Hoihoi! Mag ik ook meeschrijven? Ik ben sinds begin deze maand weer begonnen met gezonder eten en vaker sporten. Maar vind het wel fijn om een extra stok achter de deur te hebben. Op dit moment volg ik een online sportprogramma met motivatie-mailtjes en een Facebook groep, maar dat is ook niet eeuwig natuurlijk , over 3 weekjes moet ik het in mijn eentje verder doen....
Nee, dat eigenlijk niet.... Mijn BMI is nu net iets te hoog. Maar ik kom maar niet van die laatste kilootjes af. Blijf constant schommelen tussen de 95 en 93 en ik wil naar de 90/88 toe. (Ik ben 1.90 Even voor de duidelijkheid!!) Laatst was ik voor het eerst 92,8. Helemaal blij! Maar dan heb ik verjaardagen in het weekend en nu zit ik dus weer op de 94 :x In de weekenden gaat het hier meestal mis...
Fijn he not , mijn manlief wil ook naar de 90/89 maar komt er ook niet. Wat ie ook doet , beetje snoepen of heel strak er om denken, hij werkt nu weer met meer bewegen . Hij zakt nu weer langzaam , hij is nu 94,1 komt van 97 kilo . Hij is 1,89 lang verder voelt ie zich goed , maar buik weg was ook al heel wat .
Ja, mijn man moet ook nog aardig wat kilootjes kwijt. Hij is er al 10 kwijt, maar moet er nog minstens 10 (eigenlijk 15!). Hij doet nu sinds 2 maanden aan ontbijten met groentensap. Verder eet hij net zoals hij altijd al deed. Werkt dus best goed voor hem
Samen er voor gaan en elkaar steunen en niet er over zeuren komt het voor ons en de mannen vast goed. Ga nu werken hele dag spreek je later fijne dag.
gisteravond 3 kwartier cardio gedaan. was druk in de sportschool, ga toch echt liever smorgens. maar goed kan ik vast wennen straks voor in de vakantie. dan kan ik natuurlijk alleen maar in de avond. menu vandaag o 3 crackers t plak ontbijtkoek l 3 boterhammen rauwkost en een ei t kwark d volk. penne met gehakt tomatengroente saus t nog geen idee
Knap dt jullie al voor de hele dag je menu maken. Ik kijk altijd maar wat er in huis is en waar ik trek in heb
Dat is echt de verkeerde mindset. Afvallen doe je door meer bewegen en de juiste voeding. Als je die niet in huis hebt, heb je dus grote kans dat je met een hongergevoel de winkel in gaat, gaat snaaien en de verkeerde dingen eet. Dat zal je toch op die cursus ook wel leren? Wat voor sport doe je trouwens?
Goedemorgen! Welkom Sniffy en Bolkje en succes! Hier benieuwd wat deze week gaat brengen heb er op 1 of andere manier geen vertrouwen in..hmmm. Was vanochtend ook weer iets zwaarder maar meestal loopt mijn week altyd zo. En dan op donderdag het meeste kwijt en weekend weer wat minder. Wat denken juĺlie is dit goed of zou het toch anders moeten? Menu: o : 2 rijstwafels met cottage cheese en gerookte zalm, latte t : whey shake l : kwark fruit en klein handje ongezouten noten t : dadels a : kikkererwten kabeljauwfilet en groenten en pre work out t : ?
Hier viel de schade mee na het weekend. 74,2 geloof ik. Ik ga nu voor wat minder koolhydraten en wat meer eiwitten. Maar vind het best wel een gepuzzel zeg. Koolhydraten 35% Eiwit 40% Vet 25% Ik ben er in ieder geval wel achter dat ik te veel koolhydraten neem. Want afgelopen week heb ik wat meer vlees gegeten en ben wel 1 kilo afgevallen. Dus nu moet ik aan de slag met de verhoudingen. Da's best moeilijk zeg! Mijn menu tot nu toe: O: Magere franse kwark met Muesli T: groene thee, appel L: 1x gekookte ei, op 2 crackers met ham, kaas en kipfilet Salade met tonijn, rucola en paprika, feta 1 cracker met filet american, 1 glas karnemelk T: 2 biscuitjes bij de thee A: Aardappel balletjes, bloemkool, broccoli en kipspiesjes Nu zit ik op 32%, 40% en 28% Pfff....dat wordt eten vandaag
