Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JNS25

JNS25 Niet meer actief

@ Tibo; Dank je! Nee, ik wil niet verder afvallen maar mijn heupen/ benen/ buik mogen nog wel iets strakker ;)..

Het is de 1e keer dat hij weg is dus het was zeker wennen! De kinderen beginnen ook steeds meer om hem te vragen, wat logisch is, je moederhart breekt als je je kleine meid om papa hoort huilen.. Maar we tellen de laatste dagen/ weken weg en dan mag hij ons nooit meer zolang alleen laten :D..

Wat is jouw doel qua sporten en afvallen?

@ Marnat; Oke, dus je bent 2 jaar geleden bij de dokter geweest en sindsdien wordt je gecontroleerd? Krijg je een kastje om te kijken of ze een oorzaak kunnen vinden of heeft dat een andere reden?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    hey meiden...

jns25@ poeh zeker heftig dat je man al zolang weg is. snap dat je de dagen aftelt...gelukkig dat het opschiet nu.

marnat@ jammer dat je bloeddruk nog net wat aan de hoge kant is... hoop dat er wat uit het kastje komt.

rest@ zwaai!

hier nog steeds 74,7. krijg er de rambam van...gister me uit de naad gesport en nog niks. ik weet het ik weet het. ik mag niet klagen maar grrr die laatste 1 a 2 kilos zullen er verdorie afgaan!

straks met man naar de oogarts en vanavond oudergesprek op school. word vanavond dus niet heel veel gezonds. groentesoepje met een broodje kroket.

verder menu vandaag:

o magere kwark met ananas
    t 2 hele kleine zelfgebakken koekjes op de psz door kindjes zelf gebakken
    l 3 donkere boterhammen en een ei
    t banaan
    d groentesoep en broodje kroket
    t weinig of niets meer

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi dames!
    Dappertje dik: pff ongesteld, nooit leuk. Je voelt je 10x dikker en de emoties schieten alle kanten op.
    Tina: anders even een paar dagen de weegschaal opbergen? Snap dat het balen is, hopelijk is het er zo weer af!
    Tibo: Leuk en motiverend is het hé als mensen je complimenten geven.
    JNS25: Welkom!
    Marnat: Goed dat ze je bloeddruk in de gaten houden, gebruik je trouwens medicijnen voor een te hoge bloeddruk?
    mamavanjuul: hoe gaat het bij jou?

Hier gaat alles goed, vanochtend wezen sporten.
    Weet niet of ik weer afgevallen ben, mag van mezelf pas volgende week vrijdag weer op de weegschaal.

Menu:
    O: volkoren cornflakes met melk:
    T: eiwitshake (na het sporten)
    L: salade met tonijn
    t: plakje ricotta cake
    A: tilapia met groentes uit de oven
    T: handje noten en 2x kipfilet met augurk

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    lovely@ je hebt 100% gelijk met die klote weegschaal.... maar dat kan ik echt niet ben ik bang... bang om weer meer aan te komen. dat is iets waar ik nog wel aan moet gaan werken helaas.

5. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Maar lieverd, 75 was toch je streefgewicht? Dan is het toch prima zo?;)

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tina: snap het hoor, het is moeilijk om je zomaar ineens een lange tijd niet te wegen. Maar als jij gewoon blijft eten en sporten zoals je nu doet komt er niet zomaar ineens een paar kilo aan hoor. Ik denk dat dit nu ook echt vocht is.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier is het schommelen ook weer begonnen hoor.... Het zal ook allemaal wel. Ik eet niks geks... Dus het zal m'n eisprong wel zijn, niet gepoept of nog geen bv gegeven.

Heb het erg druk op het moment... Veel afspraken 's avonds.
    Gister heerlijk gesport, volgens de instructeur kan ik veel zwaarder trainen en kan ik veel meer. Dus gister wat zwaarder getraind en nu wel zware benen en armen.
    Ik doe nu 1x FunXtion: circuit van 30 min, daarna nog op de crosstrainer of loopband. En 1x in de week bodypump.
    Vanaf dit weekend ga ik weer hardlopen..... Heb me aangemeld bij de politie academie en die sporttest is behoorlijk pittig.
    Heb nog 2 mnd om me voor te bereiden :D

8. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    @ JNS25, o wow, dan is t helemaal wennen! Fijn dat hij weer bijna thuis is! Lijkt me wel moeilijk! Niet raar om ineens alles 'alleen' te doen?

Mijn doel is sowieso naar de 60, maar ik ben maar 1.57 dus eik mag t nog wat meer zijn. Zit nu net in de 66, ,aar t gaat wel lekker.
    Echt sporten doe ik eik niet, wel veel wandelen en fietsen met m'n zoontje, sowieso 1 keer in de week een grote ronde skaten met vriendinnen en op m'n werk loop ik ook de benen onder m'n reet uit dus ik kom opzich wel aan m'n beweging ;)

9. JNS25

JNS25 Niet meer actief

@ Tinateenslipper; Hoelang sta je (al) stil qua afvallen? Ik doe het zelf ook hoor, maar misschien is het een idee om jezelf 1 x in de 3 dagen of per week te wegen? En kan het niet zo zijn dat je vet verbrand en spiermassa opbouwt?

@ Lovely; dank je! Lekker dat je al hebt gesport, ik vind sporten in de ochtend fijner dan in de avond maar vanwege mijn werk moet ik helaas vaak in de avonden sporten. Wat voor sport beoefen je?

@ Mamavanjuul; goed bezig!! Succes met het trainen voor de test!

@ Tibo; Gelukkig was ik al iets gewend voordat hij wegging, hij werkt 24uursdiensten dus dagen/ avonden/ nachten alleen ben ik gewend maar voor zo'n lange tijd is wel iets anders natuurlijk... Nog even te gaan en dan is hij weer thuis!

