Hoi allemaal, Hier een super druk maar leuk weekend gehad. Jullie hebben weer veel geschreven zie ik Zaterdag ging het goed en heb ik niet echt gezondigd behalve een chocomel gedronken bij het middag eten. Gisteren taart en wat chips gehad op een verjaardag met en broodje kroket Vandaag weer vol goede moed verder, dadelijk de werkelijke intake bij de sportschool Menu vandaag; Boterham met pasta Appel met amandelen 1 boterham Kaas met komkommer en 1 met pindakaas Stamppot rauwe andijvie met spekjes Kwark met een appel erdoor @Beatissimam; Netjes een halve kilo eraf! Beterschap met je zoontje @Tina; Ik ben ook altijd iets zwaarder rond die tijd van de maand, ik ga me dan ook 1 keer per maand wegen, de week nadat ik er weer vanaf ben. Ik raak altijd erg gedemotiveerd erdoor merk ik. @Eevie; Vervelend is dat, de onze doet het helaas ook...
beatissimam@ jeeeej super! lekker he haha. beterschap met je kereltje. het heerst volgens mij marnat@ fijn dat de verjaardag leuk was nash@ ben beneiuwd bij de sportschool, vast veel succes en plezier grrr ik baal, echt last van mn poot. pak dalijk mn pillen ermaar voor. en vandaag beetje rustig. ik denk dat gister sporten en savonds nog 3 kwartier lopen teveel is geweest. en ik gewoon moet accepteren dat lopen het niet is voor mij.
Goedemorgen, Beatissemam: beterschap voor je zoon! Tinateenslipper: complimentjes zijn altijd leuk en motiverend! Eevie: Heb je al andere batterijen geprobeerd? Hier niks erbij en niks eraf, moet zeggen dat ik dit weekend ook niet echt streng ben geweest. Heb vrijdag heerlijk geshopt, ik kan broekmaat 40 aan en zit met truien en jurkjes op maat 38/40. Wil vandaag hardlopen of even op de crosstrainer, hangt af van het weer. Menu: O: shake t: fruit L: shake t; rauwkostsalade a: nog geen idee, moeder komt eten. t: handje noten Na het sporten neem ik ook nog een shake.
D83: Welkom en hoe lang ben je idd bezig + wat moet /mag er af ? Tina: Pas op hoor met je knie , even rust idd . Hier de eerste werk dag na de vakantie weer gehad ging prima. Nu zo sporten huishouden eerst weer klaar alleen de was draait nog . Driemaal mag die draaien .
Nou eerlijk gezegd niet.. Was een tijdje terug in korte tijd 5 kg kwijt maar dat zit er al weer aan Laatst had j ook gereageerd in n topic van mij mbt hoe de motivatie vasthouden En wat ik gwn heel moeilijk vind is dingen laten staan Wordt er bloed sjacherijnig van en de drang lijkt dan alleen maar groter te worden Tot t me uiteindelijk weer eventjes lukt, ik goed bezig ben, maar m'n drang naar "lekker genieten" toch weer groter wordt.. Kwa sport kan ik alleen fietsen, wandelen met de kids n als zij slapen evt joggen / hardlopen maar daar ben ik geen fan van.. Lopen met de kids doe ik graag en deed ik in t begin veel met een in de draagzak (wilde ni liggen) en 1 in de joolz Nu vnml met de duo of fiets maar t weer laat t nie altijd toe Een ander probleem is red bull Zit nu op de zoveelste poging van nie drinken Maar na paar dagen, max een week begin ik weer En wil t met mate kunnen drinken maar na 1 blikje wil ik meer en dat resulteert in dagelijks en soms zelfs 2,3... Verder komen de kgs eraan door frisdrank in de avond wat ik probeer te beperken tot 1 glas en in m'n lijn periodes door spa rood met Slimpie bijv voor de smaak Ik ben een echte avond snacker, voor de buis als de kids slapen ga ik los.. Zoek naar gezondere hapjes als chips, chocolade ed Ik wil tussen de 5-10 kg afvallen Ben best slank maar 10 kg zwaarder geworden in de afgelopen jaren Wat ik aankwam in m'n zwangerschappen ben ik kwijt Maar t gaat om de afgelopen jaren in t algemeen Laatste maanden is t enorm hard gegaan weer.. Heb n buikje en bolle toet Tips, Any one? T ontbreekt mij sterk aan motivatie Wil dus slank zijn maar kennelijk wil ik t nie genoeg anders zou ik meer moeite doen toch?
