Dappertje Dik: We hebben een bloeddruk meter , donderdag weer heen en dan zien we wel of die lager is. Idd doe zo mijn best , en ik eet wel vlees ook vis . Mis moeten we nog meer mager vlees eten weet ik het . Zo lang ik die cholesterol tablet kan vermijden doe ik dat graag. Ben 43 eind deze maand en vind 1 soort medicatie eerst wel genoeg . Yoga vind ik niks , ik ga gewoon met sporten en meer buikoefeningen verder . Zoeken uit wat lekker is en nog minder vet , meer kunnen we niet. Dit doe ik nog en verder voel ik me goed . Mooie weer komt er aan dus meer bewegen gaan we zeker doen . Diëtiste is niet nodig we passen al het eten al aan , assistent vind dat niet nodig.
hoi meiden ik lees af en toe mee maar reageer niet zo veel. heb nu ook de griep dus ben even helemaal niks waard. ik ga ook erg op en neer in mijn eten. echt emo-eten. zit natuurlijk nog volop in de rouw om mijn dochtertje. ik ben óf heel goed bezig of helemaal niet. beetje zwart wit. hier wil ik wat meer balans in aanbrengen en ben ook een beetje aan het kijken naar de achtergronden hiervan. zelfbeeld, troosteten, etc. als ik hier meer zicht in krijg, hoef ik ook niet zo op en neer te gaan misschien . herkent iemand dit? liefs en fijn weekend xx
Wat zegt je eigen bloeddrukmeter dan? Stress is ook slecht voor je bloeddruk. En een hoge bloeddruk is slecht voor je hart. Ik heb ooit hoge bloeddruk gehad toen ik zwanger was: 150/90 oplopend tot 180/150. Ik weet wat het kan doen met je lichaam. Ik slikte toen Aldomet geloof ik. Ik moest wel. Je hebt nu veel stress door je vaders ziekte, het is belangrijk om te ontspannen. Yoga zou je daarbij kunnen helpen. Ik wist niet dat je deze problemen hebt en ik wil je niet betuttelen ofzo, maar én een te hoge bloeddruk én een te hoog cholesterol én overgewicht (?) is geen goeie combi. Als je teveel suikers eet, die je niet verbruikt, worden die ook omgezet in vet. Ik heb je het advies al vaker gegeven; neem eens wat vaker een koolhydraatarme maaltijd ipv brood of aardappelen. We zijn hier om elkaar te helpen, toch?
Ik beschouw mijzelf niet als een 'echte' emo-eter, al ben ik dat bij tijden wel. Ik heb hele goede periodes dat alles lekker gaat, maar ik heb ook mijn issues (oud zeer) en dan verlang ik ook naar comfortfood. Dan gaat op de lijn letten gewoon niet zo lekker. Ik val trouwens nog steeds af. Trainen op de sportschool gaat heel goed en daarnaast wandel ik nu ook heel veel. Steeds sneller en langer.
Dappertje Dik: Lief dat je zo mee denkt , meeste doen we al . Minder aardappels meer rijst zilvervlies rijst mager vlees . koolhydraatarm zouden we ook kunnen proberen . Stres heb ik niet hoor en met mijn vader gaat het goed We zijn nu twee jaar gestopt met roken en zolang zijn we bezig ons leven gezonder te maken. Eet patroon aan passen meer bewegen meer vis , minder vlees . Mijn gewicht is nu goed hoeft niks meer af . Manlief komt ook wel goed die moet gewoon weer aan het werk dat is het grootste probleem . Geen idee wat mijn eigen meter zegt ben niet zo mee bezig . Menu: o: twee Cracker met 30+ kaas l: twee beschuit met 30+ kaas [ als het lekker is] t: fruit. A: Denk spageti uit de vriezer . t: ? zilveruitje Tina: Hoe gaat het bij jouw ? kun je het houden zo als het nu is? knuffel. De andere meiden hoe gaat het er mee ?
@Marnat: wij hebben ook altijd 30+kaas. Die van de lidl is oké! Hier is zaterdag altijd bij ons een rommeldag en die dag hou ik ook niet bij wat ik eet. We eten vaak buiten de deur.... Vandaag weer een beetje terug in het gareel, straks weer sporten. O: Bak yoghurt met muesli T: water L: 1 croissant met jam, 2 kaiserbroodjes met kipfilet, kaas, komkommer en tomaat. Gekookt eitje T: geen idee, in ieder geval wat fruit A: gebakken aardappeltjes, snijbonen en entrecot T: Rood wijntje
mamavanjuuul: We hebben nu plakjes van ah en milner of zo. Als dat op is proberen we groot stuk van de lidl dankje voor de tip. of zijn dat ook plakjes? De kaas is lekker niks mis mee , we gaan over op 30+ kaas . Zal toch wat moeten samen . Moet er wat voor over hebben om gezond te leven .
