Mijn dochter heeft eczeem, nu vooral in haar ellenbogen maar heeft het ook wel eens in haar gezicht. Ik heb er hydrocortison voor maar ben vooral opzoek naar tips mbt voeding, wasmiddel, tips, trucjes enz om te zorgen dat het minder wordt zonder al te veel hormoon crème te gebruiken. Ze heeft het nu sinds enkele maanden het is een tijdje weg geweest maar nu merk ik dat het groter wordt en ook sneller terug is.
Onze dochter heeft ook snel last van eczeem en voor de ‘ergere’ plekjes gebruiken we ook hydrocortison. Verder proberen we de lichtere plekjes weg te krijgen door overdag er vasalinelanette op te smeren en snachts vasalineparrafine. Dit werkt best goed! Deze middelen zijn gewoon vrij te verkrijgen bij apotheek en drogist
Misschien helpt een voedingsdagboek bijhouden? Dan kun je misschien ontdekken of het voedingsgerelateerd is. Dus opschrijven wat ze eet en hoe de klachten zijn ed, misschien is er een patroon in te ontdekken. Mijn jongste krijgt eczeem van boekweit. Als ze dat niet eet, heeft ze geen eczeem, eet ze het wel, dan krijgt ze allemaal plekjes.
Hier ook eczeem bij de oudste, jongste en ik zelf. Ik heb bij niemand kunnen ontdekken wat het nu triggert. Ben zelf ook allergisch voor zoveel dingen dat dat bijna niet te doen is.