Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    mamavanjuul@ succes met afbouwen.

marnat@ spannend vandaag weer dan

rest@ hoe gaat het allemaal?hoop meiden die ik lang niet gezien heb hier

hier zn gangetje.. helaas erg veel last van mn knie. ga vd week verwijzing vragen voor nog een foto en de orthopeed oid.

gewicht 71,5

menu vandaag

o brinta
    t ontbijtkoek
    l zalm en drie volk boterhammen
    t yohurt
    d lasagna kant en klaar uit zon vieze bak maar goed manlief vind dat weleens lekker en geen zin om te koken vanavond haha. wel lekkere rauwkost erbij.
    t?

morgen ben ik jarig. word 31 en ga s avonds uit eten bij de griek met mn ouders ook. maandag maar niet wegen dus

verder weer snipverkouden, bah!

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Is niet spannend stelde niks voor ging om medicatie .
    En 26 mei krijgt ie een scan en week later uitslag dat is pas spannend .
    Daar moet komen dat het allemaal zijn werk gedaan heeft de chemo en bestralingen .
    Vader was erg opgelucht dat het nu afgelopen is .
    Heb mijn ouders heerlijk geknuffeld en op naar goed herstel .

Al vast gefeliciteerd mag jong zijn? maak er wat leuks van.

Wij gaan met zwager en zusje weg morgen .

3. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Hallo lieve meiden,

Ben op dit moment erg druk, maar kom even langs.
    Sta stil qua gewicht, niet qua figuur en vetpercentage en daar gaat het om!

Marnat, ik denk vaak aan jou en de gezondheid je vader.

MvJ: succes met afbouwen, ik hoop dat je dochter het allemaal goed oppakt.

Tina: je valt nog steeds een halve kilo per week af? Hoe??

@ the rest: zwaai!

Ik ga nu lekker risotto maken met kastanjechampignons, broccoli en tournedos, mjam!

Groetjes!:)

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Nou heel leuk... Net nu m'n knop om is in m'n koppie, krijg ik een fikse buikgriep voor m'n kiezen:x Gelukkig weer aan de beterende hand, maar m'n menu van de afgelopen dagen sloeg kant noch wal. Vanaf morgen pik ik het helemaal op, hopelijk ook weer energie genoeg om iig even naar de sportschool te gaan, al is het maar voor een half uurtje. Dan is de kop er tenminste weer af...

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Tina, van harte gefeliciteerd!!! Hopelijk een heerlijk etentje gehad?

En DD, die risotto van jou klinkt zalig:)

Marnat, zo te lezen zit je vader aan het einde van een traject tegen kanker? Zwaar, helaas heb ik er ervaring mee in mijn naaste familie. Sterkte met het vervolg en de spanning naar het gesprek van de uitslagen....

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Even een testje of mijn banner werkt..

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Loetje: Jij beterschap .
    En idd tegen kanker longkanker helaas .
    Dankje voor je steun we hopen nu op het beste .

Mijn zusje kreeg vrijdag even een klap ook meer door de rust die er nu komt.
    We hoeven niet meer elke dag in ziekenhuis zijn .
    Ik had vrijdag ook even vele tranen , maar verder komen ze er maar weinig uit .

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Dat is de narigheid met kanker Marnat, het heeft zo'n enorme impact op niet alleen diegene die het heeft, maar op iedereen die hem/haar dierbaar is. Zoveel angst en emotioneel slopend. Niet gek dat je even instort wanneer de behandeling achter de rug is en je opluchting 1 ervaart.. Nu nog die lange tijd wachten.. Heel moeilijk, leef met je mee. Voor nu, geniet lekker van je vader en het feit dat hij bij mag komen. Hopelijk voelt hij zich fit genoeg om ook van jullie te kunnen genieten..

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij genieten zeker van mijn vader , dank voor je lieve woorden doen me goed .

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Okay, vanaf vandaag de aftrap. Helaas niet gesport, ik was nog te misselijk.. Alleen van het was ophangen had ik het zweet al op m'n rug staan, dus eerst nog even uitzieken en hopelijk kan ik het dan woensdag oppakken.

O- 3 volkoren beschuitjes (2 met rookvlees, 1 met kaas)
    t- plakje rookvlees
    L- Griekse yoghurt met noten en zaden mix, havermout, beetje chiazaad en een kneepje agavesiroop.
    t- kiwi en wat aardbeien
    D- Kleine gehaktbal (rund), kwart aardappelen, andijvie
    t- weet ik nog niet..

Verder water en over de hele dag 4 koppen koffie met een beetje halfvolle koffiemelk.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    loetje@ idd maar eerst uitzieken. beterschap

hier gister heerlijk uit eten geweest. veel te veel gegeten maar wel genoten mmm vanmorgen was de weeg dus niet blij haha.komt weer goed. geen man overboord verder.

menu vandaag was

o 2 volk. boterhammen
    t banaan
    l volk penne pastasalade met gerookte kip
    t yoghurt
    d soep met een broodje door omstandigheden

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier niet gesport mag toch woensdag niet sporten dan heeft het geen zin .
    Maar ga dan wel lekker wandelen dat mag wel met een 24 uur s kastje om. Het word heerlijk weer .

