17 weken en zo last van bekken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kenzo, 29 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenzo

Kenzo Lid

12 mrt 2007
    95
    0
    0
    Wie heeft dit ook gehad?
    Een vrij constante zeurende pijn rond je schaambeen?
    Dit word erger bij lopen, en is na genoeg weg bij liggen op de rug...

Is dit de beruchte BI?
    Nu al?

Wie had dat ook zo vroeg en zo ja wat voelde je dan precies?
    Ik heb wel gemerkt wanneer ik mn bekkenbodem spier aanspan dat het lopen beter gaat.
    Verder rust ik veel, maar blijf in mn hoofd malen over de baby, dat het misschien wat anders is?

Help?

Woensdag heb ik gelukkig een afspraak met de gyn, kijken wat hij zegt.

Maar wie steld me even gerust?

2. jenm

jenm Actief lid

23 jul 2007
    140
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik had/heb dit ook, bij mij begon het al met 11 weken al. je bekken worden soepeler om alvast jou voor te berieden op je aankomende bevalling ook al is dit nog lang niet zover.
    dat heeft de verloskundige mij zo uitgelegd.
    verder moet je gewoon je rust nemen en rustiger aan doen.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb dat ook gehad, maar vanaf week 20 is het over. Heb nog wel vaak last van mijn stuitje, maar het is nog geen echte BI.

4. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik heb dus vanaf 16 wkn wel echte bi

maar is mijn derde dus dan is het anders

5. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ja dit klinkt als de zogenoemde b.i.
    Pas er mee op. Luister naar de eigen lichaam ook al is dat soms moeilijk.
    Nu 6 mdn na mijn bevalling nog steeds heeeeeel veel last.
    Mocht je meer details willen pb me maar.
    Het is lang niet bij iedereen zo erg gelukkig als bij mij. Maar je kunt erger voorkomen door rust, fysio enz
    groetjes sandra

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ben bang dat ik hier ook last van heb, de laatste twee weken.
    Dat is dus bekkeninstabiliteit? Jeetje, klinkt eng zeg!
    Heb het met de vorige twee kinderen nooit gehad.

Het voelt alsof je voortdurend (als je loopt of staat) iets voelt drukken op je schaambeen. Ik dacht zelf al een beetje aan een verzakking ofzoiets.
    Inderdaad wordt het minder als je een poosje gaat liggen of rusten.

7. Kenzo

Kenzo Lid

12 mrt 2007
    95
    0
    0
    Nou daar zijn we lekker mee dan...
    Het gaat nu wel weer wat beter, maar echt weg is het niet.
    Morgen hopen dat het wel weg is :rolleyes:

En dan zijn we nog geen eens op de helft...zucht

Nou ja we houden het doel maar voor ogen.
    Alles voor een gezonde baby denken we dan maar weer.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dat ook, meer het gevoel dat mijn buik te zwaar wordt ofzo als ik lang loop, voor mijn gevoel zou het helpen als ik mijn buik dan een beetje 'optil' (werkt trouwens niet, maar zo voelt het zeg maar...). Een half uurtje achter elkaar lopen of winkelen is meer dan genoeg, heb het dan helemaal gehad.

Ik dacht eigenlijk alleen dat ik last had van mijn banden? Maar het kan dus ook mijn bekken zijn? Als ik daarna genoeg rust neem, gaat het wel goed, vooral liggen is dan heerlijk. Ik heb er eigenlijk niet zo'n moeite mee, ik hou er nu rekening mee.

9. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik heb er helaas ook erg veel last van. Als ik in bed lig kan ik me bijna niet meer omdraaien dan doet mijn schaambeen erg pijn. Een broek aantrekken gaat moeizaam en als ik een stukje gelopen heb kom ik de trap bijna niet meer op :( Ik ga volgende week even langs mijn huisarts even horen wat hij ervan zegt. Hopelijk gaat het over....

10. laffayette

7 sep 2007
    87
    0
    0
    verzorgende - ig
    hoi meiden,

'hier nog zo 1 die zoooooo veel pijn heeft aan haar bekken bah bah.
    dadelijk naar de huisarts en kijken of ik evt. fysio kan krijgen, want dit is niet leuk meer.
    bij het lopen,gaan zitten of gaan staan en het omdraaien in bed dat ik er gewoon wakker van schiet :(
    pffff hoop dat ik fysio kan krijgen, dat de klachten minder gaan worden.

11. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Het begon bij mij bij 8 weken zwangerschap en heb er nu nog last van (ben nu bijna 34 weken).. gaat volgens mijn oma ook niet meer over tot na de bevalling (zij had dit bij alle 9 haar kinderen!)

12. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Hallo,
    sinds twee weken heb ik ook last van pijn bij mijn schaambeen. Een paar keer zo pijnlijk en stijf dat ik bijna geen stap meer kan verzetten. Kom mijn stoel of bed niet meer uit, en een klein stukje lopen is al een hele opgave. Dit gaat dan na drie dagen rusten weer over. Maar tot die tijd kan ik geen boe of ba meer zeggen. Nu vermijd ik het lopen zo veel mogelijk. Wel probeer ik zoveel mogelijk op de fiets weg te gaan. Dat doet geen pijn. Bewegen blijft belangrijk, alleen moet je een aanpassing maken. Liep al bij de mensendieck therapeut, en die adviseerde mij minder lange dagen te maken. Werk nu 5 ipv 8 uur per dag.

