Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    vriendin van mij ook aangestoken met het sportvirus.. die gaat morgen mee voor het eerst!

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Dank je :) jij hebt last van je gewrichten? Altijd lastig om dan voluit te kunnen gaan sporten he...

Ik ben eens benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben er zelfs een beetje bang voor of zo. Ik weet totaal niet wat ik aankan, maar ik zit daar goed op mijn plek wat dat betreft ;)

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    klopt idd. ging een paar weken afgelopen zomer heel goed, bijna geen last maar nu stilletjes aan weer meer klachten. heb wel medicijnen maar neem ik liever niet ivm bijwerkingen weer;) ik moet woensdag naar de reumatoloog weer dus kijken wat ze zegt.

ach zolang ik maar kan blijven gaan vind ik het goed. ik hou er gewoon rekening mee dat ik bepaalde dingen niet kan zoals hardlopen bv maar blijven gelukkig genoeg andere dingen over. ik heb ook weleens bij zon centrum als waar jij heen gaat geoefend. is idd erg fijn als je klachten hebt

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja en het is ook gezond voor lichaam én geest, ik merk dat ik dit nodig heb;)

Ik persoonlijk zou het liefst zumba gaan doen, dan kan ik dansen en dat doe ik het liefst. Maar ik zal eerst spierkracht en conditie moeten opbouwen nu.

Heb vroeger ook gefitnessed maar ik vindt het altijd saai na een tijd:p dus ik ben eens benieuwd.

Maar nu is het ook even lekker om te gaan...:D even afschakelen, dat had ik vroeger ook niet echt nodig :D

5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Welkom Jolina! Wat goed dat je weer gaat beginnen met sporten! Succes donderdag! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Tina zo heerlijk hè om te sporten en jezelf zoveel fitter te voelen. Ik ben altijd zo ontzettend moe geweest, vooral de eerste paar maanden na de bevalling. Sinds ik ben begonnen met sporten heb ik zoveel energie overdag. Echt heerlijk!
    Wat voor sport doe je? Gebruik je alleen de apparaten of ga je ook naar lessen toe?
    Gezellig dat je vriendin morgen ook meegaat!

Marnat ik hoop dat het meevalt. Hoop dat je je snel wat beter voelt!

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieverdjes allemaal!:)

Van mijn RA heb ik heel weinig last. Ik had ooit dagelijks zoveel pijn in mijn rug dat ik zware pijnstilling moest gebruiken en dat doe ik al niet meer sinds dat ik zwanger ben! Ik heb voor mijn zwangerschap een programma gevolgd om mijn pijn mentaal de baas te zijn en dat heeft mij heel erg geholpen! Ik laat de pijn mijn dag niet meer verpesten en ik heb best wel geaccepteerd dat de pijn er is en bij me hoort. Ik laat er iig (bijna) niks meer voor! Ik ben ook ernstig ziek geweest en dat ik daarvan ben genezen en ik een mooi kind heb mogen krijgen, doet me beseffen wat geluk is! Ik tel mijn zegeningen zeg maar. Ik heb ook echt een heel lieve en begripvolle man! Maar ik kan er ook weleens goed de balen van hebben dat ik zo'n but-lijf heb hoor, dan ga ik in alle vroegte met mijn hond naar het strand en kan ik best weleens flink huilen!
    Van mijn hypermobiliteit en artrose heb ik momenteel veel last. Mijn nek is echt aan gort en doet bij tijden (zoals nu) heel veel pijn, dat vind ik wel heel vervelend, vooral ook omdat ik uitstralingspijn heb ik mijn arm. Mijn hobby is fotografie en ik kan nu amper mijn camera optillen, terwijl ik dus gek ben op natuurfotografie en de herfst met al die mooie kleuren! Toen ik dus vorige week op vakantie oog in oog stond met een stel herten, baalde ik dan ook wel even, maar goed, het was mooi om te zien.

Ik ben vandaag weer goed begonnen. Mijn tussendoortjes bestonden uit een appel, een kleine banaan, een kopje koffie en een handje rauwe noten.

