hier staat het duidelijk uitgelegd Bereken je macronutriënten en stel je voedingsschema samen - Jeanet Wolf
Volgens de diëtist maximaal 1200 kcal Ze heeft mij dan ook berekend voor iemand die al 60kg weegt. Ik mocht maar 60gr eiwitten, 50gr vet en 30-40 koolhydraten Ik ben 170cm en weeg nu 108 kg De komende 2 weken mag ik ff niet sporten ivm bekken/onderug klachten. Normaal sport ik 4x per week zwaar. Normaal bij deze intense sporttraining moet je 2x je eigen gewicht in grammen aan eiwitten, van de diëtist ver er onder. En viel niet af maar kwam aan of stabiel.
1200 kcal? vind het f*cking weinig eerlijk gezegd. das crashen man! ik zou eens als ik jou was beginnen met ( was zelf ooit 98 kilo en ben 1.74 dus ongeveer gelijkwaardig) op 1600 kcal per dag gaan zitten. en vet geen 50 maar 40%. koolhydraten 30 en op dagen dat je traint 40. idd als je zoveel sport meot je lekker hoog in je eiwitten zitten. vind het eerlijk gezegd een dieetist van lik me reet hoor. zijn de meeste... alleen maar de regeltjes vh voedingscentrum aanhouden.
en geen wonder dat je dan aankomt of er niets afgaat. je lijf staat op complete spaarstand zo. en als het dan een keer voedsel krijgt slaat het meteen op als vet
Ik mag met mijn lengte en gewicht en spiermassa 2400 kcal eten om op gewicht te blijven. Ik weeg 79 kg.
ja toch? snap echt niet dat zogenaamd geschoolde types zulke dingen adviseren...1200kcal... en dan nog 3-4x per week trainen. echt...
Ja daarom ben ik daar ook gestopt. Wert zelf net iets meer van voeding dat ik dit te weinig vond. En vooral de berekening met iemand van 60 kg. Voor mijn ziekte woog ik 67 en was ik prima en gespierd. Dat is dan ook weer mijn einddoel qua gewicht. Nu train ik dan ff niet, maar als ik dat wel doe train ik erg zwaar, ze verklaren mij met die gewichten altijd voor gek als meisje haha. Zou iemand even mee kunnen rekenen? Krijg de kriebels van de cijfertjes momenteel :-o. Kg 108 Cm 170 Matig actief dagelijks (wandelen/fietsen en huishouden, en als ik sport 4x per week)
Ik train dan wel gevast, zonder vooraf te eten maar na de training gooi ik er extra koolhydraten en eiwitten tegenaan.
ja hier toevallig met de meting van de week ook. ik ben 1,74 en 63-64 kilo en ik zat ook op de 2400. nou klopt dat niet helemaal want als ik dat eet kom ik wel iets aan, het blijft een schatting natuurlijk maar per dag kom ik wel op de 2100 2200 kcal. zeg er wel eerlijk bij dat ik dan het weekend wat speling heb maar goed daar kies ik dan voor.
maakt ook niks uit, als je het links of rechtsom maar binnenkrijgt. als dat voor jou goed werkt is dat goed.
Als kanttekening dus dat ik wat lager moet ik koolhydraten ivm pcos. Ja, mijn lichaam is sowieso nog aan het herstellen van de stootplaat van de Cushing , medicatie enz. Toen ook schildklier vertraging gehad door de extreme cortisol door tumor. Van een blaadje sla kwam ik toen aan. En dat gaat er nu slecht af. Hormonaal disbalans enz. Lichaam denkt ook dat alles hem voor de gek houd qua eten natuurlijk.
Ja dacht zelf ook tussen de 1600-1800. Ik ben vlot gespierd ook hoor. Gaat er vooral om. Vermassen te verliezen. Wat vooral bij romp en armen zit, benen en kont zijn slank en gespierd.
BMI: 37.37 obesitas (ernstig overgewicht) BMR: 1846 calorieën Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieën die je verbrandt als je absoluut niets doet. TDEE: 2538 calorieën De totale hoeveelheid calorieën die je dagelijks verbrandt gebaseerd op je levensstijl. je bmr is al 1800kcal zie je wel. wat ik al eerder zei het blijft een schatting. ik heb het nu even berekend op dat je niet sport. ik zou op 1700-1800kcal per dag gaan zitten. en als je 10 kilo kwijt bent opnieuw berekenen want naarmate je minder weegt heb je ook minder kcal nodig weer in verhouding
vetmassa verliezen is idd minder koolhydraten, ( niet vermijden maar alleen volkorenproducten, geen witte kh) cardio ( buiten de kt om want kt gaat altijd voor cardio) op lage intensiteit. ongeveer 65% van je maximale hartslag gaan zitten. altijd eerst kracht dan cardio. ( zijn de meningen over verdeeld maar dit is de mijne)