oei ja dit is wel een lastige denk ja... weet je die knop moet echt om! ik heb in het verleden weleens gesonja bakkert paar weken en vorig jaar ook een afvalpoging gedaan. ( die laatste heeft wel paar kilos eraf gedaan overigens) maar was nooit echt gemotiveerd. dacht al gauw weer van, ach schijt tot ik eind augustus een foto van mezelf zag toen ik een dagje met vriendinnen weg was. ik schrok me kapot. er ging echt letterlijk een knop om en dacht: en nu is het KLAAR! mens je ziet er werkelijk niet uit met die plofkop en dikke nek. kijk stevig qua bovenbenen enzo ben ik altijd geweest en die zullen ook nooit slank worden maar dit was anders. gewoon vraatzucht en pafferig. ik ben de volgende dag meteen naar de sportschool gegaan en de dag daarna begonnen. hop meteen 3x per week en geen smoesjes om niet te gaan. de eerste weken waren loodzwaar, als ik was wezen sporten voelde ik me lamlendig en deed de rest vd dag niks meer. maar na week of 5 werd dat beter, er gingen kilo's af en van het gezonde eten ging ik steeds meer genieten/waarderen. nu heb ik soms best wel zin in een chippie of snack maar dan denk ik... heb ik er nu echt zoveel zin in dat ik het waard vind om bv morgen weer aangekomen te zijn of verveel ik me gewoon en heb ik daarom zin in allerlei lekkers? vaak zocht ik dan effe afleiding of nam iets gezonds als ik echt trek had. ik ben nu ruim 3 maanden bezig, er is 10 kilo af en ik voel me veel beterder! ik was ook echt vh snacken savonds maar nu pak ik een paar snack a jacks ( kleintjes) een paar olijven of een handje noten en dan is het gewoon klaar. ik eet er langzamer van, proef bewust en niet zomaar in mn mond proppen. ik neem elke avond 1 glas pepsi light. dat is mijn zonde want ook light is niet goed maar goed, ik ben ook maar een mens en wil me niet alles ontzeggen. 1x per week neem ik savonds iets echt ongezonds zoals bv 30 gr pepernoten of 1 handje chips. op zondag eet ik gewoon een patatje of iets anders vets. maar de rest vd week gezond en bewust eten plus 3x per week sporten. ik wil nooit meer terug en er moet voor het mooie hier nog 14 kilo af en dat gaat mij lukken. red bull is een hele slechte, zitten per blikje wel 8 of 9 suikerklontjes in. reken maar uit, zelfde als frisdrank. als er iets slecht is voor de lijn.... neem water of thee. echt je went eraan. en neem dan bv op zaterdagavond 1 blikje redbull. en als dat dan bv 4 weken achter elkaar lukt beloon je jezelf met een leuk iets, tijdschrift, lippenstift oid. ipv chips savonds, 1 handje noten, olijven, snack a jack, fruit, rauwkost met bv yoghurt dip.
O Tina bedankt voor j uitgebreide reactie Kan ik wel wat mee, want zo doe ik t ook meestal als ik weer on track ben Heb ook n eetschema ergens die echt goed is voor mij n ook best vol te houden Aan beheersing ontbreekt t me echt Jij noemt n handjes chips Hier gaat er laatste weken bijna elke avond n hele zak er doorheen Die vervangende dingen die j noemt lust ik allemaal dus ga t proberen Thee drink k wel veel Groene met citroen Maar dan met n mini Snickers.. Zucht Werk aan de winkel! Ga t gwn nie in huis halen dat helpt ook iets Kan er nu ook nie meer zomaar om savonds want heb er twee die liggen slapen en ml doet met me mee dus zal er ook nie meer f snel voor maar tank rijden zoals we dan nu deden als we t nie in huis hadden
Vind trouwens heel knap hoe je t heft in eigen handen heb genomen! Goed resultaat behaald! T loont! En t gaat je zeker lukken met deze insteek en motivatie! J alles ontzeggen maakt t er ni haalbaarder op nee! Hier eigenlijk ook na t terugzien van oude foto's/film werd ik goed geconfronteerd T sluipt er zo in he? Hoe gaat t hier trouwens Praten jullie dagelijks en ook inhoudelijk kwa eten?
D83: ik heb dat topic toen gelezen en heb niet gereageerd, omdat ik er niks mee kon. Je moet ZELF gemotiveerd zijn en jezelf doelen stellen. Wat MIJN motivatie is, daar heb jij in principe niks aan. Je hebt behoorlijke drang om ongezond te eten en als je dat diep van binnen niet wilt opgeven, dan lukt dat ook niet. Ik word al misselijk als ik die zooi die jij naar binnenwerkt alleen al lees. Begin eens met het niet in huis te halen. Wat is belangrijker voor jou? Je redbull of je plattere buik? Als je het eerste zegt, dan heeft starten met afvallen geen zin, want het begint gewoon met motivatie. Het is net als stoppen met roken: je gaat ervoor of niet.
