jeetje.. oke ff snel.. mijn ouders en ik zijn buurtjes.. nooit enig menigsverschil.. dit missh. ook wel omdat ik meestal mijn mond hou.. Ook even erbij vermelden dat ik op Cyprus woon en mijn ouders hier zeg maar de helft van het jaar zijn.. Anyway. gisteren ben ik boos geworden op mijn moedertje.. gewoon omdat ze weer eens super kinderachtig moet reageren op het feit dat ik haar niet heb meegenomen voor de zaterdag boodschap.. aaahhhh errrrg dit!.. ik kwam thuis.. had geen idee dat ze zelfs meewilde.. en ging tegen me tekeer met zo'n pruillip.. wat ben jij gemeen zegt ze.. dat je me niet hebt meegenomen.. ik zeg.. maar Mam je weet toch dat je altijd met me mee mag?? (ze rijd geen auto)..dus ik zeg.. ik breng Nick naar de ned. school.. is hier op zaterdag en begint om 9 uur en daarna ga ik boodschappen doen.. en ik zeg ook nog.. maar als je meewilde waarom kwam je dan niet ff binnen om het te zeggen??... Je bent gemeen zegt ze.. je zus zou zoiets nooit doen.. toen werd ik pisnijdig.. echt.. en heb gezegd.. dat ik langs kwam rijden om weg te gaan lag jij nog in je duster op het zonnebed in de tuin.. dat is dus echt zo he. dus ik had geen idee dat ze meewilde. Okee okee. wat een gezeur zullen jullie denken.. het gaat nergens over .. maar ik baal want pa en ma praten niet meer tegen me. Ik ben later naar haar toe gegaan.. en toen zei ze dat ze de hele morgen had gehuild.. pffff. dus ik zeg.. echt?? dat meen je toch niet he.. in de veronderstelling dat ze een grapje maakte.. maar nee.. ze was serieus.. tja. toen zzei ik.. luister mam.. je mag altijd mee.. maar dit wat je me nu zegt vind ik te kinderachtig voor worden. Tja.. sindsdien doen we geen mond meer naar elkaar open.. en zelfs mijn pap ook niet Aii wat een verhaal.. maar gek genoeg zijn het dit soort kleine dingen waar ik een beetje moedeloos van word.. ik ben per slot van rekening zwanger.. en ach.. ze zeurt.. gaat wel weer over.. hoop ik.
Het zal inderdaad vast wel weer over gaan. Speelt er bij jou moeder misschien iets anders mee, dat ze zo heftig reageert?
nou meid, het klinkt heel kinderachtig vanuit je moeder, beetje afhankelijk. En ik vind juist dat jij netjes en kalm hebt gereageerd hoor.
thanks meiden.. Tupp..jee.. ik heb geen idee of er wat meespeelt.. missh. wel? ik weet dat ze wel altijd een 3e kindje heeft gewild maar mijn paps vond 2 wel goed.. uhh.. maar ze was superblij met mijn zwangerschap.. af en toe kan ze zo raar reageren..en moet ik even mijn mond houden.. Loe.. thanks.. ik dacht dat ik gek werd.. zo raar reageren op zoiets onbenulligs.
De reden dat ik het vraag... laatst toevallig een artikel gelezen in een psychologisch magazine. Daarin stond dat wanneer mensen boos zijn, de werkelijke boosheid ontzettend vaak over iets totaal anders gaat, dan waar ze op dat moment boos over zijn. (Snap je het nog ) Als ze altijd zo reageert, dan zit hij ws in haar karakter. Maar als dit een ongebruikelijke reactie is, dan zou er misschien iets anders aan de hand kunnen zijn. (Al is het maar iets onbenulligs als slecht geslapen en dan als je wakker wordt ontdekken dat je man ook nog eens met zijn modderpoten over je gisteren-gedweilde keukenvloertje heeft gelopen. Ik noem maar wat.) En dan was jij net even de bekende druppel.
thanks Tubb.. ja miss.. maar het is nu de volg. dag en ik heb haar hier nog niet gezien.. ookmijn pap niet.. en als het iets was waarom is ze hier dan nog niet geweest om sorry of zo te zeggen.. mijn moeder is gewend dat de mensen naar haar toe komen en met haar pruillip krijgt ze alles voor elkaar.. nou dus deze keer niet.. tja.. bedankt iig voor je lieve reactie.
sjee wie is hier de ouder?? Wat een rare reactie van je moeder. Volgende keer beter hoor. Ik vind haar reactie echt zeer overdreven en dan ook nog een dag wegblijven.. bizar. Meid, je hebt niets verkeerd gedaan. Hopelijk trekt ze snel bij. ik zou het heel lastig vinden om haar gelijk te geven terwijl ze dat niet heeft. Lip of geen lip. Maar goed, voor de lieve vrede zou ik zeggen dat je nu begrijpt dat ze graag mee gaat en daar volgende keer rekening mee zal houden. Overigens vind ik de reactie van Tupp ook wel wat voor te zeggen. Kan me niet voorstellen dat het hier echt om ging. Wie weet speelt er nog meer.
Is jouw moeder mijn schoonmoeder toevallig? Jeetje, klinkt echt allemaal zo bekend! Hier laten we haar gewoon in dr sop gaarkoken, en dan belt ze een paar dagen later zelf weer op dat ze het niet zo bedoelde enzo.
@ Ilse.. ja ik weet dat ze graag meegaat..maar normaal gesproken zegt ze me dat ook van tevoren..en @blackeyedgirl.. ik moest lachen om je reactie.. hihi.. schoonmoeder.. wha... strange.. normaal is me moedertje oke.. ik bedoel.. zeurt wel enzo maar wie niet.. dus dit was echt raar.. maar ik ga niet naar haar toe ook al kijk ik bij haar op de veranda.. letterlijk he. want ze is mijn directe buur.. maar ik laat het aan haar over..haar idd in haar sopje gaarkoken.. of ze het zal snappen..heb ik ook een hard hoofd in..
mocht je het toch te lang vinden duren, dan ga je er heen, maar doe je net of er niets gebeurd is, werkt bij ons ook hihi
thanks!.. mijn 2 boys gaan er gewoon heen.. als ze een colaatje willen of zo.. heb zelf geen frisdrank in huis vandaar die weten ook van niets of zo.. nouja we kijken wel!
in een zin jij hebt gelijk. je moeder is lekker kinder achtig bezig . laat hun maar eens wakker worden omdat je hun dochter bent betekend nog niet dat je hun slaaf / taxi bent. xx