Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Marnat: ik vind je dapper dat je hier zit en blijft!
    Je bent een aanwinst voor dit forum!

Lekker afgevallen weer dus!
    Gaan jullie nog op vakantie?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dapertje dik: Bloos dank voor compliment .
    Hier kan ik lekker van me afschrijven en hebben we vriendinnen die ons niet in de steek laten .

Ja we gaan toch nog 3 dagen sauerland via vakantie veiling .
    En verder zwemmen fietsen bos wandelen als het weer het allemaal toe laat .

Idd weer wat afgevallen denk toch dat het vocht vasthouden was + niet sporten .

Nu manlief morgen hoop voor hem dat er weer wat af is.

3. Hier ook weer 100 gram kwijt. Ik weeg nu officieel minder dan ik voor de zwangerschap woog :D

Alleen beetje jammer dat we vanavond gaan BBQen bij mijn zusje waardoor ik er maar kort van kan genieten denk ik. Morgen dan maar een "balansdagje"

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Bolkje: Hoezo kort genieten? je kunt ook nu al aan passen door ligt te eten . niet te veel vlees of zilveruitjes en komkommer nemen .
    Dagen er na even geen vlees doen wij ook wel.

Ik ga werken later meiden.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Dus je bent nu op je streefgewicht? Of vond je jezelf tijdens voor de zwangerschap ook te zwaar? Hier hoop ik ook wel lichter te worden dan voor de zwangerschap uiteraard omdat ik toen ook flink overgewicht had, ook al was ik toen veel lichter dan nu.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi dames!
    Lieve marnat: een dikke knuffel voor jou! Wat een lekker vooruitzicht 3 dagen sauerland. Altijd leuk om zoiets te scoren via vakantieveilingen.
    Bolkje: gaat lekker bij jou volgens mij!
    Islah: wat vervelend van de hoofdpijn, hopelijk kan de neuroloog je hier wat duidelijkheid over geven. Gebruik je alleen paracetamol of ook andere medicijnen.

Hier gaat alles goed, nog niet weer wezen sporten deze week. De misselijkheid inclusief overgeven is toegeslagen. Dus kan de energie even niet vinden.
    Ben ook niet aan het vasten, niet dat ik wat eten kan. Maar wel zodat ik kan drinken en voldoende vocht binnen krijg.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Soms ook ibuprofen maar ik gebruik dat niet zo graag... Gisteren heeft 2x paracetamol de hevigheid van de pijn wel iets naar beneden gehaald maar pijn is wel de hele dag gebleven. Vandaag ook hoofdpijn maar wel minder dan gisteren, hopelijk blijft het zo. Vasten doe ik even niet uiteraard. Voor jou idd ook even niet verstandig om te vasten.
    Maar omdat ik eergisteren dus een beetje pure chocola heb gehad vraag ik me echt af of de hevige pijn van gisteren daardoor zou kunnen komen omdat chocola (of koffie) soms wel migraine kan opwekken. Ga de komende tijd maar even proberen helemaal niks met chocola te eten (deed ik gelukkig al niet veel meer maar af en toe een stukje pure chocola vind ik wel heel lekker haha).

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Chocola kan inderdaad een trigger zijn. Heb je wel eens combinatie paracetamol en diclofenac geprobeerd? Heeft bij mij ook een lange tijd goed geholpen.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is toch op doktersrecept?

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Diclofenac kun je bij de drogist krijgen:), ik deed altijd 2 paracetamol icm met 1 diclofenac.

11. Voor ik zwanger was vond ik mezelf ook al iets te zwaar, maar ik ga sowieso door met sporten en minder snoepen en dan hoop ik dat ik vanzelf op een gewicht uitkom dat voor mij gezond is :)

12. @marnat: geen vlees eten de dagen na de BBQ doe ik sowieso ;) Ben flexitariër, ik eet (bijna) alleen buiten de deur vlees.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ok, dankje. Ik dacht dat dit alleen op recept verkrijgbaar was, mijn man had een paar jaar geleden namelijk een kaakoperatie en kreeg dit wel op recept (zal in die paar jaar dan wel veranderd zijn, net zoals mijn cetirizine die ik gewoon bij de Lidl kan kopen terwijl dat 5 jaar geleden ook nog op recept moest). Ga het dan eens proberen.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Volgens mij ligt het aan aantal mg, hoge dosis moet uiteraard op recept.

15. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

12,5 mg is vrij verkrijgbaar.

Ik heb een tijd lang 75 mg geslikt ivm ernstige gewrichtspijn.

Diclofenac heeft niet als indicatie hoofdpijn. Bovendien zou ik zonder tussenkomst van een arts geen geneesmiddelen door elkaar heen gaan gebruiken!

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het is inderdaad goed om altijd na te vragen, ik weet natuurlijk niet wat je verder qua medicijnen gebruikt ed. en je medische achtergrond.
    Mijn man neemt straks medicijnen voor me mee tegen de misselijkheid, hou echt niets binnen. En aangezien ik al veel ben afgevallen door het vasten kan ik dit er niet bij hebben lichamelijk.
    Ga zo met een vriendin de stad in, maar zien hoe dat gaat. Woon gelukkig maar 5min fietsen van het centrum. Daarna uit eten met mijn werk, hopelijk is de misselijkheid dan al wat minder!

17. Islah

Islah Niet meer actief

Nee, lijkt me ook niet zo verstandig, ik wil het sowieso eerst ook gaan bespreken met de neuroloog.

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Bolkje : Ok dat wist ik niet , geniet gewoon van de bbq en pas het eten de dagen er na gewoon aan.
    Minder vet , veel mager vlees waren of eet je dat ook niet ?

Lovely: Pas op je zelf wel blijven drinken nu hoor juist omdat je geen eten binnen houd .
    We hebben er ook zin in om even weg te gaan.

Hier lekker genoten van een eierbal en patat mayonaise met minder vet.

Niet gesport deze keer ze waren tegen half 3 hier voor de cv keten en om half 4 weer weg . en toen kwam manlief er ook al haast aan .
    Vaak pak ik de vrijdag wel mee , maar nu even niet.

19. Islah

Islah Niet meer actief

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Deel Deze Pagina