Klopt heb j helemaal gelijk in Daarom was m'n vraag ook van ontbreekt t me dan aan genoeg wil Die wil is er nu n probeer t voor de zoveelste x Zit nu op de tweede dag van geen redbul Walg van mezelf dus wil t echt proberen Vind t moeilijk omdat k er ook echt van geniet als ik eindelijk me time heb n kan snaaien Voor de buis snaaien mensen sneller Moet leren gezonde dingen meer te waarderen T is vnml psychisch waarom k steeds afhaakte Hoopte met m'n topic herkenning te vinden n tips die me kunnen helpen me te motiveren n dat vast te houden want dat is me dus steeds ni gelukt omdat die drang zo sterk is Zou t bijna verslaving noemen En dat gaat ni samen met slank willen zijn
Als ik het zo lees, denk ik inderdaad dat je een eetverslaving hebt. Daar kan je hulp voor vragen! Het eten geeft jou een lekker gevoel. En eet je dan eens teveel, dan baal je van jezelf en gaat weer iets pakken om je weer beter te voelen en zo blijft de cirkel rond. Heb je ook weleens het gevoel van: het gaat me tóch niet lukken, het heeft allemaal geen zin? Suikers/koohydraten geven suikerpieken en als je suikerspiegel dan daalt, taal je heel er naar weer suiker. Ik denk in jouw geval dat je echt zal moeten afkicken van suiker/snaaien. En dan nog in je hoofd bedenken dat een kopje thee ook heel lekker kan zijn en bovendien veel gezonder is dan die Red Bull-shit!
Zo sporten weer gehad pup it up is heerlijk om te doen 1:47 is wel weer genoeg voor vandaag. Zo douchen en fruit eten en lekker lijn puzzel . D83: Je kan het heus wel idd eerst snoep de deur uit koek en chips veranderen in kleine zakjes . Porties minderen als er eten over is in de vriezer . Komkommer , zilverruitjes augurk zure haring zalm vissticks kun je nemen . Niet altijd vlees of vervangen naar mager vlees . 3 of 5 keer in de week sporten of thuis of sportschool het is wat je wil.
Ti's vnml met snacken voor de buis Heb t niet met de gewone maaltijden / tussendoortjes overdag Ben wel een redelijk grote eter maar kan me niet eet verslaafd noemen.. Maar wat je zegt wat betreft afkicken zeer zeker Wil na iets hartigs iets zoets en andersom.. T zit vnml in m'n hoofd allemaal Ik moet gaan denken wil ik blijven aankomen Drink dan nog een redje Net verantwoord boodschappen gedaan en 45 min alles bij elkaar intensief met de duo wagen gelopen Helaas nat geregend op t laatst Wat eten jullie VNV?
Dat is n goede van die kleinere zakjes Heb bewust niks gehaald behalve popcorn Is ook nie best ntl maar goed.. Af en toe mag vast wel.
Misschien al genoemd hier Maar voor de prik liefhebbers Spa rood met n klein scheutje Slimpie is erg lekker Net fanta bijv! N maar 7 kal..
goed gedaan marnat wat eet ik vanavond. heel veel bloemkool/broccoli met geraspte feta erover en 200 gr witvis uit de oven. vanavond zonder koolhydraten dus. vanavond bij de buis eet ik nog een half zakje snack a jacks. morgenavond eet ik kip tandoori maar ipv rijst maak ik dan bulgur voor mezelf en weeg dit af tot 200 gr. woensdag eten wij hutspot en dan eet ik dit ook gewoon mee maar wel een afgepast bord en geen vette rookworst erbij of spek oid maar 1 duits biefstukje of tartaartje. nog een paar tips. bv voor op brood: rauwe of gewone ham 20 plus smeerkaas 30 of 20 plus kaas kalkoen of kip cornedbeef kipgehakt hummus gekookt ei of maak een lekkere salade tussen de middag zakje rauwkost, gerookte kip erdoor, tomaatjes, komkommer. amsterdams uitje kikkererwten, makreel Op water, rauwkost, gesnipperd uitje linzen, feta, cherrytomaatjes, rucola evt avocado als je dat lekker vind ( ben ikzelf helaas niet wild van, wel erg gezond) of neem eens bv op 3 crackers gerookte zalm, haring maak een gevulde soep, groente, uien, tomaten. vult goed sporten hoeft niet perse op de sportschool. kan ook thuis voor de buis met een filmpje. marnat doet dat ook. idd lekker wandelen zoals je nu hebt gedaan. neem wat vaker de trap ipv lift, zet je auto bij de supermarkt iets verder als recht voor de deur. het zijn maar kleine dingen maar ze wegen allemaal mee voor meer beweging.
Tina, dat zijn allemaal heerlijke dingen die j noemt Eet ik ook zeer regelmatig maar laatste tijd weer veelste weinig.. Love avocado, naja eigenlijk alles wat j noemt wel op haring na Tonijn is ook echt een goeie, lekker door de salade op een cracker met n beetje hutenkase en cherry tomaatjes Wist ni dat feta wil mocht Love feta lekker in Griekse salade (ui komkommer tomaat beetje azijn olijfolie en zout oregano on top)