Ik vond laatst op internet een recept voor bechamelsaus op basis van maïzena. Schijnt een stuk magerder te zijn. Misschien ook nog een idee Zelf heb ik het nog niet geprobeerd overigens.
Maiszetmeel bevat veel meer calorieën dan tarwemeel! Gewoon geen sausjes, dat is magerder. of een groentensaus.
Maar het heeft wel een sterkere bindkracht waardoor je er minder van nodig hebt (net als bv met griesmeel). En volgens mij wordt er bij zo'n maizenapapje weer geen boter gebruikt. Maar je hebt gelijk hoor, gaf alleen zo'n sausje als voorbeeld haha.
Magerder en suikerarmer is toch een een-tweetje? Als je moet afvallen, moet je minder suikers consumeren. Magerder dus. Als je niet weet waar je het vandaan moet halen, tellen alle beetjes. Een zetmeelsaus (een roux is dat in principe ook) heb je niet nodig en kan je dus skippen. Bij mij past een lasagna daarom ook niet in mijn voedingspatroon. Als ik het eet wil ik de volle mep, zoals hij hoort; met bladeren van witte pasta, bechamelsaus en kaas. Vroeger maakte ik nog weleens zelf moussaka, mán zo goddelijk! Maar nu eet ik gewoon pasta met groentensaus en rundergehakt.
Moussaka maak ik (de bovenkant dan) met een mengsel van Turkse yoghurt en geklutste eieren, is echt lekker (lekkerder dan een bechamelsaus eigenlijk). Alleen nu eet ik dat even niet i.v.m de gefrituurde aubergine, ga eens proberen of gegrilld ook lekker is.
hoi dames weinig ook te melden. vanmorgen naar de kringloop geweest met mn moeder en oooh wat word ik daar altijd blij van 3x ministeck voor 1,50 reiseditie electro junior 1,50 prachtig shirt voor 1 euro korte broek voor 3,50 paar boeken etui voor de stiften 30 cent zak vol barbiespullen 50 cent vast nog iets vergeten. heel de auto vol voor 15 euro. morgenvroeg weer sporten, hopelijk minder warm in de sportschool menu vandaag o 2 boterhammen t mueslireepje l twee boterhammen en 2 gebakken eieren, rauwkost erbij cracker vruchtenhagel t yoghurt d volk. macaroni met rundergehakt groente en tomatensaus t nog geen idee
Heb uiteindelijk maar een heel klein beetje saus gebruikt, ong 20 gr meel/boter over het hele gerecht. valt dus nog wel mee. Heb pompoenlasagne gemaakt. yummm
Klinkt lekker Blike! Vanavond sporten..zin in! Menu: o : geroosterd br brood met kaas t : latte l : kwark fruit nootjes t : whey shake a : omelet met groenten en nog iets weet nog niet t : ?
Islah goede tip voor de moussaka! Hier gaat alles goed! Eerste trainingsessie was vooral kennismaken. Na de vakantie gaan we aan de slag! Ben nu even paar uurtjes aan het werk en wil daarna even wat gaan ondernemen met de kinderen. Vanavond hardlopen en daarna met man naar de sportschool voor wat krachttraining.
Goeiemorgen! Vanmorgen op de weegschaal gestaan, was 83,9! Dus -1,1 afgelopen week! erg blij mee!! Vanmorgen even rustig dagje op mijn werk, vanavond ga ik naar de sportschool voor krachttraining.
Hier vandaag ook sporten nu in huis 26 graden , mis vanmiddag wat minder heb de ramen open. Zien wel of het te doen is sporten vandaag. Menu: o: appel moesje mis straks cracker met caselerib . l: twee crackers met caselerib . t: fruit a: aard , kapucijners met spekjes en jus [ over van gister] t: komkommer Mis na sport cracker of niks.
@lovely echt goed dat je lekker door sport! @blike wat goed zeg! Je valt goed af! Ben je na de 9 die je nog moet dan op je streefgewicht? @marnat hier is het echt goed afgekoeld het regent flink. Gister uurtje zumba en hardlopen gedaan voelde weer lekker! Menu vandaag o 1 geroosterd brood halfje cheddar halfje eiersalade t latte macciato l 1 geroosterd brood met ? t whey shake a uiteten maar hoop dat er gezonde keuzes zijn daarom eet ik overdag wat minder. t ?
Na die 9 zou ik dan 75 zijn, dan heb ik in ieder geval weer een gezond BMI, of ik dan nog af wil vallen ligt aan hoe ik me dan voel en hoe die laatste kilo's gaan Ga volgend jaar juni trouwen en wil natuurlijk zo mooi mogelijk zijn dan
Wat gaan jullie goed dames! Blike, een goed en gezond bmi is ook mooi! Tina, hahaha leuk zo goed geslaagd bij de kringloop! Niet geslaagd voor een sport outfit daar! Lovely, whoo bikkelen hoor hardlopen en daarna nog ff in de fitness. Islah, Ik zou qua koken wel bij jou in de leer willen, en wel bij jou willen komen eten wan jij kunt volgens mij super lekker koken! Ik ben nl een luie koker, kook nog graag met pakjes en zakjes. Met 30/45 min moet het eten voor mij klaar zijn. Hier gaf de weegschaal vanmorgen 105 aan jeej! Er 7 kilo af in 10 weken. Mijn kleding maat is nog niet echt geslonken. Heb nog steeds maat 48. hoop snel in mijn broeken van 46 te kunnen. Dat is mijn doel als mijn dochter 5 word eind augustus. Dat ik onder de 100 ben en hopelijk maat 46. Gisterochtend lekker in de fitness geweest. Vanmiddag met min dochter lekker zwemmen en vanavond thuis wat oefeningen doen buik, squats en lunges. Of via youtube een filmpje iemand een aanrader?