Vandaag niet gesport wel lang geslapen haha.... Van 13.30 tot 16.30 😂 kleine man naast me , die had op het kdv vanochtend niet echt geslapen.

Menu vandaag :
    O. 3 crackers met mager beleg
    T. 2 rijstenwafels
    L. 3 boterhammen , 1 met hagels 2 met 20plus smeerkaas
    T. 2 mandarijnen
    A. Woknoedels met kip
    T. Yoghurt met aardbeien

Morgen ochtend maar weer op de weegschaal ben benieuwd. Ik moet onder de 88 komen voor dinsdag hihi.

Ik heb vrijdag vrij genomen dus heerlijk een paar extra dagen vrij (vrijdag , zat , zon , ma en dinsdag)

Morgen proberen om te sporten en vrijdag en dan maandag pas weer.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoe was de sollicitatie Mvj ?

En lovely knuffel.. Het is rot of je nou kinderen heb of niet. Tuurlijk als je al 2 kinderen heb ben je gezegend maar blijft rot.
    Hier over B. 3 jaar gedaan , nu sinds feb weer gestopt met de pil maar wil ook niet vlotten hoor. Ik merk het aan mijn cyclus namelijk , veelste lang nog ;).ik had zo de hoop dat na mijn zwangerschap het weer "normaal" zou worden. Maar goed ik heb nu zoiets ga afvallen (voor mezelf) en daarna terug naar de ivf poli. Wil daar naar de zomer weer heen gaan , al blijft het kriebelen en als ik ongesteld wordt rot. Ondanks dat ik nu nog niet zo lang van de pil af ben.

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Beterschap pluisjee pas op je zelf.
    Oja maandag Pinksteren niet sporten dus , maar veeel lopen over markten heen ook goed hihi.
    Kan dan mooi kijken naar t shirts we zijn aan nieuw toe nu we afgevallen zijn + lijkt wel dat de sokken op gegeten worden daar ook naar kijken.

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Veel plezier maandag !! Hier worden ook de sokken op gegeten zowel onze sokken als van de kids haha... Ik ga maandag wel sporten , zondag is de sportschool dicht.

Vanochtend 88.1 jippie 😀😀 worden we blij van.

Weer een beroerde nacht gehad slecht geslapen , kleine veel wakker . Nu snel aankleden en eten en dan werken tot 16.00 uur en weekend! Ben ik zo aan toe...

Fijne dag allemaal meiden...

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    pluisjee: Werkze en geniet van je lange weekend .

Menu: o: 1 broodje kaas .
    l: 3 broodjes kaas.
    t: fruit.
    a: Stamppot bruine bonen met gehaktbal .
    t: ?

17. Manoya

Manoya Niet meer actief

Goed zo Pluisjee! Super.

Hier vandaag sporten.

O: 2 vk crackers
    T: Groot glas verse jus
    L: 2 vk boterhammen
    T: ?
    A: Rijst, vis en wokgroentes (voor mij salade)

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou selectie voor sollicitatie doorstaan ;)
    Gister de hele middag voorlichting gehad en daarna moest je nog een keer zelf de keuze maken of je er mee door wil of niet. Bij de politie heeft namelijk nogal wat invloed op je privé leven .

Nu wachten op de datum voor selectiedag 2....testen, intelligentie, Nederlandse taal en sporttest. Psychologisch onderzoek en gesprek met psycholoog.
    Afhankelijk van die uitslag door naar selectie dag 3 ;)

Hele procedure kan wel 6 mnd duren!

Mijn menu voor vandaag:
    O: yhoghurt met noten en muesli
    T: komkommer en ontbijtkoek
    L: 3 Kräckers met kipfilet en filet american
    T: Appel, druiven
    A: spinazie schotel

Nu weer werken

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen dames!

Bedankt voor de lieve woorden! Het voelt voor mij heel erg onterecht om verdrietig te zijn, aangezien er zoveel vrouwen zijn die met een onvervulde kinderwens zitten. Dus ik stop al maanden mijn gevoel daarin weg, en dat kwam er nu allemaal uit.

Wat is iedereen goed bezig! Erg motiverend om te lezen.
    Pluisje: werkze! Je zit bijna onder de 88!
    Marnat: stamppot bruine bonen, lekker!

Wou gaan sporten maar ben zo ongesteld dat mijn lichaam het niet aankan. Val al bijna om van een stukje fietsen.

Menu:
    O: Griekse yoghurt met een halve appel
    T: de andere helft van de appel
    L: salade met spinazie, geitenkaas, 3 walnoten,tomaat en komkommer
    T: eiwitshake
    A: gegrilde zalm met asperges en een zelfgemaakte roomsaus
    T: 2 plakjes brie, 2 kipfilet met augurk

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Goeiemorgen dames,
    Hier vanmorgen alweer goed bezig geweest. Zat om 08.45 al op de fiets, ben naar het bos gefietst en heb samen met de kindjes (jongste in de rugdrager) een heerlijk eind wezen wandelen, toen even op een bankje gezeten om wat te drinken en toen op de fiets weer naar huis, al met al toch weer 1,5 uur in beweging geweest :)

Dit weekend gaan we naar de camping in Duitsland naar mijn ouders die daar een seizoensplek hebben, dat wordt wel even lastig qua dieten, maar ga mijn best doen om er toch op te letten en regelmatig even een flinke wandeling te maken :)

Deel Deze Pagina