Annelies: knuffel mis als ze een kijkoperatie doen dat ze meer kunnen zien hoe de eileider er uitziet en wat ze doen . Succes met ivf . Welkom pietje . De rest goed bezig . Menu: o: cracker met pindakaas. l: cornflakes . t: fruit + 2 crackers vruchtenhagel, na het sporten . A: puree spinazie en ei [ gister nasi en ik bami gehad kwam wat tussen] t: zilveruitjes misschien. Vanmiddag weer sporten heerlijk.
Nou, gisteren dus naar mijn lieve vertrouwde arts, endocrinologie geweest voor de uitslagen van de testen 2 weken terug. Allemaal goed! Cushing is dus echt voorbij. Besproken wat er is voorgevallen met de professor gynaecologie, dat vondt ook hij niet zo netjes. Hij raad mij aan een andere gynaecoloog te bespreken, dan ook gedaan. Maar misschien dat ik alsnog bij hem terug kom omdat hij de pcos kant doet. Daarover gesproken, er is sowieso in juni aangetoond dat ik 30 en 19 cystes in eierstokken had zitten. Het feit dat ik niet menstrueerde ed is een tweede, Maarja dat kan ook door mijn gewicht en stress komen. Toen in juli bij die gynaecoloog een diabetes test gedaan om te kijken naar glucosewaardes dat je 2 uur moest wachten, die was gewoon top, geen diabetes. De uitslagen toen wbt testosteron, schildklier en alle andere hormonen wbt gynaecologie waren volgens professor niet goed en was dat pcos, ik moest dan ook aan de pil, een zware Diana 35. De afgelopen 3 maanden dan ook alleen maar heftig ongesteld geweest. En hormonaal werd ik gek, depressiever enz. Mijn endocrinoloog zei dat ik maar moest stoppen want hij merkte enorm dat het mij niet goed deed. Het mooie is, de waardes bij de gynaecoloog waren gewoon goed en gezond, wat ik ook dacht toen. Dus sinds vandaag weer gestopt met de pil en afwachtend op nieuwe afspraak bij de nieuwe gynaecoloog. En wat ik bij gynaecologie niet kreeg vanwege mij ex ziekte krijg ik nu via endocrinoloog wel geregeld, hij gaat een team regelen voor mij met diƫtist, psycholoog etc om af te vallen en alles op orde te krijgen (loop in het dagelijkse leven ook al bij psycholoog hoor). Dus dat is super nieuws. We hadden het ook nog erover dat gynaecoloog toen zo ongeveer verplichte een maagoperatie te doen, endocrinoloog opperde alleen dat dat in uiterste nood moet als niks meer werkt. Dat kan ik begrijpen. Maar als het afvallen zo gaat lukken dan liever. Laat liever niet in mij snijden. En door alle stress en crashdieet dat ik voorgeschreven kreeg is mijn lichaam ook in zijn pauze geslagen. Dus al met al goede resultaten, nu lichaam en geest nog ff op orde. En geluk dat ik eigenwijs ben geweest en alleen naar mijn endocrinoloog luister die ik al 3 jaar heb. Hoop nu met goede moed weer keihard te vechten voor mijzelf, dat ging de afgelopen paar weken ofwel maanden slecht door alles. En jullie steun en tips doen mij ook goed, dank daarvoor...al doen jullie het onbewust hihi.
Wat een goed nieuws meid! Ik heb oprecht veel respect voor je en zoals ik uit je verhaal op kan maken, ben je denk ik veeeel sterker dan je zelf denkt Ik wil je een hele dikke knuffel geven & en je heel veel succes toewensen! Het gaat je wel lukken Show the what you got GIRL
Dicky: Wat goed nieuws meis , en met onze steun en helpende hand waar we kunnen moet het afvallen gaan lukken. En ook de vrolijke dicky weer terug krijgen . Even wat eten en dan zo lekker sporten , en morgen naar de kapper .
