Goedemorgen, Gisteren de eerste Insanity sessie gehad (voor wie het niet kent: heftige intervaltraining). Pfff, heftig weer. Vorig jaar mei draaide ik mijn hand er niet voor om. Ik weet ook wel dat het volgende week al een stuk soepeler zal gaan allemaal. Ik voelde bij het planken en de push-ups wel mijn litteken van de keizersnee wat trekken, maar even in de gaten houden. Ik eet paleo-achtig. Vanwege de diabetes eet ik sowieso bepaalde dingen niet of nauwelijks: geen fruitsap, geen vette snacks, geen 'witte' koolhydraten, geen voedsel met toegevoegde suikers. We eten eigenlijk alles vers en zelfgemaakt en ik probeer om bij iedere maaltijd de juiste verhouding proteïne/koolhydraten/vet aan te houden. Maar calorieën tellen doe ik al een tijdje niet meer. Ik werd er wat moedeloos van omdat afvallen sowieso heel langzaam voor mij gaat. Nu de focus meer op fit worden, zijn en blijven ligt heb ik er meer lol in. In ieder geval succes allemaal deze week! Ik ben heel benieuwd of ik zondag al verschil merk...
Vladivostock: zo eet ik al jaren en ik heb geen diabetes. Maar wat dapper dat je meteen met Insanity bent begonnen! Ik tel ook niks, ik weet inmiddels wel wat ik binnenkrijg. Ik vind al die apps ook vrij krampachtig. En heel veel dames nemen alsnog dat tussendoortje als ze zien dat ze nog 200 kcal over hebben, terwijl ze geeneens trek hebben, gek is dat. Ik heb trouwens gisteren meegedaan met de Nationale Eettest van BNN. Ik pretendeer behoorlijk wat te weten over gezonde voeding, maar wat een moeilijke vragen zeg! Het ging meer over ongezonde voeding (het vak van de 'snackers' had dan ook gewonnen, haha!). Ik had net zoveel fouten als de winnaar Menno, van Heel Holland Bakt. Anyway: goeie dag, ik ga eens wat doen.
Gister is het avondeten komen te vervallen en hebben we zelfgemaakte nasi gehad met gegrilde kip. Vanavond maar aan de bloemkool O: Magere yoghurt, muesli en een halve banaan T: 750 ml groene thee L: Ommelet met paprika A: aardappels, bloemkool en gehaktbal Voor vanavond staat er een lekker toetje op het menu...een mona drilpudding. Deze gaan we met z'n 5en delen Kan er dus kleine hapjes van nemen zodat de kinderen niet merken dat ik er weinig van neem. Heb nog niet weer op de weegschaal gestaan....doe ik donderdag of vrijdag
Goedemorgen , Mijn ontbijt bestond vanochtend uit 30 gr havermout, 100ml ongezoete soya melk , schepje whey proteïne , een kop koffie zonder suiker. Zometeen fiets ik naar de groothandel voor hondenvoer , dat is ongeveer 6 km fietsen ( heen en terug ) , vanmiddag wederom een uur sporten ( 30 minuten kracht en 30 minuten HIT ) en vanavond 6 km wandelen. Ben op deze manier al 6 kg afgevallen
Goedemorgen! Thnx Marnat! Gister niet aan menu gehouden tenminste niet de avond. Vandaag weer strak. Ik heb mezelf wel voorgenomen pas maandag weer te wegen (hoop dat ik volhou). Ik wil niet in de 'stress' raken als er niks vanaf is of juist wat bij. Uiteindelijk gaat het erom hoe ik me voel en fitter zijn. En omdat ik nu veel sport gaat er heus wel wat vanaf, beetje bij beetje. Ik ga wat meer afwisselen in sport. Meer interval meer spier naast wat ik normaal doe. Vanavond zumba fitness en krachttraining. Menu± o :2 ontbijtkoek met dun laagje pindapasta t : kwark, druifjes, stukje banaan en 20gr studentenhaver l : 3 eieren tomaat en ui t : eiwitshake a : spinazie en kabeljauwfilet t : pre workout
lindas80@ cardio is idd vaak saai, met een muziekje op gaat het wel maar ik vind kracht ook leuker hoor. ( alleen vaak niet de laatste 2 reps als ik zwaar ga hihi) ik ga vanavond sporten en dan donderdagmorgen maar. ga liever in de ochtend maar dan heb ik woensdag en donderdagochtend achter elkaar en lijkt me niet zo goed voor de spieren menu vandaag, vrij simpel en niet helemaal verantwoord maar er loopt hier werkvolk dus kan ook niet lekker mn gang gaan vandaag o brinta t rijswafel l 4 volkoren boterhammen mager beleg en rauwkost t volle yoghurt d zilvervliesrijst met kipfilet en wat chicken tonight saus en roerbakgroente erdoor, plus nog rauwkost erbij t paar paranoten en blokje roquefort.