Je hebt beweging zat zo te lezen, goed bezig! Ben je al lang bezig en kun je het goed volhouden?

10. Dappertje Dik

Nou ja zeg, je hoeft niet zulke lange tenen te hebben hoor!

Soja is niet gezond. Dat is mijn standpunt. En al die toevoegingen om het op smaak te brengen al helemaal niet.
    Nee, daar vroeg je niet om, maar in een club wordt gepraat.
    Ik ben nogal van de gezonde voeding en daar ga ik mijn excuses niet voor aanbieden.;)

11. JNS25

JNS25 Niet meer actief

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    klopt mn streef was 74 75 zo maar een mens wil atijd meer he ahaha.

nee als ik zo tussen de 72 en 74 kan schommelen vind ik het goed. maar daarom nog net effe kilo of anderhalf eraf;)

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    zal idd zo zijn. plas vandaag ineens heel veel:)

14. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga niet alle posts lezen :p Maar is dit nog steeds de hoeveelheid die je eet?

Veel te weinig namelijk voor je doel!

Voor de algemeenheid:
    Het beste is om de juiste hoeveelheid en verhoudingen eiwit, vet en groente te hebben. Koolhydraten niet/nooit vermijden, maar aanpassen op je doel. Nu ik zwanger ben eet ik wel iets meer koolhydraten dan voorheen. Maar daarvoor at ik het eigenlijk alleen op sportdagen en op zondag als ik een schijtaanallesdag had. (hou je je lichaam ook scherp mee)
    Ik meet met handpalmen, klinkt heel stom, maar google maar eens :p alles wat je daarmee op je bord krijgt per maaltijd, heb je echt genoeg aan.

Qua training:
    Als je doel afvallen is, dan zou je vooral krachttraining moeten gaan doen, met een les spinning per week o.i.d. of beetje cardio na je krachttraining, maar niet hoofdzakelijk cardio pakken! Je hebt namelijk spieren nodig om vet te verbranden, heel belangrijk! Tabata trainingen zijn ook heel effectief (en vermoeiend aaaargh! ;))

dingen als dieetjes, shakes en dergelijke raad ik echt niemand aan, dat is een soort crashdieet, waarbij het resultaat snel te zien is, maar op langere termijn heb je er meer werk mee om alles eraf te houden, vaak komen mensen meteen weer aan als ze weer omhoog gaan in hun calorie inname. Zonde!

Je zou echt moeten kijken naar wat je nu eet en daar verandering in aanbrengen. Brood heeft geen hond nodig :p maar het wordt gegeten omdat het "lekker makkelijk" is, terwijl het weinig inhoud heeft en vaak hebben mensen binnen een uur al weer trek.
    Juiste verhouding groente, eiwit en vetten is het belangrijkste, op dagen dat je sport of aan beweging doet doe je er handmatig koolhydraten bij en dat is voldoende en perfect om je motortje brandend te houden en op gewicht te komen en te blijven.

Ik ben inmiddels expert haha :p heb me er zo onwijs in verdiept en half jaar PT gedaan met goed resultaat dat ik met zekerheid kan zeggen: ja dit is het!

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    mamavanjuul: Het is heerlijk weer om te hardlopen! Wat gaaf dat je hebt aangemeld voor de politie academie!
    JNS25: ik doe fitness en ga daarnaast regelmatig hardlopen. Op donderdagochtend ben ik altijd vrij en zijn de kinderen lekker op school, ideaal om dan te sporten.
    Tina: hoop het voor je! En anders je niet laten demotiveren hierdoor hoor, je gaat telkens zo goed! Dan komt dit ook wel weer in orde.

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    JNS25: kasje krijg ik om te zien hoe die is of dan ook al door hoog is.

Meiden ik gebruik al plas tabletten , geen idee wat er verder gaat gebeuren .
    Als ik het kastje haal vraag ik wel even wat er daarna gebeurt .
    Mijn hooft stond er niet na om het nu te vragen.

Zo druk de laatste tijd vergeet de helft .

Wegen: Morgen weer geen idee wat het word broek zit losser .
    En volgende week niet sporten en twee verjaardagen .
    Onze douche word eindelijk eens opgeknapt twee week duurt dat .

Gister veel gefietst 30 kilometer mis iets minder .
    Lopen vandaag veel .

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier stond de weegschaal weer netjes op 67,6 sta mooi stil .
    ondanks patat uit de oven en chips gister gegeten .

Menu: o: 1 broodje casselerib
    l: cornflakes .
    t: fruit.
    A: Kadetjes met groente soep uit de vriezer .

Nu kan ook de koelkast vriezer schoon .
    Vanmiddag laat met vader naar het ziekenhuis , ga deze keer mee .
    Vandaar brood door de week.

18. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier vanmorgen 66,8. Iets eraf maar heel snel gaat t niet.. ;)
    Ach ja..

O; yoghurt met druiven
    T; appel
    L; 2 crackers met filet american en sla van gister
    T; rijstewafel
    D; kipschnitzel met groente
    T; misschien wat nootjes

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    hier ook iets lager maar niet veel.

wel heerlijk gesport.

menu vandaag:

o 1 volkoren boterham met kipfilet en beschuit met appelstroop
    t kwark met ananas
    l kom groentesoep en 3 volk boterhammen met mager beleg
    en rauwkost
    t plak volk ontbijtkoek
    d bulgur met kip tandoori
    t?

20. Dappertje Dik

Ik zag net jouw foto's in dat andere topic, meid wauw wauw wauw!!!:)

Ik ga ook lekker, nu 15 kilo kwijt.

Deel Deze Pagina