beatissemam: Beterschap . Leuke dag gehad bij mijn ouders eten was lekker stamppot mous gehad. Kaartjes gemaakt en wat mee gekregen om te proberen . Nu wou ik sporten maar ben net thuis , dus morgen maar extra sporten .
Goedemorgen, Marnat: mmm stamppot mous! Gisteren alweer niet kunnen hardlopen, heb het gewoon te druk en voor ik het weet is het alweer donker. Ga dus zomenteen brrr wel enorm koud! Daarna bij dochter op school helpen en hoop vanmiddag nog wat in huis te kunnen doen. Vanavond een paar uurtjes werken. Menu: O: shake T: na het sporten een shake en een sinaasappel L:shake T: rauwkostsalade met advocado A: omeletwrap gevuld met tonijn,ruccola, tomaat en komkommer T: handje noten
Beterschap Beatissimam! Zo, gister heerlijk aan het knallen geweest! 4 km op de crosstrainer en 2,3 km hardlopen. 20 minuten op relatief lage hartslag, zo rond 128 slagen per minuut en met hardlopen even de boel opjagen voor de conditie. Merk dat die echt met sprongen vooruit gaat. De eerste 2,5 minuut loop ik met gemakt. Daarna wordt het zwaarder. Dan ga ik het ook afwisselen met 1,5 minuut voluit en 1,5 minuut rustiger. Mijn hartslag gaat dan ook echt naar de 172 en zakt dan weer terug naar 138. Heerlijk Daarna weer 60 minuten pumpen. Voel het nu in mijn schouders, armen en buik. Echt heftig! Vooral de buikspieren, dacht dat ik moest overgeven, zo heftig was het. Maar ik heb het volgehouden! Zo even naar de fysio voor mijn Ischias en dan de hele dag werken! FIjne dag Ladies!
Goed bezig meiden! Ik voel me echt hondsberoerd... Hoesten vreselijk. Moet nu ook slijm ophoesten, mijn longen doen echt zeer. Kan dus ook niet sporten, dus baal enorm. Ik vind het op zulke momenten wel moeilijk om achter een kouwe bak sla te zitten. Gisteravond heb ik dan ook veel te veel speculaasjes bij de thee gegeten. Stom, ik weet het, ziek zijn is geen excuus, maar dit zijn wel van die zwakke momenten!
lovely@ sport ze meid, je loopt je vanzelf warm joh mamavanjuul@ waauw supergoed gedaan zeg!! beatissimam@ ai echt balen. heel veel beterschap. ik zou ook mega balen als ik zo ziek zou zijn. hoop dat je snel weer opknapt ik heb vandaag wederom gesport. morgen kan ik niet dus vandaag maar gegaan weer. heb voornamelijk flink gecardioot vandaag. menu vandaag: o 2 crackers met cornedbeef en kaas t plak ontbijtkoek l 2 speltboterhammen met hummus, cornedbeef en roggebrood met kaas t kwark d courgettelasagna met champignons en rauwkost t olijven weegschaal vanmorgen eindelijk onder de 87. 86,7. hopelijk gaat het nu weer beter
Ik volg dit topic al een tijdje stilletjes, ik lees mee, maar heb nog nooit gereageerd. Maar ik wil iets vragen, misschien weet iemand het antwoord. Ik probeer af te vallen met Weight Watchers en ben nu sinds eind Augustus bezig. Verleden jaar heb ik dit ook gedaan en ben toen 12 kilo afgevallen, maar ik moest toen stoppen door een zware operatie waardoor ik niet meer mocht afvallen en alles kwam er toen weer aan + iets meer . Ik kon namelijk tijdelijk niet meer lopen en moest lang revalideren. Nu ben ik inmiddels weer de oude en ben druk bezig met conditie opbouwen en afvallen. Ik sport 1x per week onder begeleiding van een fysiotherapeut, dit is gewoon fitness. Ik ben nu sinds eind Augustus 14,5 kilo afgevallen, en zit nu net boven de 100 kilo, maar net zoals verleden jaar blijf ik daarop hangen. Ik kom er maar niet onder. Ik had dit verleden jaar ook, en ik doe niks anders. Weet iemand hoe dit kan? Ik kom maar niet onder de 100
mamavanjuul: werkse vandaag! je bent lekker bezig met sporten! Tina: Super onder de 87! Wat heb je ook weer een heerlijk menu. Zag gisteren op pinterest ook een courgette lasagne voorbij komen heb hem ook maar even opgeslagen. 4,03 km wezen hardlopen in 30 minuten, brr wat was het koud! Net snel gedoucht, zo alweer richting school van dochter.
