Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Marnat, daar doe ik het voor hoor. ;) maar die cijfers naar beneden staat natuurlijk ook leuk.

Ik blijf altijd rond dit gewicht hangen en kom er altijd op terug.. Dus ik moet dat doorbreken. Komt goed!

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Sniffy: Idd daar doen we het voor , en de rest komt wel idd,
    Ik dacht even dat ik de enige was die steeds op het zelfde gewicht terug komt en niet lager wil komen. Die 67 is goed , maar het door breken wat jij zegt dat komt hier maar niet .
    En fijn natuurlijk dat er niks meer op komt maar om 68/69 op de weeg te zien blijf in de beurt daar wil ik nog graag bij weg.
    Strak word ik ook al wel weer , maar een poosje niet sporten maakt de boel snel weer slap . Gelukkig weer strak nu en dat voelt heerlijk.
    En mijn borsten mogen nog wel wat kleiner .
    Nu even wat eten en zo douchen .

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hahaha ik dacht ookal Marnat ontbijten met appelmoes. Denk dat mijn dochter het enorm lekker zou vinden :)

Ik denk dat er altijd wel een soort grens/iets is waar je amper doorheen gaat komen of zo. Als je maar lang genoeg doorzet dan komt het vast goed.

@pietje: succes, mooie datum om je leven om te gooien. Wanneer heb je je eerste afspraak?

@zinaaaa:hopelijk heeft de vietnamese loempia gesmaakt? Zo ja, lekker van genieten en je niet schuldig voelen.

@sniffy: als je kleding losser zit dan is het vast goed.

@hier; vanavond training ipv morgen (ik ga met een vriendin wat leuks doen en uit eten). Ik zag dr enorm tegenop om op de weegschaal te staan, maar er was 700 gram af. Wheeee ben zo blij. Totaal momenteel op -3,2 kilo.
    Daarnaast een enorm zware training gehad. Mijn rug ging niet helemaal lekker, dus dat overgeslagen/wat lichter gedaan.

Mijn schema voor vandaag:

O: 2 volkorenboterhammen met kipfilet
    T: kwark met een manderijntje
    M: 2 volkorenboterhammen met rookvlees en een eitje
    T: salade met kipfilet
    A: aardappels met boontjes en een runderhamburger
    T: ehm weet ik nog niet

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Idd die grens door breken we van zelf met veel geduld .
    Hier de weegschaal een ons er op : 68 kilo .
    We gaan voor 2 kilo er af deze maand volgende maand manlief jarig van daar mijn streven .
    Manlief zal mooi zijn 2/3 er af voor zijn verjaardag dan zou die 90 zijn . 89 kilo nog beter dan heeft ie een gezond gewicht volgen voeding s centrum hij is 189 lang .

Menu : o: 1 broodje rook kaas .
    t: ontbijt koek stukje .
    l: cornflakes .
    t: fruit .
    a: bruinen bonen stamppot uit de vriezer met vissticks .
    t: zilveruitjes .

Misschien poosje buikoefeningen van middag .

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Succes Marnat :)

Hier een rondje gelopen om mijn spieren los te krijgen (gewoon wandelen hoor). Nu op naar een vriendin; vanavond uit eten.

O: 2 volkoren boterhammen met rosbief
    T: kwark met een appeltje
    M: 2 volkorenboterhammen met kaas
    T:
    A: uit eten
    T:

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Anneliesje, fijne avond alvast.

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Annelies : Veel plezier vanavond en geniet ook van het eten.

Hier de buik spieren getraind hou me daar maar even weer een tijdje mee bezig .
    Verder weinig vandaag en ook het weekend kalm aan geen plannen .

Zo wel even de was om wisselen buiten heerlijk weer om was te drogen .

8. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Ik wil ook graag meedoen. Ik moest 10 kilo afvallen eer we aan IUI mochten beginnen, maar de depressie waar ik sinds de geboorte van onze dochter in zat werd erger en het afvallen lukte ondanks onze kinderwens niet, ik werd zelfs zwaarder. We zijn nu bijna 3 jaar verder en ik ben sinds december vorig jaar 15 kilo kwijt. De meeste kilo's ben ik kwijt geraakt sinds ik ben gaan sporten in mei. Dit doe ik met een personal trainer want die stok achter de deur heb ik echt nodig. Ik heb namelijk een bloedhekel aan sport :) Ik had gehoopt dat de lol in sporten vanzelf zou komen als ik een maand of 3 bezig was, maar helaas toch niet, dus ik heb mijn contract met de personal trainer met nog 9 maanden verlengd. Ik moet namelijk nog erg veel afvallen (weeg nu 88 kilo en moet naar de 65 kilo voor een gezond gewicht). Ik hoop dus hier mee te mogen schrijven, samen staan we sterk, nietwaar :)

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Toetje: Welkom en heel veel succes we gaan je steunen waar nodig .
    Wat eet je zo al ?
    Het sporten is voor meerdere hier een verslaving geworden of iets wat in het dagelijks leven hoort nu.

