Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mamavanjuul: kan er mee te maken hebben of jij wil te snel .
    En wat eet je zoal op een dag ? mis kunnen wij zien of je man gelijk heeft .
    Verder gewoon laten gaan komt wel , na een jaar is je lijf weer de oude [wat zwangerschap betreft ]

menu: o: croccote van lulu twee met jam.
    l: brinta
    t: fruit en mis na sporten nog croccote van lulu .
    a: aard, bloemkool en vlees .
    t: zilveruitje

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen!
    Mamavanjuul: geef het afvallen de tijd, vooral blijven doorzetten dan zul je zien dat er ineens wel weer wat van af gaat hoor.
    Tina: anders wat meer gaan eten? Meer eiwitten ivm krachttraining? Zodat je niet nog meer af valt?

Hier momenteel erg druk op het werk.
    Gisteren en vanochtend kunnen sporten, hopelijk morgenochtend weer we gaan namelijk een lang weekend weg en dan gaat behalve hardlopen sporten niet lukken.

Hier is de weegschaal stabiel, 73 kilo. Hoeft ook niet meer af.
    Half juni begint de ramadan en dan val ik ook altijd af dus moet wat reserves hebben :).

Menu:
    O; Griekse yoghurt met proteïne muesli en een halve appel
    T: eiwit shake en de andere helft van de appel
    L; proteïne wrap gevuld met gerookte kipfilet,sla komkommer,tomaat en een beetje roomkaas
    T: handje noten
    A: bloemkool nasi met zelf gemaakte saté
    T; 4 blokjes kaas en 2x augurk met kipfilet.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    effe snel hoor erg druk vandaag.

lovely@ mmm ga ik ook weer eens maken de bloemkoolnasi. lang geleden :) ja probeer nu iedere dag even 100kcal meer te eten per dag. kijken dat het iets doet.

vanmorgen de weeg 67.8

menu vandaag

o snel 2 boterhammen in de auto
    t kaakje
    l 3 boterhammen en 2 gekookte eitjes
    t banaan
    d volk. penne met pastasaus en klein beetje gehakt en veel groente erdoor
    t? nog geen idee

4. louan

louan Niet meer actief

Hello meiden,

Hier ook druk, eigenlijk de hele week. Moeite om balans te vinden met eten als ik niet thuis ben. Ik maak wel 'gezonde ' keuzes maar vooralsnog te weinig. Toch ' bang' om door te slaan denk ik. Menu van vandaag:

O: pakje crackers
    T: niks
    L: 2 bruine broodjes 1 fricandeau 1 rosbief
    T: niks denk dat ik koekje neem
    A: roerbak met grillburger zonder brood (van gister nog)

Ik moet wat toevoegen anders zit ik toch echt weer te crashen.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    je moet het natuurlijk echt helemaal zelf weten wat je ermee doet maar idd je crasht nu al enorm en wat je neemt heb je weinig aan qua voedingsstoffen. nogmaals als je te weinig en te onregelmatig eet val je echt niet af of kom je zelfs weer aan als je dalijk weer normaal eet

neem een goed en stevig ontbijt zoals bv 2 volk. boterhammen, brinta, een bak yoghurt of kwark met fruit

neem je tussendoortjes want dat houd je verbranding op gang. geen koek maar fruit, een rijstwafel met bv pindakaas of appelstroop, handje noten of wat rauwkost met hummus

je avondeten zonder koolhydraten kan maar neem dan wel echt een flinke portie groente en neem dan echt nog een tussendoortje vanavond in de vorm van kwark of yoghurt, nog een stuk fruit oid. dit is echt te weinig om gezond te leven;)

6. louan

louan Niet meer actief

Ja heb je helemaal gelijk in hoor! !! Ik weet dat het echt verkeerd gaat zo, ik val wel af maar te snel en veel. Zo ben ik gewend laatste jaren. Het moment dat ik dan weer goed eet kom ik dubbel zo dwars aan, ik ben een echte jojo. Ik kom daardoor ook niet onder de 70...dan sla ik weer door zo naar de 76..dan ga ik weer afvallen tot de 71 dan hou ik dat niet vol 2 weken later 75 en zo gaat dat de hele tyd. Om moe van te worden.