Esmaralda: Welkom wat goed al zo veel er af. Onder de 100 komen hoe is je eet patroon mis daar wat in veranderen . Als je ons eens laat zien wat je eet , kunnen we je daar uit helpen . Succes . Meiden goed bezig . Hier vandaag sporten deze week maar twee keer , zal me daarom benieuwen wat de weegschaal morgen zegt . Munu: Cornflakes, 2 crackers met caselerrip , fruit , Surinaams nasi .
Esmeralda: afvallen is voeding - verbranding. Maar ... te weinig eten werkt ook niet. Lichaam in spaarstand, je kent het wel. Wat heb je voor operatie gehad en wat voor fitness doe je? Low impact gewichten en cardio of kan je wel flink knallen op bijv. een crosstrainer en pittige krachttraining doen?
@Marnat: Dank je! Ik ben er ook echt blij mee! Alleen er moet nog meer af haha Ik eet op een dag ongeveer dit: Ontbijt: 2 volkoren crackers met light boter en kalkoenfilet en ik heb zo'n dopper flesje, die vul ik met water en drink ik leeg. En een grote kop thee. Tussendoor: Appel of banaan met glaasje rivella. Lunch: 2 bruine boterhammen met light boter en runderrookvlees/kalkoenfilet/kipfilet/pure hagelslag/vruchtenhagel, met mijn dopper flesje water en grote kop thee. Tussendoor: Appel/extra cracker met beleg, grote kop thee Avondeten: 200 gram aardappels/rijst/pasta. Iets meer groente en 100 gram vlees. Dit weeg ik echt af. Met mijn dopper flesje water. Soms als ik meer honger heb, pak ik smiddags 3 broodjes, dat past ik mijn punten aantal van Weight watchers. Ik pak heeeel af en toe een koekje of een plakje cake als ik daar zin in heb, maar ik kom nooit boven mijn aantal punten uit en kom nooit aan mijn week extra. @Beatissimam: Ik heb een totale heup prothese gekregen. Een nieuwe heup dus, daarvoor kon ik helemaal niet bewegen en daardoor ben ik aangekomen. Ik slikte veel morfine voor de pijn en prednison voor de ontsteking in mijn heup. Qua beweging, ik loop nu 10 minuten op 5 op de loopband, zegt jullie dat wat? Ik kan niet harder, want ik mag niet rennen. Wel op heuvels zet ik hem dan, en dan verrassing. En dan ga ik 15 minuten op de crosstrainer, x-aerobics. En dan 60 rmp hou ik steeds aan. Op een gegeven moment moet je dan ook achteruit. Zegt jullie dat iets? Dan 10 minuten fietsen, met 95 weerstand? Kan dat? En dan ga ik met mijn fysiotherapeut verder met de ladder, springen, op allerlei manieren, voor de kracht in mijn heup en dat is echt enorm zwaar en daarna nog belansoefeningen in die ladder. Daarna nog wat oefeningen voor mijn armen met gewichten met zo'n apparaat, dat is niet zo heel zwaar, en dan is de tijd om.
hoi esmeralda ik denk als ik het zo lees dat je en te weinig eet en te weinig gevarieerd. ik heb geen ervaring met de ww dus weet niet hoe het zit met de punten dan enzo maar je eet mi te mager/ te light. wissel je ontbijt en lunch eens af met bv 2 gekookte eitjes en 1 sneetje brood, of ipv boterhammen een lekkere salade met gerookte kip of vis en kikkererwten. wissel je avondeten af met bv zilvervliesrijst, bulgur, zoete aardappel, maaltijdsalades met linzen of kikkererwten, gevulde soepen etc. ik denk dat je te eenzijdig eet. je sportschema lijkt me prima. ikzelf kan ook niet hardlopen maar heb hem ook op helling 5 tot 8 % staan en dan 5,3 km per uur. probeer een keer wat langer op de loopband en cross dan anders/ wissel meer af. op een gegeven moment is je lichaam gewend aan een bepaalde hoeveelheid voeding en beweging en dan kom je op een plateua. dan moet je een en ander veranderen dus bv je eten of je sportschema.
