Louan, hahaha dat is ook een idee om van je weegschaal af te komen Kleding zegt idd meer dan een getal.
Goed bezig meiden en hoe kom ik van de weegschaal af ben benieuwt of je het vol houd louan . Hier beetje in huis gedaan raam en raampje open nu om het fris in huis te krijgen . Ga nu even kijken hoe het gaat met sporten , buikje is bol moet even weer wat aan gedaan worden .
Hier is het menu gewijzigd, heb lasagne gemaakt voor vanavond. Met voor mij een gedeelte met courgette bladeren ipv lasagne bladeren.
Ik zie allemaal lekkere menu's langskomen! Louan: cracottes zijn niet zo gezond hoor; zijn witte koolhydraten (tenzij je de volkorenvariant hebt) en ze bevatten toegevoegd suiker. Neem beter Wasa lichtgewicht of vezelrijk. AH heeft eigen huismerk zonnebloem- en pompoenpittencracker die als beste uit eoa test kwamen!
@ weegschaal was echt een ongelukje hoor . Ben ook benieuwd Marnat wanneer ik bezwijk haha. Lasagne met courgette bladeren hmmm ook eens proberen @Dappertjedik ik eet alles volkoren. Van die wasa gaat op 1 of andere manier mn gehemelte pijn doen hmmm kan wel weer een keer proberen.
Hier 30 min gesport wou er nog 21 min bij doen , maar het zweet drupte van me af. In huis was het 28 graden nu 27 graden . Woensdag maar weer kijken om beetje te sporten.
Hee allemaal, Kom me ook weer ff melden. Vandaag superdrukke dag gehad op het werk, nu hoofdpijn, te weinig gedronken denk ik Afgelopen week maar 1x gesport ivm de hitte. Deze week ga ik weer wat vaker! Menu: O - Brinta T - Appel L - 2 broodjes met ei, sla en een broodje met aardbeien T - granenreep A - wokpotje met groentes, tofu en couscous T - schaaltje yoghurt Marnat: Pfoeh, dan is het echt warm bij jullie! Lovely: Hoe was je les?
We hebben plat dak en zitten in computer kamer met raam open en staan nog meer raampjes open. Kouder word het nog niet .
Even een vraagje, dit weet jij vast wel. Ik was van plan wat meer te gaan variëren in het soort crackers dat ik eet, voorheen had ik alleen die dunne crackertjes van de Lidl. Maar omdat ik wel wat variatie wil (en daar ook suiker aan is toegevoegd), wil ik wel afwisselen met wat andere soorten. Ik ben gek op matzes en zag dat daar dus ook een volkorenvariant van is. Nu staat er bij de ingrediëntenlijst: tarwemeel, tarwekiemen (3%), water. Betekent die 3% dat het helemaal niet zo 'volkoren' is als de naam doet vermoeden (dit is namelijk wel zo bij bepaalde merken 'volkoren'beschuit)?
Nee, dit zou betekenen dat het juist gezond is. Een tarwekiem biedt veel gezondheidsvoordelen en bevat oa vitamine E (anti-oxidant, goed voor je huid). Als dat de enige 3 ingrediënten zijn, is het een prima product!
Een cracker is het gezondst als die bestaat uit granen en water en een beetje zout. Volkorencracottes bevatten allemaal onzinnige hulpstoffen (miz): Granen 97% (volkorentarwemeel 45%, volkorenroggemeel 20%, tarwebloem 33%, roggebloem 10%), suiker, lactose en melkeiwitten, zout, plantaardig vet. Ze smaken ook echt zoet vind ik. En ik heb juist met cracottes dat ze vreselijk aan mijn gehemelte blijven plakken en in de kiezen ook. Leuk linkje: Welke crackers zijn het gezondst? - FitbeautyFitbeauty
Dankje! Ik doelde alleen meer op het percentage, die 3% zei me niet zoveel. Dat wordt dus lekker aan de matzes, jammie. Overigens zag ik laatst op zo'n Amerikaanse site een recept om zelf crackers te maken, met meel/water/zout. Erg makkelijk scheen het te zijn dus dat wil ik zeker eens proberen. Dan kan je ook allerlei dingen toevoegen zoals venkelzaad of rozemarijn en ook je eigen meelsoort kiezen. Ik wil het eens met roggemeel proberen.
Cracottes vind ik trouwens ook ontzettend plakkerig, houd daar niet zo van. Die andere van Lu wel waarvan ik de naam even kwijt ben maar die zijn ook best zoet dus die ga ik ook maar niet teveel eten.
Meel is al van de volle tarwekorrel. Volkoren dus, anders staat er 'bloem' oftewel wit meel (maar da's een foute benaming).
Ja ik weet wel wat het verschil is (ben zelf een fantiek broodbakster haha) alleen veel mensen en zélfs bedrijven maken de fout om bloem en meel door elkaar heen te gebruiken. Voorbeeldje: zelfrijzend bakmeel, dat is gewoon bakpoeder met bloem en geen meel...
oh?? ik dacht altijd dat meel en bloem echt hetzelfde was?? Dus je kan dus veel beter meel nemen! Thnx! weer wat geleerd Vandaag lekker dagje thuis, boodschapjes en huishouden doen. Vanavond nog even sporten en dan morgenochtend weer op de weeschaal!
Menu: o: 1 broodje caselerib l: 3 broodjes caselerib. t: fruit a: aard, bloemkool , gehaktbal. t: mis een ijsje . Verder weinig te melden . hele dag werken .
Ligt eraan welk gerecht en wat je maakt. Meel neemt meer vocht op dan bloem, dus let daar wel op, als je bv. een bechamelsaus maakt, kan je dus verhoudingsgewijs wat minder meel toevoegen omdat het anders te dik zal worden. Als je een brood bakt, zal je meer water moeten toevoegen omdat het meer water nodig heeft.