Wij hebben ook Milner gerijpt in de koelkast liggen. Een een stuk oude boerenkaas van de markt. Ik wissel af. Als ik lang geen kaas heb gehad, neem ik een plakje of blokje gewone. Waar ik veel bewuster mee omga is denken wat ik nou in mijn mond stop. Smaak zit ook in 1 blokje kaas of chocolade. Heb ik het nodig? Is het goed voor me? Gisteravond zaten we of de bank een spannende serie te kijken met een glaasje wijn, daar lust ik dan ook wel een bak cashews bij (en die stonden in de kast) maar heb het niet gedaan! Valkuil is geen tijd hebben of maken en te lang niet eten en geen gezond eten in huis hebben, dan heb ik zo'n vreselijke honger!
Menu vandaag: Volkorenbeschuit met kaas en een volkorencracker (van de AH met pompoenpitten!) met appelstroop en 2 cappuccino op bed Shake voor het sporten Salade met tonijn Zelfgemaakte quiche met kalkoenreepjes, prei en kastanjechampignons Tussendoor een sinaasappel en blauwe bessen
hoi meisjes... jullie zijn goed bezig... hier gaat het super! weegschaal stond vanmorgen op 73,7 net flink krachttraining gedaan. vanavond uit eten mmm morgen reageer ik uitgebreider kus voor jullie
Lekker Tina!! Heb jij weleens je vetpercentage gemeten toen en nu? Ik durf nog steeds niet. Weet wel wat het ooit was!
Vanmorgen 66,9! Vanmiddag verjaardag gehad van m'n vader en dus weer Vanwalleghem gegeten. Weeg denk ik woensdag ofzo pas weer Tina, wat goed zeg! Je bent er gewoon! Super!
Goedemorgen! Wat is iedereen goed bezig! Hier gaat lijnen verder ook goed, vanmiddag even lekker hardlopen en vanavond naar de sportschool voor kracht training. Verder voelen wij ons erg down, we missen de familie enorm. Vooral man word verscheurd door emoties, hij heeft het altijd wel wat logisch is maar nu is het echt extreem. Weet momenteel even niet wat ik ermee moet. Menu: O: shake T: appeltje L: roerei met groente en gerookte zalm T: 2x augurk met kipfilet A: kip korma met kha rijst T: handje noten
Och Lovely, wat naar! Hier gaat lijnen ook goed. Ik weeg tegenwoordig niet zo vaak meer, maar mijn benen en kont gaan super! Heb een nieuwe donkergrijze skinny aan in een maat kleiner! Vandaag: Yoghurt met noten, superfoods Shake Leftover quiche Appel, rauwe wortels Broccoli, gehaktbal
Lovely: Dikke knuffel voor jullie. Menu: 0 : 1 broodje caseler rib . l: Cornflakes . t: fruit. a: bruinen bonen stamppot uit vriezer met vis schnitzel en groente soep uit vriezer . t: ? meestal niks meer , vaak vol van eten.
Goedemorgen, Dappertje Dik: hier weeg ik ook niet veel, zolang ik me maar goed voel. Super dat je een maat kleiner aan kan! Gisteren wezen hardlopen, 4km. Vind het wel zwaarder dan op de loopband. Vandaag kort dagje werken daarna in de tuin bezig en eind van de dag nog even sporten. O: shake t: komkommer en snoeptomaatjes L: roomkaas pannenkoek T a: bloemkool nasi met zelfgemaakte saté T
hoi meiden. gister weer hard gelopen na griepje van vorige week. heerlijk! ik ga nu ook een emo-dagboekje bijhouden zodat ik me emoties opschrijf ipv ga snoepen. heb weer rauwkost mee naar het werk. succes allemaal!
lovely@ knuff voor jullie. Kan me het gevoel van je man wel indenken. Hoop dat het gauw weer went. rest@ goed bezig. Hier gek fenoeg kilo zwaarder Dan zondag rerwijl ik niets bijzonders op heb. Wrs vocht.