Hier in het topic staan misschien ook al wel site s en tips waar je wat mee kunt .

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Welkom! Ik herken wat je zegt over het sporten, ik sport ook met een PT. Hij helpt me echt enorm met efficient sporten en de juiste dingen te doen. En het feit dat ik vaste afspraken heb, helpt me ook. Ik weeg trouwens hetzelfde als jou (87,1 vanmorgen @ the gym). Hoelang ben jij?

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik was ruim een kilo kwijt in iets meer dan een week, 87,1. Nu ruim 5 kilo kwijt. Ik heb altijd al enorm hard werken voor het verliezen van kilo's. Soms voelt het echt alsof ik drie keer zo hard moet werken als anderen. Het gaat dus moeizaam, maar ik ga deze doorzetten. Vanmorgen een uur buikspiertraining gedaan met mijn trainer. Ik dacht ff dat hij niet goed was, allemachtig. Maar voelde me erg voldaan toen ik wegging.

Menu vandaag:
    o: kwark
    t: eiwitshake na het sporten
    l: 2 boterhammen met old amsterdammer
    t: hutenkase met walnoten
    d: soep met salade denk ik
    t: kwark met een appel en een cappuccino

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Toetje, welkom en succes.
    Samen staan we zeker sterk.
    En het sporten is voor mij een onderdeel van mijn leven geworden.
    Vind je niks leuk?

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Zinaa, goed bezig!
    Balen dat het zo langzaam gaat voor je. Maar het gaat er wel af.
    Doorzetten meid!

14. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Dankjewel. Ik eet heel wisselend, ik eet volgens de methode van weight watchers. Op zich een hele fijne methode omdat je in principe alles mag en veel kunt variëren. Alleen eet ik volgens mijn trainer te weinig eiwitten omdat ik wel afval, maar ondanks 3x per week sporten ook spierweefsel kwijtraak. Wat ik gisteren heb gegeten:

Ochtend: brood met halvarine en 30+ kaas
    Middag: griekse yoghurt 0% vet, met wat havermout en banaan
    Avond: aardappelen met bloemkool en beenham
    Tussendoor: Optimel vla, mandarijnen en (heel slecht, ik weet het) appeltaart die mijn man zelf had gebakken
    Dit was niet mijn meest nette dag qua eten want die appeltaart koste erg veel punten :$

@Zinaa, je vroeg hoe lang ik ben, ik ben 1,62 m lang dus ik ben nog flink te zwaar. Maar het begin is gemaakt. Hoe lang ben jij?

@Sniffy,ik vind wel dingen leuk, maar net dingen die ik nog niet kan. Ik vind hardlopen heerlijk, maar krijg direct scheenbeenblessures. Ook vind ik zumba leuk, maar dat laten mijn knieën niet toe. En ik zou graag met spinning meedoen, maar dat durf ik (conditioneel gezien) echt nog niet aan. Dit zijn wel dingen waar ik naartoe werk, maar ik wil wel die krachttraining blijven doen omdat dat juist zo goed is. Ik hoop alleen dat ik dat op een gegeven moment leuker ga vinden want nu zie ik er altijd zo enorm tegenop. Ik ben altijd enorm zenuwachtig als ik een afspraak heb staan met mijn trainer want hij pusht me toch elke keer verder dan ik zelf zou doen. Ik ben gewoon een watje op sportgebied, hopelijk blijft dat niet zo :p

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ipv hardlopen zou je ook flink kunnen door stappen. Ik doe dat op de loopband op de sportschool, op de maat van de muziek. Dan loop ik zo'n 5,5-6 km per uur.
    Hardlopen is niet perse beter als je wilt afvallen. Zeker met overgewicht is dat een aanslag op je knieën.

Spinning kan je dan misschien op een lichtere stand doen, minder intensief voor je. Maar dan doe je wel iets wat je leuk vindt.

