Sporten jullie? Zo ja, hoe vaak? Ik lees veel dat je niet teveel mag sporten.. 3 á 4 keer is al teveel? Om welke sporten gaat het? Daarnaast kan je liever je buikspieren (wel de schuine) trainen, omdat ze anders te kort worden. Het is juist nodig dat ze 'rekbaar' blijven voor de bevalling.. Ik kan echt niet zonder hoor
Dat vraag ik mij dus ook af. Ik doe normaal veel cardio legmagic oefeningen, maar sinds ik 27 juli allerlei rare symptomen heb ben ik voor de zekerheid gestopt. Zwemmen en wandelen schijnt goed te zijn voor zwangere vrouwen. Misschien dat ik daar maar mee aan de slag ga als ik zwanger blijk te zijn. Nu nog ff 3 daagjes wachten op mijn NOD...
Als je al aan sport deed voor een eventuele zwangerschap, kan je daar mee doorgaan. Ga alleen niet zodra je zwanger bent ineens meer sporten oid. De meeste sporten kun je gewoon blijven uitoefenen.. Let wel op de risico's, bijv bij paardrijden of balsporten. Ik zelf geef dans en sportlessen, nu 4 keer in de week en tijdens mijn eerste zwangerschap ging dit prima. Nu doe ik het ook nog steeds, alleen hopen op een spoedige en goede zwangerschap!
sporten waarbij de kans op vallen groot is, is niet aan te raden. Ook heb ik gelezen dat je op je hartslag moet letten. Ik probeer zwanger te worden en fitness 2/3 keer in de week. Ik ga momenteel iets minder hart maar sport gewoon lekker door. Als je eenmaal zwanger bent moet je nog op de buikspieren letten e.d.
Ik geef namelijk ook sportlessen. Bij elke sport heb je in principe kans om te vallen, maar ik moet er niet aan denken 9 maanden lang niet of nauwelijks te sporten. Intensief trainen van de buikspieren is alleen iets wat je liever niet meer moet doen ivm het verkorten van de spieren die juist nodig zijn voor de rekbaarheid tijdens de bevalling. @MysteriousG, cardio is juist goed, dus ook cardio legmagic!
Ik sportte 2x per week, 2 weken geleden gestopt ivm met bloedverlies. Inmiddels geen last meer van dus ik wil ook wel weer rustig gaan sporten. Wil weer bewegen. De buikspieren zal ik overslaan
Ik doe al een tijd Pilates, dat is schijnbaar geen probleem. Alleen de buikspier oefeningen zijn me geadviseerd niet te te doen. Maar voor de rest is dat lekker rustig en helpt de spieren daar beneden. Ben nog nooit zwanger geworden, maar blijf gewoon doorgaan. Ben er een tijdje mee gestopt en toen gebeurde er ook niks op dat vlak, dus kan net zo goed blijven gaan. Vind het leuk en voel mezelf er echt beter door. Ik wandel ook veel met de hond, heerlijk om te doen. Lekker je hoofd leegmaken. Dus het is denk ik meer dat je niet ineens als een malle gaat sporten, wat volgens mij zowiezo niet goed is.
Abrupt veel gaan sporten raden ze idd af. Soja isolaat kan ik nu ook niet gebruiken en dat is de enige mogelijkheid mijn eiwitten binnen te krijgen
Ik heb het aan de verloskundige gevraagd tijdens een kinderwensspreekuur. Als je zwanger probeert te worden mag je gewoon lekker alles doen waar je zin in hebt. Het is pas "te veel" als het je cyclus gaat beïnvloeden. Zo hebben topsporters vaak geen cyclus meer, omdat ze teveel van hun lichaam verlangen. Dus zolang je cyclussen blijven zoals je gewend bent, kan je gewoon lekker door gaan met je sporten. Zodra je zwanger bent is het belangrijk dat je de sporten vermijd waarbij je buik geraakt zou kunnen worden (balsporten, vechtsporten, etc). Dit wordt steeds belangrijker naarmate je verder in je zwangerschap komt. Verder is het een goed idee om, wanneer je een buikje begint te krijgen, je voorste buikspieren niet te hard (meer) te trainen, zodat ze inderdaad de kans krijgen om mee te rekken met de groei van de baby. Verder mag je gewoon blijven sporten zoals je gewend was voor je zwangerschap. Het is juist goed om te blijven sporten. Probeer wel extra goed naar je lichaam te luisteren en neem ook echt een stapje terug als het toch een beetje te zwaar wordt.