Menu: o: half kadetje cervelaat
    l: kadetje cervelaat + crème cracker met kipfilet .
    t: fruit met 4 crème cracker suiker .
    a: aard andijvie ala crème met drie kleine stukjes varkenslap .
    t: ?

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    vanmorgen weer netjes op gewicht....

heel misschien vanmiddag extra uurtje sporten, alle kindjes zijn weg vandaag maar eerst kijken hoeveel tijd en zin ik overhoud. anders gewoon morgen weer

menu vandaag@

o 2 volk boterhammen
    t ontbijtkoek
    l 2 volk boterhammen en een salade met ei en feta
    t yoghurt
    d bulgur, champignons, witte bonen in tomatensaus en groenteschijf

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Marnat, wandelen met dat prachtige weer is inderdaad geen straf. Ook lekker om even tot jezelf te komen en je hoofd leeg te maken;)

Tina, netjes hoor weer op gewicht. En zalig is dat he, je momentjes pakken als de kids de deur even uit zijn. Zelfs sporten is dan een feestje, heerlijk:)

o- overnight oats met noten, crunchy spelt en beetje agavesiroop
    t- stukje vis (spekbokking)
    l- runder carpaccio met vèèl rauwkost
    t- fruit
    d- varkens filetlapje, broccoli en aardappel
    t- ?

Gisteravond als tussendoortje 1 volkoren beschuitje genomen met een beetje boter en appelstroop. Dat kan toch als verstandig tussendoortje of is mijn keuze niet verstandig?

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    redelijk verstandige keuze hoor loetje.:)

sporten gaat hem niet worden. mn haar zit nu in de verf daarna eten en dan word het al weer haastje repje. drie uur de meiden weer halen van school. morgen maar weer:cool:

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Haha wat proppen we ook veel activiteiten in de uren dat de kinderen er niet zijn hè. Ik ook altijd, kom tijd tekort:D

Loop ik net met het water in m'n mond in de Lidl, is er geen carpaccio:$:x:(. Grrrrr... Nu lunch geswitched naar een wrap van 2 geklutste eitjes, besmeerd met een dun laagje kruidenkaas en belegd met gerookte zalm, rucolamix en pijnboompitjes. Ook geen straf hoor:)

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    oja dat herken ik ook:D wil ik vanmorgen brinta maken.. oja melk op;) lunch klinkt goed:)

hier een salade van rucola, rauwkost, feta, 2 gekookte eitjes en broccoli en 2 volk boterhammen. effe rust haha

18. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Hoi allemaal, mag ik ook nog meeschrijven? :)

Ik ben vanaf januari bezig met een gezondere leefstijl. Graag wil ik ook nog tien kilo afvallen en graag wat strakker in mijn vel zitten. Ik weeg nu 81,2 kg( kom van 86,3 kg af) en ben 1.74 m.

Ik probeer twee keer in de week 30 Days Shred te doen en daarnaast wandel ik elke dag met de hond. Moet ook bekennen dat die wandelingen niet altijd heel lang zijn..

Merk dat het afvallen nu iets minder snel gaat en ik daardoor minder gemotiveerd ben.. Hoop dat ik hier de motivatie vind en afleiding als ik zin heb in iets lekkers..:p

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Hoi Lindah:) Ik stap zelf pas net in, maar toch... welkom:)

Knap dat je toch al 5 kilo er af hebt gekregen. Ik denk alleen om verder af te vallen en het eraf te houden, je toch meer in beweging moet. Toch langere wandelingen met de hond misschien. En dan stevig doorstappen.. Volgens mij is een half uur per dag intensief wandelen al behoorlijk effectief..

Mijn valkuil is trouwens mijn avondeten. Net gegeten en 1 filetlapje op, circa 2 kleine aardappelen, broccoli en een halve beker melk. Nu mag je volgens mij behoorlijk wat groente opscheppen (en ik heb dat ook gedaan), maar voor mijn gevoel dan toch weer teveel gegeten.. Ik vind het minderen van mijn portie erg lastig:) Of kan het echt geen kwaad dat ik nu een behoorlijk vol gevoel heb, maar dan voornamelijk van de broccoli?

20. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Dankjewel loetje!

Vlgs mij maakt het qua groente niet zoveel uit hoeveel je opschept, maar daar weet ik ook niet zoveel vanaf.. Ik vind dat minderen ook nog wel lastig.. Heb nu brocolli( ja hier ook :) op, een boerengehaktrol rol en een kleine salade van quinoa. Gelukkig een gied gevuld gevoel dus minder kans op iets lekkers te pakken.

Zal idd vanavond, als mijn man thuis is, nog eens een eind gaan wandelen of anders nog een keer 30 Days Shred.. Werk in de zorg en morgen en overmorgen eet in de avond op het werk.. Dan vind ik het nog lastiger aangezien de kinderen ook gewoon moeten eten wat de pot schaft.. Nu maar hopen dat het geen vette ovenschotel is met veel gesmolten kaas..

Deel Deze Pagina