En dat wilde ik zo graag doorbreken. Afvallen op een verantwoorde manier, ik moet gewoon vertrouwen hebben.

Echt bedankt voor de tips ik pak het morgen weer helemaal op. En ga voor een goed structuur zorgen wat ik langdurig kan aanhouden. :):)

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    snap je probleem hoor, en je bent zeker niet de enige met dit. heb zelf gelukkig nooit gejojoed want ben maar 1x dik geweest en verder altijd slank.

en ik had toen ik begon ook echt zoeits van huh? zoveel ( gezond) eten en toch afvallen. maar kijk maar naar mij want het werkt gewoon :)

ik sport natuurlijk behoorlijk wat maar heb nooit onder de 1500-1600 kcal per dag gezeten. soms een dag zelfs er wat boven. en ik viel minstens een kilo per week af.

ik merk het nu nog als ik te weinig eet kom ik zelfs wat aan. maar idd het zit in je hoofd, ik eet iets dus ik word nu weer zwaarder.

veel succes en probeer het maar eens 2 maanden hoe ik het zeg. wedden dat jij echt afvalt en dat het er straks weer niet aankomt!

8. louan

louan Niet meer actief

Ja je bent ook echt het ultieme voorbeeld! Ik moet zeggen dat ik het ooit ook zo gedaan heb, ben ook altyd slank geweest totdat ik 'opeens' 25 kilo zwaarder woog.

Ik ben gewoon bang dat ik nooit meer zo slank wordt. Dan gaat het te langzaam en dan schiet ik in de stress en ga ik 'crashen' met als gevolg dat ik mij weer even goed voel :) dus weer normaal ga eten en dus weer flink aankom, zo vermoeiend, zucht.

Zelfs met sporten ben ik ' bang ' dat ik aankom door spiermassa. Slaat natuurlijk helemaal nergens op want zal wel in omvang slinken. Maar dat getal op de weegschaal heeft zoveel impact op mij dat ik nooit geen geduld had om op een verantwoorde manier af te vallen. En ik hou echt van sporten!

Best psychisch eigenlijk haha.

Maar goed..als ik denk met mijn gezond verstand dan moet ik gewoon weer flink sporten en goed en gezond gestructureerd eten. Dat ga ik echt doen gewoon ben die jojo echt zat!

Thnx ik neem die challenge van 2 maanden aan haha echt ben heel benieuwd:d

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tina: kom je er een beetje uit wat nu het beste en gezond mogelijk eten kan ?

Louan: Succes hoop dat je je belans gaat vinden in het af vallen .
    En sporten is niet alleen om af te vallen je ook beter en fitter voelen is ook heel wat.

Hier weegschaal weer lief 7 ons er af sta nu op 66,9 .
    Het verjaardag gebakje van vanavond + paar hapjes zouden mogen . S vader viert zijn verjaardag nog.
    Heb alleen woensdag buikoefeningen gedaan en gister met cardio r bij.
    Vanmiddag als ik me fijn voel ben wat verkouden dan ga ik beetje sporten .

Menu: o: 1 broodje kipfilet
    l: cornflakes
    t: fruit
    a: bami voor mij , manlief stamppot bruine bonen uit de vriezer .
    t: gebak en mis wat hapjes .

10. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Hoi allemaal,

Veel te lang niet geweest.. Op dit moment een virus op mijn evenwichtsorgaan dus sporten wordt hem nu niet want dan val ik gegarandeerd om.. :)
    En ook nog ongesteld dus lekker weekje zo..

Moet ook zegen dat sommige dingen er echt weer insluipen en dat ik 's avonds weer vaker trek heb in dingen.. Dus moet weer goed opletten want er moet nog een hoop af.. Hier nu 79,2 dus eigenlijk niets eraf en daar baal ik van..

Maar goed van het weekend proberen niets lekkers te nemen.. Ik ga zondag naar de Toppers met een vriendin en gaan vantevoren eten in Amsterdam dus dan ook een beetje opletten..