Goedemorgen dames! Vladivotok: Welkom! Louan: Hier in de weekenden ook altijd moeite! Welke shakes heb je besteld? Tina: ramadan begint donderdag, let zeker op hoor. Het sporten moet wel te doen zijn. Gaat bij jou ook nog steeds goed hé! Hoe vaak sport je? Linda: welkom! Dappertje dik: super dat je nog steeds afvalt, mooi menu had je gisteren. Is een shake met yoghurt lekker? Ik heb vandaag een lesje body scuplting mee gedaan, was lekker! Wil toch wat vaker groepslessen doen. Morgenochtend is er en half uur abs en butt en donderdag bootcamp denk dat ik beide ga mee doen.
Lovely hoe lang doe je al mee met de Ramadan? Ik heb de Whey Perfection van Body & fit..ben benieuwd. Ik kreeg er een probeer zakje van de crazy pre workout bij om te proberen. Kijken of dat wat uitmaakt. Ik vind groepslessen echt heerlijk. Dan is er zo een uurtje voorbij en ervoor of erna sport ik nog 45-60 minuten erbij. Groepslessen die ik nu doe zijn: body pump en zumba en wil er nog een interval lesje bij doen. Moet nog steeds mijn draai vinden.
De pre workout gebruik ik ook, ik merk het zelf echt krijg er een enorme boost van!De whey perfection heb ik ook, ik maak hem zelf aan met ongezoete soja melk in de blender vind hem dan het lekkerst. Ik doe inmiddels al 10 jaar mee met de ramadan, soms lukt het me niet ivm met migraine het vol te houden vooral in de zomer maanden maar vorig jaar is het me wel gelukt in de zomer te vasten. En ga er vanuit dat het me dit jaar ook gaat lukken vol te houden.
Hai allemaal! Vandaag lekker dagje thuis, wasjes draaien, boodschapjes doen, schoonmaken. O - Brinta met halfvolle melk T - Druiven L - Franse kwark met notenmuesli, banaan en wat honing T - Kruidkoek, ga ik vanmiddag met zoontje maken A - Penne met gerookte kipfilet, zongedroogde tomaatjes en rode pesto Vanavond nog even 45 minuten op de loopband en dan morgen weer weegdag! ben benieuwd! Louan: Ik vind het in het weekend ook lastiger, al probeer ik wel elke dag te koken, eerder haalden we veel vaker wat op. Inderdaad een goeie week! -1,3! Super zeg!! Vladivostok: Wanneer heb je een Ks gehad? ik heb er het eerste half jaar ook nog wel last van gehad. Dappertje dik: aah jammer, had die eettest wel willen zien, was het leuk? anders ga ik nog even op programma gemist kijken. LindaS: Goed bezig!
Hoi! Ja, een shake met halfvolle yoghurt is lekker! Beetje zurig, maar daar houd ik wel van. En een beetje dik, dus ik doe ook een beetje water. En wat vers fruit, omdat ik de ongezoete variante heb. Net een smoothie! Abs and butt klinkt goed! Ik doe geen groepslessen, maar lekker mijn eigen ding. Doe wel yoga trouwens. Ik wil je nog even Ramadan Moebarak! wensen. (Gelukkig niet zulk warm weer, dat scheelt allicht!).
Vanmorgen blij op de weegschaal!! Woog 86,4! Dus deze week -1,5 kg! Nog anderhalve kilo en ik zit op het doel wat ik voor de vakantie wilde halen! Heb daar nog tot 25 juli voor! Vanmorgen even werken, vanmiddag nog geen plannen, misschien even lopend het dorp in als het weer het wat toelaat.
