Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Hier gaat het helemaal niet goed met afvallen. Ik ben 1,5 week een beetje ziek geweest en heb daardoor niet gesport. Nu kan ik de motivatie niet meer vinden om weer actief te gaan beginnen. In plaats daarvan vreet ik me helemaal rond (hebben in NL chocoladepepernoten en speculaaspoppen gekocht :() en zit ik echt even in een dipje.
    Misschien moet ik morgen toch maar even op de weegschaal gaan staan om te zien hoe slecht het eruit ziet.

Hoe gaat het met jullie allemaal met afvallen?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik mopper toch even. ik heb de laatste weken jammer genoeg wel weer meer last van mn gewrichten.ik heb een beginnende vorm van reuma artritus en artrose in 1 knie. heb weer meer last van die knie als paar maanden terug hoop niet dat het veel erger wordt want dan wordt het een probleem vrees ik :( ga woensdag maar es informeren wat ik daar het beste mee aanmoet

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Ik denk dat er toch maar 1 ding opzit;) echt stoppen met dat lekkers en denk als je weer 1x bent wezen sporten je motivatie weer terugkomt. gewoon rustig aan beginnen.:) succes

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    de 5 heb ik gelukkig nooit gehad, ooit had ik 48:) van boven heb ik nog wel 46/44 heb best stevige armen en dikke borsten. ;) mn middel is al wel slank, tja en dan weer die dikke billen en bovenbenen hihi:D

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb slanke armen en benen, een onderbuik en dikke billen, maar wel taille. Gewone borsten voor mijn postuur.

Anyway: wat beroerd van die reuma! Ik heb ook reuma en artrose. En het gaat best heel goed, maar nu even minder. Ik wijt het ook echt aan de weersomslag.

Wij hadden een fijne vakantie, veel leuke dingen gedaan en teveel rode wijntjes gedronken en kaasjes gegeten, echt mijn twee zondes, ik maal niet om zoetigheid en chips. Heb een appeltaart gebakken met mijn zoontje, wij zijn maar met zijn 3-en en hij moest natuurlijk wel op.
    Ik ben geen emotie-eter, maar wel een gezelligheidseter. En als je je kaa-uu-tee voelt, is gezelligheid heel welkom natuurlijk...

Morgen naar de fysio en ik ga dinsdag weer sporten, al is het maar fietsen en roeien.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Je hebt iig genoten van de vakantie en dat is ook belangrijk en fijn natuurlijk:) ik hoop dat het dinsdag een beetje lukt. ik snap niet dat het uit mijn mond komt want 4 maanden geleden had ik mezelf nog voor gek verklaard maar kan me heel goed voorstellen dat het kaaauuuteee is als je nu niet kan sporten. ik zou het nu ook heel erg vinden;) beterschap!

hier kan ik bijna niet lopen vd spierpijn haha:D voelde hem gister al aankomen, nee beetje overdreven maar voel het heel goed.

menu vandaag gaat er ongeveer zo uitzien.

o brinta
    t thee
    l uiensoep met broodje filet americain
    t: cracker met kalkoenfilet ofzo,
    d: broccoli, vis met roquefortsausje (gister tip gekregen)
    rauwkost tussendoor

eens kijken of er dan morgen weer es iets fatsoenlijks af is.

even balansdagje na het weekend nu;)

teller vanmorgen 91,9 ( maar kon niet goed poepen nog:D)

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik ben ook nog niet naar de wc geweest en dus nog niet gewogen!

Vandaag:

Muesli met yoghurt 60/90 gram
    2 cappuccino

Twee volkorenboterhammen met kipfilet en appelstroop
    Kruidenthee
    Appel/2 mandarijnen

Groene smoothie voor de vitamientjes

Avond:(?
    Misschien chili con carne, dat vindt mijn zoontje zo lekker.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik heb mn brinta ontbijt al geskipt, had meer zin in een bite dus crackers met rookvlees en kalkoen, vanmiddag als tussendoortje dan maar wat yoghurt

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo, de rust is hier een beetje wedergekeerd.
    Geen afspraken, kind 1 naar school, kind 2 naar oma en baby zit in haar wippertje te spelen.

