Anneliesje: welkom en succes. Tukker: jeetje pittig hoor maar wel lekker te combineren met Tiffany Bijna twee uur gesport , nu crackers en fruit en dan douchen. Manlief eerst gedoucht die kwam al binnen . En moet zo nog weg.
Annelies is dit een dieet vanuit de sportschool? Ik zat er zo even naar te kijken, ik vind het niet echt een heel gezond voedingsschema zo op het eerste gezicht. Hagelslag en jam met sinaasappelsap bij het ontbijt, honing in de middag, pasta en vruchtenyoghurt bij het diner. Ik weet niet of ik zou afvallen met zoveel suiker en koolhydraten. En als ik dat wel doe, dan stap ik nu per direct over naar dit dieet haha. Ik bedoel als je wilt afvallen kun je ook beter gezond eten zeg maar. Een aantal meiden hier zijn er beter in thuis dan ik.
Ja dit komt vanuit hun, dit is overigens een enorm "zoete" dag. Het wisselt enorm aardappels/rijst/pasta, fruit, volkorenbrood, magere kwark, magere yoghurt, salade, kipfilet, rookvlees etc. Kortom gevarieerd in mijn ogen. Ik val vooral over het vele fruit. Ik ben echt geen fruiteter
Mijn dagmemu O yoghurt met banaan t - m stuk volkorenbrood met mosterd, kaas en rucola t wat walnoten a bord vol groenten met wat kikkererwten en gehaktballetjes in tomatensaus van gisteren t fruit
Idd Anneliesje ziet er niet erg gezond uit, veel suiker. Ik eet ook nog af en toe jam oid hoor maar dan wel tussen 2 boterhammen en zeker niet 2x zoet. Dus bv 's ochtends zoet en in de middag niet.
Anneliesje welkom. Om maar meteen met de deur in huis te vallen...ik snap dat jij trek hebt in zoet. In mijn ogen is dit dieet echt kansloos. Begrijp me goed, je zult met dit dieet misschien best afvallen maar op een gezonde manier.Nee absoluut niet. Het enige wat je verliest met zoveel koolhydraten is vocht en spiermassa. En ik neem aan dat je vet wilt verbranden. Hagelslag??? Echt wie verzint het. Dat wil niet zeggen dat je niet af en toe een keer mag zondigen met een boterham met hagelslag maar gewoon voor standaard beleg. No way. Het is alleen maar koolhydraten. Ook fruit bevat kh. Allemaal suiker. Je moet het uiteraard zelf weten en als jij je er goed bijvoegt prima maar dit zijn echt van die voedingscentrumdieeten waar je op langere termijn niets wijzer word. In het slechtste geval het bekende jojo effect. Nogmaals je hoeft je van mij niets aan te trekken maar hiermee heb ik al zoveel mensen de mist inzien gaan. Er zijn hier dames die daar over mee kunnen praten. Heel veel succes en heb je vragen willen we je altijd proberen te helpen
Ik ben ook weer fris gedoucht na de training. Ging lekker vanavond maar nu wel moe na twee avonden kt. Nu pas zondag weer sporten. Fijne avond
bedankt voor jullie tips Wat zouden jullie dan aanraden? Ik wil namelijk absoluut niet dat jojo effect. Ik wil iets definitiefs (hoewel dat natuurlijk ook in mijn kop zit ) edit ik ben aan het teruglezen volgens mij kom ik genoeg tegen
Verder alles wel gelezen, maar weer vergeten! Ik ben echt moe! Drink mn thee op en ga vroeg mn bedje in... Fijne avond allemaal
Veel eiwitten/proteine om je spieren een boost te geven na het sporten (ook goed voor het herstel), voldoende fruit, veel groente, bruine/volkoren producten (vermijd alles wat wit is), veel water of eventueel thee en verder kom ik ff niet (ben echt moe srry)
Dat bedoel ik dus ook. Vijf boterhammen met zoet beleg hagelslag, jam en vetten, 2 keer kaas en dan nog pasta 's avonds. Echt veel koolhydraten en suikers. Ik begrijp dan niet waarom er in dit menu niet wordt gekozen voor mager beleg (vleeswaren) zoals kipfilet, rookvlees of rosbief. En waarom fruit yoghurt en geen magere kwark? Weer onnodige suikers erbij. Ik kom ook op ruim 1700 kcal en dan vind ik veel dingen nog laag geteld, bijvoorbeeld de margarine staat in mijn app voor bijna het dubbele. Ik heb echt de wijsheid niet in pacht, maar ik hoor mijn coach altijd praten over opslaan, omzetten en verbranden. Ik denk dat hij een hartverzakking zou krijgen als ik dit als dagmenu zou laten zien
Overigens is de combinatie van vis (met uitzondering van makreel en zalm) in combinatie met nitraatrijke groenten mogelijk kankerverwekkend. Vind het toch wel apart dat dat gewoon op zo'n lijstje staat dan. Vraag me toch af waf voor een persoon dit heeft samengesteld...
Weer lekker gesport, net nog gegeten. Morgen doe ik weer een low-carb dag. Dus even naar de markt voor een stuk makreel en noten.
Dat is een andere discussie. Wilde alleen aangeven dat halvarine niet hetzelfde is als margarine en er dus een groot verschil qua kcal in zit.
Klopt, maar als ik dat zou laten zien aan een diëtist dan krijg ik ws een vreemde blik . ik doelde daar op
Mijn trainer is qua voedsel ook een l@l de behanger maar idd zelfs hij zou hier ook raar van opkijken. Het is natuurlijk voor iedereen anders en ik heb weer andere behoeften nu als jij, anneliesje , omdat ik niet meer hoef af te vallen alleen spiertjes kweken. Maar om je een paar voorbeelden te geven wat ik eet qua variatie O Brinta T banaan L salade met gerookte kip, veel rauwkost tomaat komkommer rucola, ui etc etc en 2 sneden volk.brood T volle kwark D 150 gr zilvervliesrijst,300 gr groente en 100 gr mager vis of vlees T humus met komkommer Of O 2 sneden volk. Brood met kip en 30 plus kaas T handje druiven en handje noten L 2 gekookte eieren en twee sneden brood met ham en 1 pindakaas T kwark en gedroogde vijg twee stuks D aard, bloemkool en 100 gr rundergehakt T paar olijven Of O kwark en beetje gedroogd fruit T kleine krentenbol D salade van blikje tonijn met rauwkost van alles en 2 volk. Crackers met dertig plus kaas en 1 met vruchtenhagel T gekookt ei D 200 gr volk, pasta 100 gr kipgehakt en veel roerbakgroente met lepel tomatensaus T handje noten Verder salades lekker variëren met allerlei vis of linzen met cottages cheese, kikkererwten met makreel Niet teveel brood, lekker veel afwisseling. Volle kwark, niet al die magere meuk. Doet niets voor je