Kans om zwanger te zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Luna18, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna18

Luna18 Nieuw lid

21 jul 2008
    2
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met me verhaal en wat ik zou moeten doen?

Mijn verhaal,

Maandag 7 juli was de laatste dag van de pilstrip. Ben gewoon ongesteld geworden. 11 juli was daar de laatste dag van. 13 juli tot en met 17 juli en 19 en 20 juli ben ik bij me vriend geweest en wel iedere dag seks gehad. Maar nu ben ik 3 dagen te laat met de volgende strip begonnen. En de pillen die ik vergeten ben heb ik helemaal niet meer ingenomen.
    We hebben het ook zonder condoom gedaan.

Mijn vraag is nu heb ik kans op dat ik zwanger ben?

Ps: Ik ben wel moe en lig vandaag al de hele dag op bed, en last van me buik maar dat hoeft natuurlijk er niet mee te maken te hebben.

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    lijkt me sterk dat dat er wat mee te maken heeft....je kunt best zwanger worden - dom om in je eerste week te laat te zijn - maar daar merk je nu nog echt niks van hoor.

p.s., wat is dat deze maand, je bent de 3e al ....

3. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ik denk dat er kans is dat je zwanger bent want die is er tog altijd als je een pil vergeet?! en als er al mensen zwanger raken tijdens het goede gebruik van de pil waarom jij dan niet?! ik zou echter een testje wagen je weet maar nooit!

hopelijk komt alles goed en hou ons op de hoogte he xxx

4. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    De eerste dagen van een nieuwe pilstrip die je vergeet ( of het uitstellen van een nieuwe strip) zijn het Allergevaarlijkste. Want nu heeft je lichaam de kans gekregen om een nieuw eitje te laten rijpen...
    zo staat het ook in de bijsluiter van de pil: pil vergeten in eerste week; niet veilig.
    Uitstel van een nieuwe strip mag nóóit, is mij ook eens overkomen.....2 dagen te laat begonnen met een nieuwe strip, heel dom dus achteraf. Geluukig niet zwanger geraakt. (ik las het later op de bijsluiter dat dit niet verstandig is geweest)
    Ik tilde er niet zo zwaar aan ik dacht: zo snel wordt een mens niet zwanger. Maar het kán wel!

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik kan me nog herinneren dat ik op woensdag de laatste pil slikte en dan de week erna op donderdag weer moest beginnen?

Als jij op maandag 7 juli je laatste pil slikte, dan had je eigenlijk op dinsdag 15 juli weer moeten beginnen? Nu ben je dus 3 dagen later begonnen, dan heb je vrijdag 18 juli pas de eerste pil genomen?

Ik denk niet dat het veel kwaad kan, omdat je na 3 dagen wel gewoon met de strip bent begonnen, dus in principe zou je eisprong gewoon onderdrukt moeten zijn.

Ik zeg niet dat je geen kans hebt om zwanger te zijn, maar ik schat de kans aardig klein. Ik zou in ieder geval de rest van deze pilstrip condooms gebruiken.

Een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen, dus je zou nu halverwege je cyclus zitten, terwijl de meeste zwangerschapskwaaltje pas aan het eind van je cyclus beginnen. Ik denk dat je moeheid een andere oorzaak heeft.

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vakantie tijd ;)

Er is denk ik zeker wel n kans al issie denk ik klein (als je ontpillen neemt en de kans dat dan de eerste keer raak is als je klust bedenkt...maarja t gebeurt wel vaker). Dan zou je moeten weten wat je normale cyclus is..Als je van n 28 dagen cyclus uitgaat dan.waarschijnlijk heb je nu je eisprong ...als ik goed tel... zaadcelletjes kunnen n tijdje in leven blijven bij jou binnen..
    En testen heeft dan dus nog geen zin gezien t feit dat je pas zeker kan zijn dat je goed test na de datum dat je ongi had moeten worden.
    Nu is het afwachten tot je kan testen.
    Herinner me wel wat van de pil als morning after pil gebruiken als je hem vergeten bent en toch gevreeen hebt. Maar of dat klopt...en zowiezo nu werkt als je al 3 dagen vergeten bent...kweenie.

7. Luna18

Luna18 Nieuw lid

21 jul 2008
    2
    0
    0
    Dank julie wel voor de reacties.

Ik had hier ook nog ergens gelezen dat als je door gaat met de pil dat slecht kan zijn. En dat je ongesteldheid een kunstmatige bloeding is met de pil, maar dan kan je het toch nooit weten of het zo is?

8. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Helemaal waar!

En een ongesteldheid bij pilgebruik is inderdaad een kunstmatige bloeding, dus daar kun je niet op vertrouwen. Ook zou je bv een innestelbloeding als ongesteldheid kunnen zien.
    Dus testen in je stopweek, en je weet het.

Deel Deze Pagina