Zo eerst de stofzuiger door de benedenverdieping halen, man o man, leuk een hond maar in deze jaargetijde kan ik dat beest wel wat aan doen. Er ligt een hond aan haren in de keuken en op 1 bank. Hoe dat kan....

Maar mijn menu voor vandaag:

O: magere yoghurt met muesli
    T: Appel en water
    L: 2 crackers met kaas, kalkoenfilet, 1 speltbroodje met hagelslag
    T: geen idee
    A: aardappels, rode kool en een gehaktbal

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik lees dat jullie wel een knuf kunnen gebruiken .
    Dikke knuf .

Voor de geen die het op geeft niet doen kom op hup weg weg met die chocolade en snoep .
    En hup weer sporten rustig opbouwen al doe je eerst tien min .

Menu: 1 Broodje pepercervelaat , cornflakes , fruit , aard, rode bieten met ui en mager Duits biefstuk.

Moet al ongi zijn maar niks te bekennen , misselijk maar verder vreemd weer .

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja ik ga vanavond ook weer lekker sporten!
    Ik vind het pumpen wel pittig weer, maar wat ik me afvraag:
    Zou ik te licht trainen? Heb namelijk nooit last van spierpijn. Mijn lichaam voelt wel aan alsof ik gesport heb, maar de dag er na niet meer...

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    spierpijn is niet perse een teken dat je goed hebt gesport. maar het kan wel zijn dat je te licht traint. als je al een poos hetzelfde traint zou ik es een keer een tandje zwaarder doen. waarschijnlijk heb je dan de dag erna spierpijn ( spreek vandaag uit ervaring auwie:D)

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hi!
    Beatissimam: wat vervelend van je schildklier! Hopelijk voel je snel beter.
    Tina: Maat 40 wat super! Ookal zou miss etam groter uitvallen dan ben je toch al een maat kleiner gegaan!
    Liedx: kom op meid je kunt het!
    Mamajuul: af en toe zondigen moet kunnen toch? sportse vanavond!

Wij hebben een heerlijk weekend gehad, zijn weer helemaal uitgerust.
    Vandaag gewerkt daarna dochter gehaald van school en direct wezen hardlopen. Zo even planking en arm spieren en dan zit het er weer op voor vandaag.
    Tijdens weekend weg 1 kilo aangekomen...viel me ontzettend mee!

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    He meiden ,

Ik ben altijd als kind al stevig geweest. Op mijn 13e echt gaan sporten en dansen en de kilo's gingen er vanaf. Hele tijd slank geweest tot mijn 18e en toen kwamen de kilo's er ongemerkt langzaam aan!
    Nu 22 en een kind veder en ik ben er zo verdrietig van :(
    Boven maat 42 , onder 44. Daarbij zit eigenlijk alles recht op me buik. Waardoor mijn broeken nooit goed zitten (altijd bij me benen te wijd)
    De mouwen van me shirtjes zijn vaak ruim.

Nu wil ik heel graag kickboksen maar ik durf niet alleen. Heb dit vroeger een half jaar gedaan en vond dat zo super leuk!! Alleen de sportschool stopten dus ik ook ;)

Nu zit mijn stiefdochter sinds 3 weken op kickboks ( ze moet voor der zelf op leren komen , is heel klein voor haar leeftijd en wordt snel geplaagd e.d) en ik raak aan de praat met een moeder. We hebben het er over dus ik zeg zou het ook wel willen doen , maar ik durf gewoon niet. Zegt ze kom op dan gaan we samen ! Zij zelf doet het sinds twee weken op vrijdag bij het vrouwen ochtendje maar wil graag woensdag avond er bij gaan doen alleen wil ook niet alleen. Woensdag is het gemengd zeg maar.

Nu kan ik deze woensdag niet dus voor volgende week afgesproken.
    En ik vind het zo spannend !! Vriend is deze week de hele week weg wat echt nooit zo is , moeder moet werken tot 19.00 uur ivm vakantie van collega , schoonzus is er nooit woensdag is haar film avondje . Broertje vind ik nog niet echt een goed idee als de kleine nog zo jong is. Ben nog wel aan kijken of ik oppas kan regelen of we niet alsnog woensdag al kunnen gaan want ik moet echt door die zure appel heen en maak mezelf alleen maar zenuwachtig !

15. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Tina wat balen dat je zoveel last hebt van je gewrichten! Lukt het sporten dan nog wel? Krijg je goede begeleiding tijdens het sporten?
    Hoe gaat het met sporten, begin je het al leuk te vinden? En merk je al dat je strakker wordt en meer energie krijgt?

Beatissimam wat rot dat jij ook reuma en artrose hebt. Heb je er veel last van?
    Lekker toch om je even te laten gaan met eten!

mumavanjuul is je huis weer helemaal schoon? Zijn de lessen van pumpen elke keer verschillend? Het is wel belangrijk om verschillende spiergroepen te gebruiken en jezelf uit te blijven dagen. Heb je weleens zwaardere gewichtjes gepakt? Ik gebruik steeds wat zwaardere gewichten als de gewichten die ik gebruik wat makkelijk beginnen te worden. Meestal heb ik wel spierpijn de dag nadat ik met zwaardere gewichtjes begonnen ben. Hoeveel kg gebruik je nu?
    Je lichaam/spieren raken ook gewend aan sporten dus dat kan ook de reden zijn dat je geen spierpijn meer hebt. Doe je ook andere klassen ernaast?

Marnat kan het zijn dat je zwanger bent of is dat niet mogelijk nu? Je hebt gelijk, weg met die troep!

Lovely heb je lekker gegeten afgelopen weekend? Die kilo gaat er hopelijk zo weer vanaf door het sporten en gezond eten. Ben je nog veel bezig met hardlopen?

Pluisjee wat goed dat je het sporten weer op wilt pakken. Ik hoop dat je iemand vindt die voor je op kan passen. Als je er echt voor gaat kom je er wel en wordt je buik vanzelf minder.

Vanochtend heb ik dan eindelijk weer een keer gewogen. 65,8kg, 1,4kg meer dan ongeveer 1,5 week geleden nadat ik een paar dagen niet lekker was. Het valt me echt heel erg mee.
    Ik had trouwens wel afgelopen vrijdag en zaterdag een half uur gesport maar met veel teveel tegenzin. Zondag een rustdag genomen en vandaag heb ik gelukkig weer met veel plezier 45 minuten gesport.
    Straks maar even m'n sporttijdschriften gaan lezen. Daar word ik altijd zo gemotiveerd van.

Succes allemaal vandaag!

16. Jolina

Jolina Niet meer actief

Mag ik me hier ook aansluiten :D ik had al een topic geopend maar er bestond al iets :D

Heb even mijn openingspost gekopieerd...

Genoeg smoesjes... Lang genoeg uitgesteld... Het wordt tijd dat ik mezelf weer ga vinden. Ik ga er nu eindelijk eens wat aan doen. Ik ga sporten.

Vanaf dat ik 5 was heb ik altijd gedanst, op de bühne gestaan, naderhand ook nog erbij gesport en enorm actief geweest.
    Doordat ik een ongeval heb gehad is dat allemaal plots weggevallen. Dus ik kwam wat kilo's aan... 3 kinderen later en geen beweging ben ik nu echt te dik. Ik moet gaan afvallen...ik ben niet meer mezelf.
    Geen idee wat mijn gewicht is, hoef ik ook niet te weten, maar ik wil afvallen.

Ik ga straks naar de sportschool om me aan te melden....eindelijk! Ik heb er zin in

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Inmiddels dus aangemeld en donderdag eerste intake. Ik ga bij een fysio fitnessen. Een soort gezondheidscentrum en ze hebben een fitnesshal om te revalideren enz...sinds kort mag iedereen er fitnessen. Aangezien ik wat begleiding kan gebruiken ivm mijn ongeval en zwakke rug is dat voor mij juist fijn.

Ik heb er echt zo'n zin in!

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    super goed! welkom en alvast veel plezier:)

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Liedx: Nee zwanger is uitgesloten , overgang komt eerder aan de beurt .
    Lijf vind het weer even leuk lijkt het om me te plagen.
    Het gekke is had gesport wou er nog 1 doen maar durfde niet meer , geen idee waarom niet.

PLuisjee: kun je niet met je stief dochter mee?

Deel Deze Pagina