Vitaminepillen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Me and, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me and

Me and Actief lid

8 jun 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Ik ben momenteel ongeveer 5 weken en 1 dag zwanger en slik sinds 2 weken Etos zwanger zijn. Maar is dit voldoende? Zitten hier alle vitamine e.d. In die je ook nodig hebt? Lees ook wel dat visolie en vitamine D ook erg goed is erbij te nemen.

Ben benieuwd wat jullie slikken aan extra vitaminen.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dat is gewoon voldoende hoor. Mijn huisarts heeft mij trouwens gezegd geen extra vitamine D te nemen omdat in een speciale zwangerschapsvitamine alles zit wat je mag. Op sommige visolie potjes staat dat je het moet overleggen met de huisarts, ik slik om de dag (soms elke dag) een visolie capsule van een potje waar dat niet op staat. Verschil merk ik niet hoor, al weet ik ook niet wat ik moet merken haha. Mijn vriend is hier de man van de vitamines en die geeft het mij ook elke keer omdat ik het vergeet. :p

3. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ik slik ontzettend veel: multivitamine met visolie, vitamine b6, b12 1000 mcg, vitamine D 2000IE, foliumzuur 5000 mcg, selenium 200 mcg.
    Ik geloof wel in extra vitamine D omdat er bewezen is dat dit verband kan hebben met een miskraam (zie mijn ondertitel). Je hebt niet snel teveel D en wat je teveel aan B's binnenkrijgt plas je toch weer uit. Extra visolie slik ik op dit moment niet, maar vanaf de 6e maand ga ik daar ook extra van nemen.

4. Gupperdegup

Gupperdegup Actief lid

2 mei 2013
    166
    0
    0
    Ik ben ergotherapeut in de kinderrevalidatie
    Delft
    Ik slik multivitamine van Solgar. Daar zit alles in wat je nodig hebt. Ik slik deze, omdat ik veel vitamines oppeppende stoffen zitten, waardoor je je beter gaat voelen. Deze stoffen staan alleen wel op de dopinglijst voor topsporters :) Kwam mijn vriend achter tijdens zijn sportcarrière. Dus ach, ik ga maar voor de natuurlijke variant. Schijtduur, dat wel :)

Tijdens de vorige zwangerschap slikte ik ook visolie-capsules, maar daar werd ik steeds erg naar van (beroerde stoelgang enzo, misselijk), dus die slik ik nu niet meer.

Vrijdag weer voor het eerst naar de vlk en daar wil ik nog even navragen of die visolie veel meerwaarde heeft.

Volgens mij zijn alle soorten en merken prima. Goedkoop of duur.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,9 KB
      Weergaven:
      13

Deel Deze Pagina