Een heupprotese, zo jong al! Was ie versleten of heb je een ongeluk gehad? Ik ben ook ernstig ziek geweest en heel veel zooi binnengekregen. Je lichaam zal er lang over doen om die zooi kwijt te raken! En mijn ervaring is, dat als je ernstig ziek bent of een operatie hebt ondergaan, je lichaam in de spaarstand gaat om je reserves te behouden. Pijn = stress. Maar je bent op de goede weg met de fitness! Ik herken alles wat je doet en je bent jong en zal steeds meer kunnen! Wat ik mis in je dieet zijn volle vetten en eiwitten. Ik vind het teveel koolhydraten. Light-boter bestaat niet, wel halvarine, maar dat is niks. Je kan bakken in rode olijfolie of kokosolie en die laatste kan je ook op je brood smeren. Of gewone boter, gewoon dun. Scheut olijfolie of walnootolie over je salade en afwisselend eten! Dan eens een salade met zalm, tonijn of gerookte kip, dan weer roereieren of omelet als lunch. En rauwkost als wortelen, rauwe paprika en bloemkool is ook goed voor je spijsvertering. 's Ochtends eet je licht, maar dat zet je lichaam niet aan, je motortje moet gaan branden en dat doet het goed op een stevige koolhydraatbron als muesli, havermout of brinta. Dan een licht verteerbare lunch en 's avonds gewoon eten met veel groentes, gebruik van goede olieën. Succes!
Knap hoor esmeralda! Ik zou denk ik ook wat meer eten, ik heb eerst heel streng een shake dieet gedaan en stond op het laatst stil en ben nu weer aan het opbouwen naar normale gezonde voeding en begin weer af te vallen.
@esmaralda: goed bezig hoor! En wat een zware operatie zeg! Ik ken WW, ben er 2 jaar geleden ook kilo's mee kwijt geraakt. Ik zou als ik jou was wat steviger ontbijten en minder aardappels nemen. Ik zou gaan voor 150 gram aardappels ed. De crackers verplaatsen naar de lunch met als extra een salade ofzo. Als je trouwens bij de salade alleen eiwit neemt, of bij ontbijt, kost dat je geen punten. Poeh, ik ben vanmorgen bij de fysio geweest: pijn lijden Mijn onderrug is aardig verkrampt en dat moet nu weer los komen. Door het sporten tussen de laatste 2 zwangerschappen door heb ik de spieren rond mijn bekken goed stevig gemaakt en die hebben mijn bekken goed ondersteunt. Daardoor geen bekkenproblemen gehad die ik eerst wel had. Maar nu is mijn lichaam zich aan het herstellen en blijven die spieren verkrampen. Hierdoor mijn hamstring ook. Ze heeft mijn onderrug/bilpartij flink te pakken gehad!!! En dat in combi met de al aanwezige spierpijn...oei! Maar even rustig aan de komende dagen
Hier eerst weer klaar met sporten 27 min buikoefeningen en 36 min cardio , normaal duurt ie 52 min . Ik heb nasleep van ongi deze keer , morgen wel weer meer sporten . Nu even douchen en dan cherrytomaten en bank hangen .
De weegschaal was lief niks er op of af gegaan , 68,4 . Ook niet veel gesport zien wel wat het aan komende week weer brengt . Gister voor het eerst zilvervliesrijst gehad proef geen verschil. Alleen het is steviger . Menu: Cornflakes , 1 broodje casselerib, fruit , broodje hamburger denken we . Mis dat ik ga sporten ongi is weg dus zien hoe we zijn .