Qua kracht doe ik bodypump en funxtion. Bodypump vind ik leuk om steeds zwaarder te pakken en de muziek en de sfeer is leuk.

16. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Toetje welkom en heel veel succes!

Onwijze lieve berichtjes van jullie. Ga er van blozen.
    Ik blijf op de gram gelijk op 109kg.

Vandaag gezonde kofta gemaakt met lekker veel eigen samengestelde kruiden. Yummie!
    Avond eet ik alleen eiwitrijk (vlees/vis/bonen etc) en veeeeeel groente.
    Beetje bij beetje eet ik al meer op een dag. Nu de regelmaat nog.

Verder vragenlijsten ontvangen van het ziekenhuis voor begeleiding in gezond gewicht. 7 pagina's dubbelzijdig. Heb wat te doen hihi.

Zie een paar top bezig zijn. Ga zo door.
    Ik onthoud niet zo goed namen maar lees alles hoor!

17. Mofrance

Mofrance Actief lid

2 okt 2015
    194
    0
    16
    Meilleray, Frankrijk
    Hallo allemaal!

Ik zou me ook graag bij jullie wllen voegen.
    Mijn naam is Monique en ik ben 35 jaar. Heb tot m'n 26e geworsteld met ondergewicht. Daarna werd bij mij endometriose vastgesteld en belandde ik in een depressie. In een half jaar tijd ben ik van 47 naar 80 kilo gegaan. Daar is vervolgens in de loop der jaren nog wat bij gekomen tot ik in december 2012 ruim 95 kilo woog. Met behulp van een nutritionniste ben ik ten afgevallen tot 71 kilo.
    Helaas is daar sinds anderhalf jaar weer wat bij gekomen. Daarom wil ik er nu graag weer wat af. Het liefst 11 kilo. Ik sta nog onder controle bij de nutritionniste maar het is vaak lastig om lekkers te laten staan.

Daarom zou ik het fijn vinden om hier steun te vinden en te geven.

18. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Heftih Monique. Geen fijne aandoening.
    Krijg je er nog medicatie voor om het iets minder heftig te laten verlopen?
    Hoe kwam je er achter?

Ook jij heel veel succes om af te vallen met zo'n blok aan je been er naast.
    Ik ken daar alles van, danwel door andere ziekte/aandoening.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Monique: Welkom en succes
    We gaan ook jou steunen waar we kunnen .
    Wat eet je zo al misschien kunnen we daar bij helpen .

Toetje : Idd gewoon lopen snel stappen kun je ook doen op loop band .
    Of als je buiten gaat wandelen doen wij ook stevig lopen.
    En in de winter vaak ook grotere stukken lopen .

Volgend jaar loop ik vast vaak alleen door ik thuis kom te zitten geen werk meer .
    Ja meiden ik sta op straat volgend jaar had ik nog niet verteld geloof ik.
    We waren zijn er op voor bereid en komen er wel door .

Hier toch maar op de weeg schaal vanmorgen [ ja ik weet het vrijdag al geweest ]
    3 Ons er af 67,7 nu dat voelt fijner vond het al gek zo veel pittig sporten en niks er af .
    Nu hopen dat ie om laag blijft gaan .
    Straks manlief op de weegschaal ben benieuwt .

Brood dag vandaag en soep denk ik.

We gaan vanmiddag even bij mijn ouders kijken mijn vader had de griep en is nu weer goed zegt ie .
    Heb ze daarom een poosje niet gezien ook omdat we verkouden waren .
    Hij is sneller ziek dan wij verder gaat het goed geloof ik.

Fijn weekend meiden .

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier nog een hoor! Ik val ook heel moeilijk af en moet er heel veel voor doen.

Hier een rotweek, ontzettend druk op mijn werk en 5 dagen gewerkt ipv 3. Kinderen zijn uit hun ritme en een aantal dingen gebeurt op het werk die nogal impact hebben. Daardoor weinig tijd besteed aan wat ik eet.
    3 dagen echt slecht gegaan.
    Wel deze week 2x gelopen. Beide keren dacht ik dat het slecht ging, maar het was toch 3km in 20 minuten en gister 4,7 km in 32 minuten.
    Ging dus helemaal niet zo slecht.
    Maar mijn lichaam is moe....dan wil het amper voor mijn gevoel.

Begin van de week stond ik op 73,9 en vanmorgen op 74.3
    Ga een nachtje weg met manlief, dus vanaf maandag er weer goed tegen aan!

Deel Deze Pagina