Morgen sporten, ik ga dat niet opgeven!;)

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik sport bij een fitnesscentrum waar je 24/7 per week terecht kan. als je begeleiding wilt moet je een afspraak maken. hoort bij een fitnesscentrum wat er naast staat. groepslessen lijken me erg leuk maar doordat wij een eigen zaak hebben en man altijd wisselend thuis is is zoiets voor mij bijna onmogelijk. op de tijden dat alle kindjes wegzijn zijn er of geen lessen of iets wat me niets lijkt. maar ik vind wat ik nu doe ook leuk. ik doe een combinatie van cardio kracht en crossfit

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    wat jammer meid:( maar ik bewonder je doorzettingsvermogen met de dingen die je wel kunt en doet. zo te lezen heb jij er al veel meer last van dan ik en ik kan al zo sjaggie zijn als ik last heb van mn pijntjes...

noten ja ships net weer vergeten te halen. straks nog maar even gauw. heb ze nl mezelf beloofd vanavond een handje bij de finale van hollands next topmodel. volgend jaar doe ik vast mee:D WHAAAAAAHA:)

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    @ marnat

Nee dat gaat helaas niet dat is een kinder groepje van 6 tm 12 jaar. En dan opgesplitst in twee groepen.

Net dat vrouwtje gesproken met wie ik dus volgende week woensdag ga en we gaan ook op maandag.
    Dus aanstaande maandag is het showtime :cool:
    Eerst dus even twee avonden bevalt het goed wil ik zelf de donderdag ook gaan doen , wie weet ken ik dan wat meer vrouwen en anders alleen. Maar dan is die drempel lager...

Eerst even twee avonden in de week :D

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pluisjee: Aha nee dat gaat idd niet .
    Leuk dat het gelukt is om met dat vrouwtje te gaan heel veel plezier en succes .
    Als je 1 maal een sport doet gaat de rest van zelf .

Ik weet al niet anders en weet ook niet beter , ik sport thuis op de pc .

Liedx: Gaat wel hoor dankje overdag verder nergens last van , alleen vanmorgen misselijk morgen maar weer zien hoe we dan zijn .
    Ongi komt vast wel , alleen wanneer is een verrassing.

Oja gister gewokt zo maar inpuls normaal zouden we dat 1 nov doen omdat manlief dag er na jarig is , maar gister gezellig gedaan.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik ga zo maar even in bad, zon spierpijn in m'n bovenbenen en snap eigenlijk niet hoe het kan want heb voornamelijk m'n armen getraind gister. Hoop dat het helpt anders kan ik morgen niet veel. Sowieso maar rustig aan morgen

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spier verrekt?

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    nee het is in allebei m'n benen. Heb leg curl gehad maar dan zou je zeggen je kuiten of hamstring. Maar het is echt bovenop. Uw wacht......gesquat met meer gewicht nu weet ik het weer:p
    maar waren er maar tien dus niet meer aan gedacht, maar dat zal het zijn hihi

15. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas wel op voor je knieën hè met dat squatten!

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ja ik weet nu ineens ook waarom ik pijn in m'n knie had gister. Maar even niet doen nu. Dank voor de tip;)

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Menu: 4 Broodjes met kalkoenfile , fruit , aard , bloemkool en kipfilet .

Tina: Even andere sport doen wat minder belastend is.
    Pas wel op jezelf .

Niks te melden vandaag behalve nog niet ongi.

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Straks lekker sporten.

Gisteravond had ik nog ruimte voor 2 stukjes pure chocola bij de thee en zat ik nog onder de 1700kcal. Op een sportdag heb ik altijd veel meer honger.

Ik ga nu alles wat ik eet wel weer invullen.

Vanavond zuurkoolschotel!

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo, gister weer heerlijk gesport. Vind dat cardio altijd zo lekker he, voel alle stres letterijk van mij afglijden.
    Gister toch maar wat meer gewichten gebruikt en merk nu wel wat stijfheid in mijn schouders en rug.

Had gister last van een opgeblazen buik en ontzettend rommelende darmen. Ben ik vandaag ongesteld geworden....best snel!
    Maar goed, verklaard mijn opgeblazen en opgezwollen buik ook weer.

Vandaag even een dagje om mezelf weer op te knappen, volgende week weer werken :p
    Dus vanmiddag kapper en vanavond nageltjes weer laten doen, heerlijk!

20. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Pijn in de bovenbenen is normaal. Let wel goed op je houding tijdens oef en niet dieper dan parallel ivm knieen.

Deel Deze Pagina