@Tinateenslipper: Te weinig? Ik vind het best veel, het is meer dan ik at! Het is idd mager en light, ik zal de light producten is laten staan. En gaan experimenteren met wat jij zegt. Alleen wat voor dressing gebruik je dan bij een salade? Want alleen sla vind ik niet echt lekker. Wat is bulgur? Ik zal idd mijn sportschema ook iets gaan veranderen zodat het net even anders is. Ik moet ook zeggen dat ik het niet meer voel als ik sport, dat had ik eerst wel. Het is nu simpel. Bedankt voor je tips! @Beatissimam: Ja ik was de jongste die ze daar hadden Apart hoor daar liggen tussen al die oudjes Hij was enorm versleten door een bacterie die ik als baby heb opgelopen. Die bacterie heeft mijn bot aangetast en in de loop van de jaren is dat gewricht versleten. Ik denk idd dat al die morfine (en dat was veel!) nog zijn effect heeft. Ik ben enorm vergeetachtig en pik dingen heel langzaam op. Ik merk dat dit heel langzaamaan steeds beter gaat. Maar wat jij zegt klinkt heel logisch, en ik merk dat ik steeds meer kan. Ik kon bijvoorbeeld niet eens de straat uitlopen en ik kan met gemak nu de hele dag lopen! Volle vetten ga ik eerlijk gezegd uit de weg om de punten, een beker halfvolle melk is al 3 punten. Daarnaast vind ik het niet eens lekker. Maar light boter koop ik dan niet meer. Wat bedoel je met gewone boter? Roomboter? Dat lijkt me wel een beetje teveel van het goeie of niet? Mijn kinderen eten blue band goeie start met omega dingen erin. Is dat dan wat? Rauwkost vind ik wel lekker, maar ik denk er gewoon niet aan om het te kopen en als ik het koop vergeet ik het op te eten. Wat voor muesli eten jullie? Want als ik aan muesli denk, denk ik aan een mierzoet ontbijt spul. Maar ik heb nu vanochtend zwaarder ontbeten en ga nu straks om 12:00 wat lichter eten. Dus ik heb het omgekeerd. @Lovely: Wat ik nu eet, is precies de 37 punten die ik mag volgens weight watchers en ik vond het best veel! Het was meer dan ik at voor ik begon. Hoe weet je en ook de rest hier, wat gezonde voeding is? En wat eten jullie zoal op een dag? @Mamavanjuul: Hoeveel ben jij er kwijt mee geraakt? En waarom ben je ermee gestopt? Hoe doe je het nu? Goeie tip! Ik ga dat proberen, dank je. @Marnat: Wat goed dat je het zo lang vol houd, vooral zo lang buikspier oefeningen vind ik knap.
esmeralda@ veel mensen denken bij vet dat het slecht is. fout!!! tuurlijk zijn chips koeken gebak snacks etc vet en niet gezond. maar goede vetten heb je juist nodig en gek genoeg verhouding eet val je af! google er maar eens op. goede vetten zitten in kwark ( wel volle, magere heb je niks aan) avocado, vis zoals zalm, makreel, haring, noten, pindakaas. bij ww zal dit zker veel punten geven maar dat is een dieet wat heel anders werkt ( of niet) dieeten werkt naar mijn idee niet. je moet je levensstijl aanpassen en meer eten naar de oertijd. dus groente, fruit, volkoren, kwark, vis, mager rundvlees, kip etc etc al die light zooi is in mijn ogen troep. en ik ben ook geen heilige hoor, ik eet als tussendoortje ook weleens magere yoghurt of drink een cola light. maar dat doe ik om mn calorieen te beperken omdat ik anders over mn hoeveelheid per dag ga. maar je valt daar niet van af! afvallen doe ik van mn gezonde voeding en het sporten, na een aantal weken zwaardere gewichten, anders, andere oefeningen, andere frequentie. het moet enigzins "pijn"blijven doen. ik merkte gister dat ik bv bij de leg extension het gewicht makkelijk omhoog kreeg, dat wil zeggen dan dat ik het gewicht moet ophogen, anders doet het idd weinig tot niks meer. google anders maar eens op paleo ( niet dat je dat strikt moet volgen maar staan goede tips tussen) afvallen zonder dieet en krachttraining. bulgur is een graansoort en een vervanger voor bv rijst, pasta en aardappels. het smaakt een beetje nootachtig en je kan er eindeloos mee varieeren, ook heerlijk in bv salades
zo meiden, ik heb weer mooie haartjes. dat scheelt ook alweer een kilo haha weegschaal vanmorgen 86,2! ik blij haha menu vandaag ( beetje rommelig maar ja op vrijdag altijd druk) o 2 speltboterhammen met kaas en hummus t plakje ontbijtkoek l 2 gekookte eitjes, 2 crackers rauwkost en 1 haringkje l kwark d rest vd haring en 3 kha boterhammen, rauwkost t? weinig groente vandaag maar heb heel de week al veel groenten gegeten en morgen ook weer lekker veel. succes allemaal weer!