Sterkte!

13. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi,
    Hier nog een. Ik heb nu sinds 3 dagen last van mijn onderrug, rechter zij en stuitje. Ook bij mij doet lopen, fietsen, zitten en omdraaien in bed veel pijn. Omdat ik had gelezen over BI heb ik vandaag mijn verloskundige gebeld. Hij zei niks over BI en vertelde mij dat ik het warm moet houden. Ook straald het door naar mijn been en waarschijnlijk zit er een zenuw klem. Dit is gewoon een zwangerschapskwaaltje zei hij. Niks aan te doen.
    Groetjes Deborah.

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik heb de laatste twee dagen gelukkig bijna geen last meer gehad!
    Heb me ook wel wat rustig gehouden, eerlijk gezegd, maar toch wel gewoon m'n huishouding verzorgd.
    Wel ben ik met vervroegd zwangerschapsverlof gegaan, voor de zekerheid, ik werk twee halve dagen in een boeken/cadeaushop en dat was me eigenlijk te zwaar. Gezien m'n leeftijd was dat geen probleem. Dus dat haalt wel de meeste druk weg. Kan ik lekker thuis een beetje aanrommelen en gaan zitten of liggen wanneer ik wil.

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook erg veel pijn in mijn schaambeen. Het enige dat geen pijn doet is zitten. Omdraaien in bed is vreselijk, en voelt alsof ik uitelkaar ga vallen :(. Broeken aantrekken (been optillen) is ook een ramp, en erg pijnlijk. Ik dacht eerst dat het mijn banden waren, maar het voelt toch meer als mijn schaambeen. Heb een dag geen last gehad, en dat was toen ik na het weekend nog een dagje vrij was. Vrijdag moet ik naar de VK, ik zal het haar eens vragen. Heb er nu al 5 weken last van, en het lijkt erger te worden.

16. Eve1980

Eve1980 Lid

19 sep 2007
    20
    0
    0
    Tekstschrijfster, part-time adm. mevrouw
    Tiel
    Ik heb sinds een week last van mijn onderrug, bij de kuiltjes boven je bil, zeg maar. Straalt vaak uit naar mijn rechterbovenbeen. Fietsen gaat prima, maar afstappen is echt even pijnlijk. Lopen doet ook zeer. Paardrijden daarentegen gaat prima.

Te lang op bed liggen wordt ook pijnlijk.

Volgende week naar VK, misschien is er iets aan te doen. Ik ben pas 13 weken zwanger.......

Heb wel gehoord dat minderen met suiker helpt. (omdat suiker het hormoon dat de weekheid veroorzaakt stimuleert)

17. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Ik heb hier ook heel veel last van en ik ben nu 23 weken zwanger. Als ik lig dan gaat het echt niet over. Bij mij meer als ik loop. ik kan niet meer op mijn rug liggen, want dan drukt het flink op het schaambeen zak dan ook echt door de grond. Het probleem is dat ik de laatste weken slecht slaap en veel draai en steeds als ik draai voel ik het. Als ik een stukje ga lopen dan is het weg ,maar als ik dan weer m'n bed inga is het knudde. Ik ben er mee naar de HA geweest en ze had het schaambeen nog niet eens aangeraakt of ik verging al van de pijn. Ik moest van haar 2 paracetamol nemen voor ik naar bed ging en dat zou helpen. Tot nu toe helpt het en overdag mocht ik er ook nog 6, dus in totaal 8. Nu doe ik dit niet, want ik heb daar een hekel aan, maar het helpt dus wel bij mij.

Groetjes diaan

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    vanaf wanneer kan dit beginnen?
    ik had het een paar daagjes terug ook toen zat het in mijn rechter lies.
    toen kon ik van de pijn niet er op staan en hinkelent lopen :S
    En gister had ik tijdens het werk het links en toen ook weer tegelijk met rechts...lopen ging toen wel weer beter!
    vandaag al weer minder..
    dus ja het is gewoon het weker worden?
    hopelijk blijft het hierbij..want wil toch lekker veel kunnen doen tijdens mijn zwangerschap :)
    heb ook al een klein buikje vind het geweldig ik had bij de eerste echt een mini buikje :(

19. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Ja gelijk heb je.. Nu kan ik zelf niet zo heel veel meer doen. Ik ga echt kapot van de pijn en kan zelfs 's nacht er niet van slapen. Ik moet 2 asperines nemen voor ik ga slapen en zelfs dan slaap ik niet van de pijn. Omdraaien lukt ook bijna niet, ja met heel veel pijn en moeite, dus ik hoop echt dat jij er niet zo'n last van zult krijgen als ik. En ik krijg nog een keer therapie daarvoor.

Deel Deze Pagina