Goeiemorgen dames, Het gaat hier lekker! Zondag wel een bbq gehad en daar ook wel echt lekker genoten van al het lekkers... inclusief chocoladedip (heel gevaarlijk in mijn ongesteldheidsweek) maar goed, de rest van de week ben ik goed bezig geweest! Vanavond nog even uurtje op de loopband en dan morgenochtend weer op de weegschaal. O - kwark met notenmuesli en honing T- appel L - 2 broodjes met gebakken tomaat en een glas optimel T - plak ontbijtkoek A - lasagne met pompoen en geitenkaas T - bakje optimel yoghurt dappertjedik: Ik heb dat nu ook als ik bepaalde té vette dingen eet, dan krijg ik echt ontzettend last van mijn buik! heel naar... Tina: Fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad! Ik vind overdag sporten ook zooveel fijner! maar dat zit er met twee kindjes helaas niet in Sniffy: Welkom! Nachtdienst lijkt me idd gevaarlijk als je wilt afvallen! Klinkt trouwens best heftig dat dieet van je! Ik zou het niet kunnen (of er in ieder geval erg chagrijnig van worden ) Pluisje: Wat fijn dat je weer in al je zomerkleding past! Dat is pas een goede stimulans hé?! Gewoon weer door met frisse moed! ik ben er ook een weekje vanaf geweest! Bolkje: Welkom Weekenden blijven bij mij ook erg lastig.... Marnat: Jou man doet dus ook met je mee? Die van mij ook! Fijn is dat hé?! Mijn man komt van 108 vandaan en zit nu rond de 96, maar hij is erg lang dus hij hoeft er niet zoveel meer af
Ja hoor Belangrijkste wat ik tot nu toe heb geleerd: zorg ervoor dat je kasten vol liggen met gezond eten, dan ga je veel minder snel snaaien!! Wat ik dus eigenlijk bedoelde: ik bepaal rond lunchtijd pas of ik (bijvoorbeeld) havermout neem of kwark met fruit. Heb het niet van tevoren bedacht Qua sport: sowieso elke dag wandelen, minstens 10.000 stappen maar liever meer. Daarnaast drie keer per week een work-out van 20 minuten met allerlei oefeningen zoals squats, burpees, push ups etc.
Goedemiddag! Bolkje: Welkom! Tina: Hier is in de ochtend sporten ook het fijnst! Mamavanjuul: mooi menu! Blike: af en toe mag je ook heus wel genieten van dat soort dingen! Pluisje: Kom op, je kunt het! Heel goed dat je het ondanks een dipje gewoon oppakt. Ik heb vanochtend gesport, een uur bodysculting en daarna 30minuten cardio. Vandaag kijk ik hoe ver ik kom met vasten, man heeft liever niet dat ik mee doe omdat mijn lichaam erg verkeerd reageert. Tot nu toe voel ik me nog goed, maar heb besloten om voordat ik vanavond ga werken sowieso wat te gaan eten.
@Bolkje, welkom en succes! Je schrijft dat je in het weekend vaak de mist in gaat. Probeer anders 1 dag van het weekend met jezelf af te spreken dat je wat lekkers mag. Als je weet dat je op zaterdag een verjaardag hebt dan neem je wat. En idd wat Dappertje dik schrijft, van te voren plannen wat je gaat eten. Ik doe 2 keer per week boodschappen. En heb dan voor iedere avond een menu. Gisteren ook 8 eieren gekookt, en die zet ik in de koelkast, dan heb je altijd iets gezonds voor het pakken. @Tina, je ziet er mooi slank uit, op je avatar @Louan, dank je! @Blike, ik heb vannacht om 23.30u nog 2 gekookte eieren en een schaaltje yoghurt met cruesli (van eat natural) gegeten, omdat ik gesport heb. En daarna alleen maar water en koffie gedronken. Ik kom nu net uit mijn bed, had maar 1 nachtdienst omdat een collega wilde ruilen. Ik voel wel dat er niks in mijn maag zit maar dan drink ik wat water en dan is dat weer weg. oeehhh en choco-dip, heel gevaarlijk. Maar wel lekker. Ik denk altijd, als het een cijfer 8 krijgt, is het het waard Succes op de weegschaal, komt vast goed. Lovely, knap hoor dat je toch wilt meedoen met de ramadan.
Ik had mij gisterenmorgen gewogen, toen was het 83,6. Was toch wel benieuwd, net gewogen, 83. Dus de gebakjes hebben gelukkig geen schade aangericht. Vanavond eten wij roerbakgroente met shoarma. Misschien ga ik vanavond nog even een rondje joggen.
Hee, een afval-topic, mijn nieuwe 'hobby' sinds twee weken. Mag ik meelezen en schrijven? Ben dus sinds twee weken bezig, niet echt een dieet, meer calorieen tellen. Tot nu toe 3.1 kilo eraf. Afvallen is al heel mijn leven een issue, dus ben ook op zoek naar manier die vol te houden is. Het hoeft niet perse snel, maar wel blijvend! Ik wil er eigenlijk wel 15 kilo af...
Dappertje dik: de meningen zijn wat verdeelt over wel of niet vasten tijdens de zwangerschap. Zo lang je het lichamelijke aan kan mag je mee doen. Net met man afgesproken tot 18:00 te gaan vasten, wil nog niet helemaal opgeven. Sniffy: super dat er niets bij was ondanks de taartjes!
Linnel, welkom. Netjes al, 3,1 kg. Dat is het begin . je moet voor jezelf iets vinden wat je een lange tijd kan volhouden. En wat eigenlijk je leefwijze wordt.