Ik zie dat het met de meeste dames goed gaat met afvallen! Knap!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Afspraak bij de HA is gemaakt ;) maar even bloedonderzoekje doen of alle vitamines en mineralen in orde zijn.
    Ook meteen mijn schildklier weer.

Gister echt een baaldag...dus lekker genoten van een reepje chocola :p

Mijn menu voor vandaag:
    O: yoghurt met muesli en blauwe bessen
    T: niks
    L: 2 speltbroodjes met metworst, kaas en komkommer, 1 speltbroodje met leverpastei
    T: Appel
    A: BBQ vanavond..

Vandaag weer lekker gesport, man had geen afspraken staan, dus even een half uur bootcamp gedaan. Ben nu aan het informeren naar eiwitshakes...misschien dat dat iets is om in de afvalmodus te komen :p

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    mamavanjuul: Je moet het zelf weten ieder zijn eigen keus .
    maar als ik mijn mening mag geven over de shake s dan is dat deze: als je daar aan begint leuk en aardig je valt af na wat je graag wil joepie.
    Maar dan dan ga je weer gewoon eten [ dan kom je vaak weer aan ]
    volledig over gaan zou ik nooit doen .
    Succes met je keus hoe afvallen .
    Je menu ziet er wel goed uit .

Zo even sporten .

13. louan

louan Niet meer actief

Hier druk druk de laatste tyd eigenlijk maar ja. Vandaag uit eten geweest, was niet zo goed gegaan. Maar geef niet op! Had overdag ok gegeten.

Over dat sporten ja het gaat er ook zeker om dat je je gewoon lekker en fit voelt. Ik wil eigenlijk alles omgooien. Ik weeg 1x in de week ( omdat ik zo obsessief bezig ben met een getal). Ik ga 3-4 keer in de week sporten en ga 300 onder mijn onderhoud eten 3 grote 3 kleine. Dat is 1200 calorien.

Dan ga ik eerst kijken hoe ik mij daarbij voel en dan wegen. Want ik denk namelijk doordat ik zo met een getal bezig ben, dat ik mijzelf tegenwerk want ik kan het wel. We shall see!

Fijn weekend iedereen!

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    gisteravond heerlijk getraind. Ondanks dat ik erg moe was door slapeloze nachten van dochter.
    weeg vanmorgen 67,2.

menu vandaag

o brinta
    t ?
    l drie volk. Boterhammen en een ei met rauwkost
    t ?
    f varkenshaas stokbrood broccoli champignons
    t iets lekkers vanavond!

morgen weer knallen in de sportschool.

fijn weekend

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen,
    Even kort reageren, zit op de telefoon.
    Wij zijn een lang weekend weg met de familie, Let wel op het eten neem sowieso beperkte koolhydraten. Verder heb ik mijn sportschoenen mee, dus ga zo een rondje vakantiepark rennen.

Mamavanjuul: ik ben ook begonnen met shakes en daar het meeste mee afgevallen, van daaruit ben ik koolhydraatarm gaan eten en dat bouw ik nu weer een beetje op. Het is gewoon belangrijk om na een shake periode niet terug te vallen op je oude eetpatroon anders zit het er zo weer aan.
    Tina: wat doe jij allemaal voor oefeningen in de sportschool?

16. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Goeiemorgen dames,

Marnat:
    Ik ontbijt ook vaak met Brinta, lekker hé? :D

Lovely:
    Fijn weekend! Waar ga je naar toe?
    Mooi dagmenu heb je! Wat is een proteine wrap?

Louan:
    En misschien naar een dietiste gaan? Is dat niet wat voor jou?
    Ik dacht altijd dat je onderhoud rond de 2000 zat, of heb ik het nu mis?

Lindah:
    Jeetje, een virus op je evenwichtsorgaan? Balen dat je dan niet kunt sporten? En een lekker stuk wandelen savonds? of lukt dat ook niet? Veel plezier bij de Toppers!

