Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Supergezond!:)
    Wij hebben al een hele op sinds gisteren, die mannen van mij zijn er dol op!

En er is veel meer fruit dat veel meer kcal bevat:
    Voedingswaarde fruit

2. Dappertje Dik

Meiden, ik heb gisteren met wandelen een zweepslag in de kuit opgelopen. Kon amper thuiskomen. Had vannacht erge pijn. Ik wil zo wel naar de sportschool voor bovenlichaam/krachttraining, man zal me brengen met de auto.

Ik baal verschrikkelijk!!!:(

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ook fijn om te weten idd , maar die fruit soorten eten we niet .
    Ja de banaan en appelmoes soms als maaltijd .

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dappertje dik: Meen je en wel sporten geef het even rust en kijk morgen weer zal ik doen.
    Beterschap.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    wat klote zeg!:( ik baalde ook al zo van mn poot.:x duurt dat lang een zweepslag?

6. Dappertje Dik

Twee tot acht weken...

Ik kan mijn voet niet afwikkelen, ik loop als een lamme, echt!!!:x

En nu net als het vakantie is en manlief een week naar het buitenland moet, zucht...

7. Islah

Islah Niet meer actief

Sterkte Dappertje Dik! Wat vervelend. Hopelijk herstel je snel.

Dadels, heerlijk! Ik wist niet eens dat dadels onder fruit vallen. Mijn man komt uit een echt dadel-land en daar eten ze het eerlijk gezegd ook niet echt als fruit, meer als broodvervanger of als tussendoortje. En natuurlijk in ramadan om het vasten mee te verbreken. Ze hebben er ook allerlei lekkernijen wat ze ermee maken, bepaalde koekjes en zelfs broodsoorten, cakes, smoothies, noem maar op. Maar de meeste dadels in NL vind ik eerlijk gezegd naar niks smaken vergeleken met sommige dadelsoorten daar. Helaas zijn gisteren de laatste dadels opgemaakt die we vorig jaar van daar hadden meegenomen toen we op vakantie waren, het was gewoon een hele vriezerlade vol. Overigens bestaan er ook onrijpe dadels, die zijn hard en geel. Heb die hier nog nooit gezien, alleen de rijpe (bruine) variant.

Hoofdpijn is vandaag een stuk minder. Hopelijk blijft het zo! En marnat, ja ik vast idd niet bij zulke heftige hoofdpijn.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dadels nooit gehad maar nu ik de kcal zag hoeft het ook niet , helemaal niet nu we af willen/moeten vallen .

Goed zo islah ook niet doen ., je gezondheid is belangrijker dan de ramadan [ is mijn mening] En ramadan blijft en jij niet .

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier gisteren een slechte dag gehad met een bbq en de nodige wijntjes erbij... Maar was wel erg gezellig, en heb gisterochtend nog even op de loopband gestaan dus valt mee denk ik :)
    Vandaag weer even streng!

Pluisje:
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk :D

Tina:
    Bah, beterschap met je hamstring :( even rustig aan!

Islah:
    Wow! jij gaat echt als een speer!

Tukker:
    Inderdaad overbelast wrschijnlijk?

Marnat:
    Dadels vind ik heerlijk, maar eet ze inderdaad niet zoveel omdat er zoveel caloriën inzitten.

Dappertje dik:
    Aaah jij ook al een blessure, wat balen zeg! Knap dat je toch even naar de sportschool gegaan bent!

10. Islah

Islah Niet meer actief

Wat bedoel je met die laatste zin?

11. Dappertje Dik

Marnat bedoelt waarschijnlijk dat je gezondheid een groot goed is en dat je goed voor je lichaam moet zorgen en dat je hopelijk de volgende keer in goede gezondheid weer deel kan nemen aan de ramadan.

12. Islah

Islah Niet meer actief

ik dacht al, 'de ramadan blijft' terwijl deze bijna aan z'n eind is... Ze heeft gelijk hoor, als je om gezondheidsredenen moeite hebt hoef je niet te vasten (of mag zelfs niet in bepaalde gevallen).

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik bedoel idd wat dappertje dik zegt zo kan je het ook formuleren .

De ramadan blijft bestaan en jij en wij gaan dood snap je het zo wat beter .
    Daarom zeg ik je gezondheid is vele malen belangrijker dan de ramadan .

3 en halve kilometer stevig op gelopen vandaag .

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Menu: o: 1 broodje berlinner
    l: cornflakes
    t: fruit
    a: aard, doperwten , sausijsjes .
    t: ?

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen!

Menu vandaag
    O: tosti, had ik zo'n zin in! Heb ik ook al een jaar niet gegeten.
    T: nectarine flesh water
    L: goed gevulde salade
    T: eiwitshake (na het hardlopen)
    A: gegrilde roodbaard met gegrilde groentes
    T: fruit oid.

16. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goedemorgen dames,

Pluisje , gefeliciteerd!!!

Dappertje, beterschap met je zweepslag :(

Marnat, dadels gebruik ik alleen als ik zelf mueslireep maaak, als zoetmiddel. Gewoon zo eten doe ik ze niet. Ik vind ze nl op die beesten op hotelkamers in Mexico lijken :D .

Vandaag een vastendag.
    We zijn nl aan het genieten met het gezin ;) . dus dan wordt er wat gesnoept en gesnackt. Maar ik eet wel 3 x per dag en af en toe 's avonds wat bij een glaasje wijn.

Ik wil de schade zo veel mogelijk beperken.

17. Dappertje Dik

Zweepslag gaat verrassend goed!
    Gistermiddag niet wezen sporten, had de fysio van de sportcoub even gebeld voor advies. Huis was leeg, dus ben met een ibuprofen twee uur gaan slapen. Daarna ging het een stuk beter. 's Avonds ben ik nog een wandelingetje wezen maken met de hond. Kleine stapjes, kwam amper vooruit, het deed me denken aan toen ik hoogzwanger was en ernstige bekkeninstabiliteit had!

Vannacht goed geslapen en het gaat nu wel. Gezien het weer blijven we toch een dagje binnen. Lekker pyjamadagje op de eerste dag van de vakantie!

Dadels: ik eet bijna alles, maar die vind ik zo vies! Zo'n dik plakkerig weeïg zoet ding met hard velletje, brrrrr......
    Ongezwavelde abrikozen daarentegen, mmm! (dus niet die oranje).

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dappertje dik : gelukkig gaat het wat beter! Het is vandaag inderdaad ideaal weer om een pyjama dag te houden.
    Snuffy: succes met je vastendag!

De tosti van vanmorgen ging er net zo hard uit. De medicijnen helpen totaal niet. Hou het rest van de dag maar weer bij droge crackers en veel water.

19. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Vanmorgen vriend uitgezwaaid, die gaat twee weken naar Moskou voor zijn werk. De komende twee weken moet ik het dus alleen doen en ik zie een beetje op tegen die avonden alleen thuis. Ga wel echt mijn best blijven doen! Er moet eigenlijk nog wel wat af voor de vakantie :)

Lovely:
    Wat is roodbaard??

Sniffy:
    Zelf mueslirepen maken, heb je daar een recept van?
    Eet je dan helemaal niets tijdens zon vastedag??

Dappertje dik:

Fijn dat het weer wat beter gaan met je zweepslag. Heerlijk zo'n pyjamadagje :D

20. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    lovely:
    Balen van je misselijkheid :(

Deel Deze Pagina