blike: Je gaat lekker en je doel red je wel , al zou je nu alleen onsjes verliezen . Hier alles goed vandaag weer sporten en buikoefeningen . Menu: o: 1 broodje kalkoen filet met honing. l: twee beschuit met aardbeien . t: cerry tomaten a: aardappeltjes met spek en ui en mis een vis burger , en appelmoes. t: zilveruitjes of zure haring
Menu van gisteren: Yoghurt met noten en bessen enzo Banaan Shake met yoghurt en rood fruit 2 speltcrackers met slankie Rucola en veldsla met cherrytomaatjes, gebakken champignons en pijnboompitjes met twee geroosterde speltboterhammen met gerookte zalm en roomkaas Hazelnoten Vandaag: Appel Speltcrackers Shake Fruit (moet ik nog kopen) Speltspaghetti bolognese met heel veel groente Noten
Goedemorgen! Dappertje dik: Bedankt, ik ga ook eens een shake met yoghurt proberen. Denk dat ik tijdens de ramadan ook zoiets al ontbijt ga doen, want rond 3uur in de nacht heb ik absoluut geen behoefte aan een zware maaltijd. Blike: wat ben je goed bezig! Ik wou vannochtend sporten, maar heb spierpijn dus neem een dag rust. Wil morgen wel bootcamp doen, alleen is dat in de ochtend en ze raden met de ramadan juist aan om in de avond te sporten. Vandaag bezig in huis, hele woonkamer is opnieuw gestuuct dus overal ligt rotzooi.
Goedemorgen! Wow Blike je gaat goed hoor! Dat doel haal je zeker wel! Lovely, 10 jaar al dat zijn al flink wat jaren. Nog ongeveer 3 jaar toch dan is het weer gunstiger kwa zonsondergang. Ik heb gister die pre workout geprobeerd! Wat een topper haha ik ging meer zweten leek wel en was een brok aan energie. Misschien leek dat maar zo hoor. Maar ik ga het wel bestellen. Ik kreeg wel in het begin tintelende vingers. Had jij dat ook? Menu: o : 3 cracottes met kaas en filet americain t : kwark, fruit, nootjes l : omelet van 3 eieren t : Shake met water a : kalkoenfilet met linzen en veel groenten t : rijstwafel met vruchtenhagel
hoi meiden lekker bezig allemaal zeg! blike@ je gaat super nu! lovely@ met spierpijn idd wat rust nemen. ik sport nog altijd drie/4x keer per week maar ook meestal wel een dag ertussen. louan@ wat een lekker menu! hier gisteravond weer flink getraind. en niet zonder trots... mijn trainer zag dat ik al beginnende spierballen kreeg haha. heb er blijkbaar ook enige aanleg voor dus als ik niet te gespierd wil worden moet ik anders gaan trainen zei hij. eerst maar eens kijken wat dit word. beetje spier kan ik wel waarderen verder hier bijna ongi af. laatste dagje dus nu nog effe flink koppijn. en moet een hoop in huis gaan doen. baaaaah dus mezelf nu toch effe een schop geven. menu vandaag@ o 2 crackers t snee volkorenbrood met hummus l tonijnsalade en 2 boterhammen t kwark en misschien nog plak ontbijtkoek bij veel trek d andijviestamp met groenteburger t noten blokje kaas iets laag in de kcal maar van het weekend genoeg caorieen dus is niet erg. weeg vanmorgen weer 66,7 morgen weer flink knallen op de sportschool
Louan: Super spul he! Tintelende vingers had ik volgens mij niet in het begin, we dat ik wat trilde. Inderdaad nog ongeveer 3 jaar en dan zal de ramadan heel wat makkelijker zijn. Gisteren fietste ik rond 22:15 vanaf mijn werk naar huis en was de zon nog niet helemaal onder. Tina: Beetje spier is inderdaad wel mooi, moet nog wel vrouwelijk zijn. mooi menu vandaag! Heb jij je hele menstruatie hoofdpijn? Ik heb trouwens net even een zwangerschapstest gedaan, heb vrijdag wat licht gebloed en daarna zette het niet door. Dacht dat het net als vorige maand een paar dagen later zou komen maar dat gebeurde niet. Ik ben dus zwanger!
Wauw gefeliciteerd!!! @Dappertje Dik: Oeehe die salade klinkt goed! Die ga ik onthouden Hier nog steeds niet fit....nog steeds last van mijn maag/darmen en koppijn. Wel uitslag bloed binnen en alles was wel goed. Vitamine D iets aan de lage kant, dus nu druppeltjes bij slikken. Zat ook laag in mijn suikerwaardes. Moet niet te bang zijn om suikers te eten. Lichaam heeft het ook nodig. Menu voor vandaag: O: kommetje yoghurt met muesli en kiwi T: 750 ml groene thee L: 2 geroosterde speltbroodjes met kipfilet, kaas, paprika, gekookt eitje T: ? A: spaghetti met zelfgemaakte saus