Vanmorgen stiekem nog even op de weegschaal gestaan (tussentijdse weging) en was blij verrast. 88,1! :) Hoop woensdag bij mijn echte weegmoment dus (ruim) onder de 88 te duiken! Als ik een beetje mijn best doe moet dat goed lukken!

Het gaat zó lekker! En ik merk dat ik zó goed in mijn vel zit! :D Heb gewoon weer zin om me iedere ochtend mooi aan te kleden en op te maken en dat voelt zo fijn!

Morgen verjaardag, probeer me echt in te houden! Maar is pas aan het eind van de middag, en dan heb ik het altijd wat moeilijker.
    Ga vanavond nog even lekker op de loopband, nog even bedenken wat we zullen eten, denk kliekjes, daar hebben we nog genoeg van staan!

Fijne dag vandaag iedereen!

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Blike: Ik eet niet altijd brinta maar het is idd lekker .
    Fijn dat er weer wat af is , de eerste 6 is er af hou dat zo .
    Met de verjaardag kun je wel wat lekkers eten , dan pas je dat vanaf maandag weer aan door niet te snoepen en geen worst enz.

Ik pas het ook weer aan maandag want nichtje komt en dan doen wij gewoon lekker mee met lekkers eten .
    Lekkere broodjes chocolade chipie .

Manlief kilo aan gekomen helaas 93,5 .
    Mijn menu veel lekkers hihi.
    Zal niet veel goeds worden .

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113

lovely@ heb nu een schema van full body. ik begin met 20 min op de loopband.

daarna ( zal zo goed mogelijk omschrijven weet nooit elke naam van die machines:))

lat pull down
    peck deck
    chest press
    leg press of leg extension
    hip extension
    squats met zon yogabal in mn rug tegen de muur ( omdat gewone squats niet zo goed is voor mn knie)
    buikspiertrainer

dan een oefening waarbij ik zogezegd zit in de lucht en dan trek ik 2 van die kabels naar me toe en weer terug zeg maar ( snap je hem:p)

dan datzelfde apparaat met die twee kabels en biceps triceps dus naar boven trekken en van onderaan af trekken.

dan doe ik nog met losse dumbells een paar oefeningen.

als laatste meestal 20 min op de cross. en dan even helemaal los:) soms 10 min roeien en 10 min fietsen maar dat vind ik niet zo leuk;)
    ik ben hier meestal een uur en een kwartier mee bezig

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    veel plezier van het weekend trouwens!:)

20. louan

louan Niet meer actief

Morning!

Lovely veel plezier!

Blike wat heerlijk! Geniet ervan! Ken dat gevoel .

Wat betreft een dietiste, die verteld mij eigenlijk al wat ik al weet. Ik weet het heel goed zelfs. Het zit bij mij echt tussen mijn oren haha gewoon koppig. Heb ik alleen maar mezelf mee. Weegschaal namelijk 75.2 dus gewoon 500 gr aangekomen.

Ja onderhoud/ caloriebehoefte, ik weet het er niet heel veel van, ik las het in diverse topics. Er wordt een berekening gemaakt over hoeveel calorien je nodig zou moeten hebben om bijvoorbeeld 1 kilo per week af te vallen. Maar er zijn verschillende methodes. Heb net weer berekend en er zijn 2 uitslagen 12 nog wat en 14 nog. Dus ik ga ertussen zitten. 1300 calorien per dag, een weekje aankijken. Probeer ook 3-4 keer te sporten, ik begin vandaag :)

Menu
    o : 3 cracottes 1 pindakaas 2 vruchtenhagel
    t : gekookt eitje
    l : kom met kwark, fruit en handje studentenhaver
    t : rijstwafel met slankie smeerkaas
    a : 200gr kabeljauwfilet 150 gr wokgroenten
    t : 4 dadels

Dit ziet er beter uit toch?

Tina ik lijk wel een gestoorde als ik op die apparaten bezig ben, weet niet zo goed hoe ik ze moet gebruiken haha ik ga denk ik vragen of er iemand met mij meeloopt. Voorheen deed ik voornamelijk voor de kracht groepslessen bodypump etc.

Deel Deze Pagina