Vanaf maandag gaan we er flink tegen aan! Heb me ingeschreven bij de sportschool en wil graag mijn voeding aanpassen. Het probleem is wel vaak bij mij dat het bijvoorbeeld een week of 3 prima gaat qua voeding en daarna krijg ik z'on ongelooflijke honger dat ik me moeilijk kan beheersen Daarbij werk ik tot 24:00/1:00 s'nachts en krijg ik dus vak trek rond die tijd. Iemand nog tips om dat onder controle te krijgen?
Tip voor de nachtdienst: eet koolhydraatarm en juist eiwitrijk. Dan blijft je voller zitten en krijg je minder dips. Eet wel in de nachtdienst, dat heb je gewoon nodig. Verder: ga niet diëten.... verander gewoon je eetpatroon en eet voldoende. Als je na 3 weken super honger krijgt en dat het dan weer mis gaat is alleen maar een teken dat je niet op een goede manier eet. Vervang een broodmaaltijd voor havermoutpap bijvoorbeeld. Ik heb het leren eten door havermout te mengen met ontbijtgranen met moten en zaden of extreme cacao van eat natural met een beetje honing. Honing is afgebouwd en ik wissel wat af. En alleen in het weekend wat lekkers als chips in huis halen bijvoorbeeld. Eet wel elke dag noten (walnoot, amandel, paranoot) als tussendoortje.
Mijn vorige bericht is wat aangepast.... ik bedenk me altijd nog wat dingen Ik heb me er behoorlijk in verdiept. Heb je een voorbeeld dag aan eten van je? Mag ook per pb hoor.
Toch nog even openbaar misschien heeft er iemand tips S'morgens schaaltje magere yoghurt S'middags 2 sneetjes geroosterd brood met smeerkaas light S'avonds gewoon normaal avond eten. Aardappel vlees groente of pasta, rijst, bami enz Snacken is vaak een opkikker of komkommer Maar dit hou is dus moeilijk vol Mijn dag begint rond 7 en eindigd rond half 2 s'nachts ongeveer
Geen wonder dat je het niet volhoud. Het is veel te weinig. Ik mis nog twee stuks fruit tussendoor en je ontbijt moet steviger/rijker. Idd bv havermout of muesli.
Ik kan me voorstellen dat je dit moeilijk volhoud. Ik vind het erg weinig. Ik zou kiezen voor producten die je een verzadigd gevoel geven en meer tussendoortjes eten. Komkommer is prima, maar doe dan bijv een rijstewafel met mager beleg erbij. Je ontbijt vind ik ook mager. Ik zou kiezen voor volle kwark met wat fruit/havermout/Noten oid als extra toevoeging. Lunch kun je ook een lekkere salade maken met van alles en nog wat. Of een wrap van een omelet gevuld met groente.
Met jouw schema krijg je idd honger. 6 porties per dag ontbijt 10 uurtje lunch drie uurtje avond eten en avond snack. 10 appel drie uur bijvoorbeeld komkommer. Ontbijt neem volkorenbrood of ieta anders volkoren knackerbrood. Avond wat lichter bakje yoghurt. Het gaat er om dat je voeding je verzadigd niet dat je hongerige blijf rond lopen. Een voller gevoel maakt minder hongerig. Snack sw juiste snack bijvoorbeeld pindas En maak eet moment je speciale moment van koekje tot snoepje regulier.
Ik zou inderdaad beginnen met een steviger ontbijt, zoals kwark of havermout, en ook tussendoor wat meer eten (fruit, noten, muslireep, rijstwafel, eitje). Zeker als je er ook nog 3x in de week bij gaat sporten is dit een beetje weinig. Ik zou als ik jou was eerst je onderhoud (Google) berekenen, zodat je weet hoeveel calorieen je ongeveer mag hebben. Ik dacht zelf dat ik gezond at, en dat deed ik ook wel, maar blijkbaar ook niet genoeg. Ik ben toen een tijdje bigehouden wat ik at en dat heeft me echt verder geholpen...
Mijn schema is: O: overnight oats T: fruit L: salade, zelfgemaakte soep, lowcarb wrap met kip en groente oid T: gekookt eitje, noten of een schaaltje Griekse yoghurt met honing. A: wat de pot schaft maar ik verhouding veel groente en weinig aardappels/pasta/rijst T: meestal niks meer Ik sta nu alweer een week of 4 nagenoeg stil in gewicht al lijkt het nu wel weer te gaan zakken. Ik heb iig bijna nooit honger. En als ik dat wel heb dan eet ik gewoon iets extra als ei, rauwkost, blokje kaas oid
Vandaag voor de eerste keer lekker wezen sporten! Ging erg goed en denk dat dit goed te doen is. Heeft er iemand een gezond eetschema of goeie tips om het hongergevoel te nderdrukken?
Het is een goed idee om inzicht te krijgen van wat je precies binnenkrijgt. Ik raad aan om de app MyFitnessPal te nemen en daar eens een paar weken het een en ander in te vullen. Voor MIJ was het een goed houvast om ervoor te zorgen dat ik in elk geval GENOEG calorieën binnen kreeg. Dit om te voorkomen dat ik zou crashen. Lijkt me voor jou ook handig i.v.m. dat hongergevoel. Ook laat de app je zien hoe je je calorieën verdeelt over je ontbijt/lunch/avondeten. Dit kan ook een eyeopener zijn voor jou. Wat ook al eerder is gezegd: Als je nachtdienst hebt, zorg dat je regelmatig wat eet. Net zoals iemand overdag ook een 'snack' moet pakken tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en avondeten, zo moet jij er ook voor zorgen dat je iets kunt eten tussendoor. En je wil dit doen vóór je echt een snacktrek krijgt, want dan grijp je te snel naar iets ongezonds. Het is handig om iets mee te nemen, zodat je niet hoeft te gaan denken wat je zal pakken. Bijvoorbeeld wat fruit, een handjevol noten, wat yoghurt... Verder raad ik aan om te minderen op suikers. Daar valt veel winst mee te behalen! Dus minder frisdrank en meer thee, koffie en water. Als je geen snacktrek meer hebt, neem je ook minder snoepjes/koekjes en dat scheelt ook al. Let ook op met toetjes... kijk eens op de verpakkingen en kies het product met de minste suiker. Succes!
Ik denk dat hier boven al aardig wat tips zijn gegeven. Je honger gevoel onderdrukken zou ik niet doen. Wat ook helpt, voor iedere maaltijd een glas water drinken. Je moet je motor draaiende houden. Tussendoor snacken is niet erg. Als het maar gezond is. Een handje ongezouten amandelen, walnoten etc of snacktomaatjes, komkommer, gekookt ei, zuur fruit. Frisdrank en geraffineerde suikers laten staan, dan ben je al een heel end. Vind je dat moeilijk? Doe het dan stap voor stap. 1: frisdrank verbannen en overgaan op water/spa rood Kijk eens of je dit een paar weken volhoudt. Je zal merken dat je uit eindelijk veel minder behoefte hebt aan cola etc. 2: Suikers verbannen, althans niet dagelijks. Koekjes, snoepjes, toetjes etc...
er zijn geen kant en klare schemas of ze zijn er wel maar dat wil niet zeggen dat ze voor jou werken. iemand van 1,55 en 65 kilo met een kantoorbaan heeft andere behoeftes als iemand van 1,80-84 kilo en een zware lichamelijke baan
Gewoon weight watchers! Echt ik zweer erbij @tinateenslipper hahahah ik ben 155 en 65 kg met een kassabaan🙈🙈🙈