hello ik ben nog heel pril zwanger,maar een fanatiek Body pumpster en sportster mn ook buikspieroefeningen. Mag dit nu wel of niet door gaan..Mn de buikspieroefeningen blijven een raadsel,de dokter zei dat ik gewoon mocht sporten maar we hebben het niet over buikspieroefeningen gehad..Zijn er nog meer zwangere BODYPUMPSTERS !die me een handje op weg kunnen helpen..??? ps ben pas bijna 5 weken..heel pril dus en heb (nog)geen klachten
Heb ook gebodypumpt maar toen was ik nog niet zwanger. Het lijkt me iig niet goed voor je rug om daar mee door te gaan. Ik zou iig het gewicht wat je aan de stang zet aanpassen, dus niet te zwaar. Wat betreft de buikspieren, het is niet goed om de rechte buikspieren te blijven trainen. De buikspieren aan de zijkant is geen probleem, schijnt zelfs wel goed te zijn. Lekker genieten van je zwangerschap !!
Ik neem aan dat je les krijgt ? Mischien is het verstandig ff te overleggen met je trainer, die zal het vast wel weten. Zelf doe ik n.m. niet aan bodypump.
Ik zou het ook met de trainster overleggen. Volgens mij kun je in het begin nog best veel doen zolang je je goed voelt. Maar van de andere kant zou ik geen risico nemen en het even voor de zekerheid vragen Door de zwangerschap verslappen je spieren dus een blessure loop je dan makkelijker op denk ik en daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Als je straks ver gevorderd bent in de zwangerschap kun je iig body balance blijven doen, maar of je dat leuk lijkt weet ik niet. En je kan een aangepast fitnessprogramma doen, daar start ik ook mee volgende week. En zwemmen is altijd goed natuurlijk
ik mocht geen kachttraining met mijn buik meer doen toen ik zwanger werd adviseerde mijn instucteur van de fintess.
Ik doe fanatiek Pilates, wat helemaal gericht is op de spieren rondom (ik noem het maar ff je buikband, zoals je ook een buikband draagt tijdens je zwangerschap als ondersteuning, dragen deze spieren je normaal gesproken) en de binnenliggende spieren in de buik. Ik heb deze vraag ook gesteld aan een vk (ik ben nog niet zwanger) en die zei dat je best de sport mag blijven doen als je goed bekend bent met de sport... MAAR zodra je na een uurtje sporten pijn in je buik krijgt, moet je het de volgende keer rustiger aan doen. Sowieso zou ik overleggen met de trainer, misschien hebben ze voor jou wel andere aangepaste oefeningen. Ik heb zelfs op Ebay een boek gezien: Pilates tijdens de zwangerschap... daar staan dan weer speciale oefeningen in die je tijdens je zwangerschap kan doen (als je ervaring hebt met Pilates iig), zo om eventuele bekkeninstabiliteit op te kunnen vangen. Ik denk dat ik dat boek aan ga schaffen om iig mijn (buikband-)spieren stevig genoeg te houden als ik zwanger ben... ooit eens...
Je mag geen rechte buikspieroefeningen doen tijdens de zwangerschap... Dit doe je bij bodypump wel... Ik ben zelf aan het zwemmen en aan het (cardio)fitnessen... En dat pas ik iets aan aan de zwangerschap... En nu doe ik alles nog gewoon op gewoon niveau... Als je sporten gewent bent mag je gewoon doorgaan met sporten op hetzelfde niveau zolang je je hartslag goed in de gaten houdt en de hoeveelheid vocht die je drinkt! En je mag geen rechte buikspieroefeningen doen... Succes! Liefs Mye
Mij is bekent dat je vanaf ongeveer 6 maanden geen rechte buikspieren meer moet trainen. Dit omdat die spieren dan wat uit elkaar gaan staan. Het is wel goed om de "schuine" buikspieren te blijven trainen. Verder zou ik het gewoon met je trainer overleggen. Kwebbel