Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Menu: o: 1 broodje kipfilet.
    l: 3 broodjes kipfilet.
    t: fruit.
    a: Aard, spinazie , ei , schnitzel.
    t: ?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Hoi meiden

Hier terug van vakantie. Heerlijk genoten en heerlijk gegeten en gedronken. Een kleine twee kilo aangekomen dus valt wel mee. Ook al even niet goed naar toilet gekund dus speelt ook nog mee. Haha.
    We zijn pas net thuis dus vanavond nog even een snelle hap en dan vanaf morgen weer in het regime.hopelijk morgenavond weer sporten, zal wel tegenvallen denk ik. Vond het op kos echt te heet en had echt geen zin. Wel twee keer ronde gewandeld en veel gezwommen uiteraard.
    Hoe gaat het met jullie allemaal?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik had vandaag echt een slechte dag 😱
    Ik had overal zin in.
    Vanochtend ontbeten met gezonde wentelteefjes met kwark en frambozen.
    Daarna een appeltje.
    Tussen de middag 2 Knäckebröden met humus en zalmfilet.
    Toen begon de verveling, kinderen zijn weer naar school en hebben een continuerooster. Snaaisnaaisnaai.
    De buit; 3 pakjes pez en 5 oreo's, en daarna nog een plak ontbijtkoek.
    Het was wel erg lekker 😂
    Vanavond maar de worteltjes met doperwten gegeten en een gehaktbal.
    En ik ben nu wat frambozen aan het snaaien.
    Morgenvroeg weer sporten!

Welkom terug Tina. Ik had ook allemaal sportplannen in Italië maar het was daar toen ook zo heet. Ik zweette al als ik m'n zonnebril opzette. En ben daar gewoon een kilo afgevallen haha.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.
    Nog veel meegekregen van de vluchtelingen?

Morgen weer lekker sporten, bereid je maar vast voor op spierpijn ;)

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Aszz, hahaha lekker gesnaaid :D
    Morgen weer verder .

Wij hebben sinds begin deze maand een nieuwe weegschaal die gekoppeld is aan mijn telefoon. Daardoor sta ik iedere dag op de weegschaal om een grafiek te creëren. Hij was vandaag weer lief voor me. Dat gevast sporten werpt zijn vruchten af :)

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    aszz wat lekker hahaha.

sniffy. Ja er zaten ontzettend heel vluchtelingen. We hebben er absoluut geen last van gehad maar Langs de boulevard en aan de kust zaten er 100den. In tentjes liggend onder een boom op een stuk karton. Best schrijnend.
    ze vielen verder niemand lastig. Zaten soms ook gewoon op een terras wat Te eten of Te drinken

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Zielig om te zien dan hè. Hopen voor die mensen dat er een oplossing komt.

8. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Welkom thuis Tina!

Wat vreselijk om te zien zeg.

Heb je helemaal niet gesport in het hotel?

Ik heb ook niet veel gedaan door de warmte en ook lekker gegeten.
    M'n broeken zitten strak, nog niet op de schaal gedurfd...:)

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    dappertje@ nee ik heb niet gesport... er was wel een kleine fitnesszaal maar daarvoor moest je de sleutel halen en dan ging ook pas de airco aan. was dus best heet ook in dat hok. plus daarbij vond ik het gewoon veel te heet sowieso. was er elke dag rond de 40 graden. ik heb wel 2x een grote wandeling gemaakt en elke dag wat baantjes getrokken natuurlijk. ook gewoon lekker gegeten met zeker eens een toetje, en een extra dingetje bij het ontbijt. friet heb ik niet op. alleen gister bij thuiskomst. wel af en toe beetje pasta of stukje pizza. verder veel vlees en salade.
    het valt me eigenlijk nog mee. woog vanmorgen 65,1. toen ik weg ging 63,8. dus eigenlijk maar 1,3 kilo. ik vind alles tussen de 64 en 66 goed heb ik ooit tegen mezelf gezegd ( vond ooit de 73 al prima haha) ik ga dus verder niet lijnen ofzo. gewoon weer het normale ritme oppakken van drie keer per dag gezond eten en 3 tussendoortjes en sporten. dan is die ene kilo denk ook zo weer weg. er was nu al weer wat af zelfs vergeleken met gister.

10. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb sinds maandag een aangepast menu gekregen, ik heb bij mijn sportabonnement ook voedingsbegeleiding. Het valt me tegen, in die zin dat ik veel meer moet eten dan ik gewend ben! Dus dat wil ik echt bij mijn volgende afspraak met de voedingsdeskundige bespreken. Ik zou gisteren 6 bruine boterhammen moeten hebben gegeten. Dat krijg ik gewoon niet weg! 's Morgens eet ik sowieso al geen brood, dan neem ik havermout. Dat is natuurlijk een prima vervanging, maar dan moet ik er nog 4 boterhammen plus een diner bij wegwerken. Ik begrijp niet helemaal hoe ik dan toch een 1kg per week zou moeten verliezen als ik me aan dit dieet hou??

Er zijn in totaal 6 eetmomenten per dag (ontbijt/tussendoor/lunch/tussendoor/diner/tussendoor). Die laatste om 20 uur ben ik ook niet zo blij mee. Ik heb dan echt genoeg en dan zou ik toch nog 2 dingen moeten eten. Gisteravond was dat dan een bakje magere yoghurt met vruchten en een stuk fruit. Ik kreeg het echt niet weg.

11. Dappertje Dik

6 boterhammen? Blugh....

Ik eet ook niet meer na het avondeten, drink dan alleen nog thee. Nu eten wij altijd laat, dus heb nooit honger 's avonds. Maar daarentegen eet ik 's middags wel twee tussendoortjes. Het tweede tussendoortje is dan rauwkost of een groene smoothie.

Ik moet zeggen dat ik het ritme nog niet heb opgepakt. Uitjes, vriendjes, geen tijd om te sporten deze week. Komt wel weer.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tina: Welkom terug , fijn dat je het mooi gehad hebt , en de kilo s mee vallen .

Hier gaat het goed de maagzuur niet meer s morgen , neem minder koffie 1 bakje koffie de rest thee .
    Koffie kan een oorzaak zijn hoorde ik hier op zp?
    Gister middag beetje door bukken kwam er wat om hoog .

Manlief woog gister avond 94 nog iets dus wie weet gaat het nu goed .
    Hij was benieuwt naar veel werken wat het doet .
    Gister kroepoek gehad samen we konden niet winnen van de strijd om niks te nemen. Vanavond mogen we van ons zelf niks of alleen zilveruitjes .

Menu: o: 1 cracker.
    l: cornflakes .
    t: appel + twee crackers met vruchtenhagel.
    a: Macaroni
    t: zilveruitjes of niks.

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Kuki, hoeveel calorieën is dat dan?

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

6 boterhammen? Pfff dat zou ik echt niet weg krijgen.

Vanochtend weer goed gesport. Was kapot.
    Heb kwark met frambozen, havervlokken en wat noten gegeten.
    Na het sporten een banaan en koekje ( elke woensdagochtend een bakje met vriendinnen ).
    Tussen de middag een mueslibol met boter
    Zo een fruitsalade maken
    Vanavond gebakken aardappeltjes met zalm en salade.

15. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    In totaal 1500 cal.

16. Dappertje Dik

Wat weinig!

17. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Op een hele dag bedoel je? Om precies te zijn 1.548 cal, ik at normaal echt wel minder, moet ik zeggen (zat rond de 1.200).

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    6 boterhammen dat neemt manlief mee naar zijn werk en eet het niet eens altijd helemaal op.
    Hier heerlijk gesport 50 min in totaal , moet eigenlijk een gevolg nog doen van 10 min maar zweet me rot.
    Zo lekker douchen in mijn schone douche en dan spelletje doen denk ik.
    Huishouden morgen weer een dag .

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    is wel de minimum idd. moet zeggen dat ik die dieetistes adviezen nooit zo serieus kan nemen. ze volgen 9 van de 10x het advies van voedingscentrum op.

waarom niet meer salades, groente, mager vlees en vis. peulvruchten noten en zaden. brood is leuk en lekker. voor 2-3 sneetjes maar aan meer heb je naar mijn idee niets.

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    zal mijn menu ook weer posten. is vandaag nog wel beetje rommelig. ah kwam pas vanmiddag bezorgen.

o brinta
    t mueslireep ( niet de beste in zijn soort maar was nog even niets anders voorhanden)
    t 2 volk. boterhammen met ham, kaas en casselrib
    t magere kwark en een gedroogde vijg
    d andijviestamp met een groenteburger biologisch
    t handje noten denk ik

Deel Deze Pagina