Dicky dat klinkt echt als een heel prettig gesprek. Fijn dat er iets wordt opgezet. Ik hoop echt dat het je gaat brengen wat je zoekt; je verdient het. @Marnat: sport ze. Volgens mij is er nog twijfel of een operatie of direct IVF. We zullen zien. Persoonlijk wil ik alleen maar een operatie wanneer er ook echt een gegronde kans is dat het lukt. Het voelt zo niet goed om in mijn lijf te laten snijden wanneer je maar 10% kans hebt dat het lukt. @pietje, succes. Hopelijk brengt het programma je waar je naar op zoek bent. Hier vind ik het echt fijn. Het werkt als een soort stok achter de deur. Het eetprogramma wat er bij mij bij zit, heb ik wat aangepast met behulp van de dames hier. @aszz, fijn dat je hebt uitgevonden wat voor je werk. Ik hoop dat dat hier ook zo goed werkt (doe ik meer cardio en eens per week kracht). Vandaag weer strak in het schema en al gesport. Ik heb mijn cardiopunten al behaald voor deze week.
Wat bedoelen jullie precies met cardio? Ik doe nl ook veel krachttraining en ik merk ook dat het afvallen best langzaam gaat (al verband ik wel vet). Bedoelen jullie met cardio echt alleen de cardio-apparaten (fiets, loopband, crosstrainer) of bijv ook het fitnessrondje of body combat bijvoorbeeld?
Mijn complimenten voor je eetschema Anneliesje. Het ziet er echt elke dag netjes uit. Lekker gezond en niet teveel suiker/koolhydraten!
Voor mij bestaat het momenteel echt uit fiets, loopband, crosstrainer en het roeiapparaat. Ik denk erover om volgende week het spinnen op te gaan pakken, maar het ligt er even aan hoe ik me voel. Volgens mij is goed afvallen, langzaam afvallen
Bedankt het is eigenlijk enorm gemakkelijk. Het valt me zo enorm mee. Enige moment wanneer ik het moeilijk had was gisteravond. Ik had zo de neiging een zak chips open te trekken, maar ik heb het niet gedaan
nee cardio is cross, fiets, loopband,step en roeien ( al kun je die laatste ook uitvoeren waardoor het meer onder kracht komt)
Hier weer heerlijk gesport , iedere spier is weer voel baar + zweet druppels en een tomaatje gekweekt , morgen weer een dag. Nu lekker douchen en spelletje + wat eten . Annelies: snap je heel goed maar ieder kans is er 1 en als dat met een operatie zou zijn en daar geen risico s aan vast zitten waarom dan laten. Ieder zijn keus ieder kans is niet met zekerheid je lijf moet het uiteindelijk doen. Ik hoop voor je dat een kans een wondertje word voor je .
Hoi dames, Even een paar dagen hier niet geschreven. Erg druk en ben nogal moe. Maar met het eten gaat het gewoon z'n gangetje.
Bedankt allemaal voor jullie warme welkom!! Vandaag was de laatste dag 'zondigen' en toevallig liep het allemaal ook een beetje gek op werk, dus zal maar niet vertellen wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt 🙈 Morgenochtend vers van start, mooie datum ook 1 oktober
Goedemorgen! De de cijfers op de weegschaal blijven gelijk maar mijn kleding zit losser en mijn buik is platter. Dus het gaat goed Vandaag ga ik eerder eten want ik heb een vergadering op mijn werk en dat is met een lunch. Vanavond weer lekker sporten.
Hier naar de kapper geweest huisje ook weer netjes . Mijn haar hangt wat los omdat er geen lak of iets in zit ga zo toch sporten en daarna douchen . Manlief weet dat ik na de kapper ben geweest maar let op hij ziet het vast niet . Menu: o: appelmoes l: twee broodjes ei t: fruit met twee crackers vruchtenhagel . a: aard , spruiten en kip cordon bleu. t: toetje en zilveruitjes denk ik . sniffy: strakker buikje en broek maat kleiner daar doen we het ook voor dacht ik. Die kilo er af komt wel. Mijn koffie even op drinken dan ga ik er weer voor .
Ja deze keer wel even kwam door dat ik na de kapper ging . En tabletten moest hebben. Lost zich na het sporten wel weer op .
Ik moet morgen weer wegen (en sporten), ben benieuwd. Menu vandaag o: 2 boterhammen pindakaas (ik ontbeet in de auto :-S) t: vienamese loempia (een collega trakteerde, shit het rook ZO lekker) en een banaan l: kwark met noten en cranberry's t: 2 gekookte eieren d: zalm met mozerella/tomaat salade t: eitwitshake