flexibele gewrichten/iets uit de kom tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Flower1980, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flower1980

9 okt 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraag voor mensen met flexibele gewrichten en mensen die sneller iets uit de kom hebben. Hoe was/is dit tijdens de zwangerschap?

Ik heb zelf mijn knieschijven al meerdere malen uit de kom gehad en ben erg bang dat dit tijdens de zwangerschap ook of makkelijker gebeurt omdat de banden rond je gewrichten weker/soepeler worden.

Zijn er mensen die voor hun zwangerschap bepaalde gewrichten makkerlijker/snel uit de kom hadden? hoe was dit tijdens de zwangerschap? Merkte je dat alles nog flexibeler was en sneller uit de kom ging? of merkte je helemaal geen verschil?

Misschien dat een iemand een algemenere vraag kan beantwoorden...
    Worden alleen je bekken weker tijdens de zwangerschap? of geldt dit voor de banden rondom al je gewrichten?

groetjes, Flower1980

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hey meid ik ben hypermobiel van mezelf wel vaak dat mijn gewrichten uit in gelijk terug in de kom schieten. Knieƫn auw
    Ja het word erger bij mij af enntoe voel ik mezelf net een trekpopje.
    Vorige zwangerschap is zelfs mijn si gewricht eruit geschoten gewoon toen ik in bed ging liggen dat heeft echt weken zeer gedaan.
    Maar over het algemeen genomen gaat het okee hoor

3. paula1984

O en je vraag mijn vk vertelde door dat hormoon dat alles soepeler moet maken voor de bevalling word niet aleen je bekken soepeler maar alle banden om je gewrichten hebben hier last van en als je dan al ruim in die banden zit word het in het algemeen erger

4. Flower1980

9 okt 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!

O jeetje... Dat klinkt als een fijn vooruitzicht :-S
    Ik ben nog niet zwanger, maar als het mee zit op korte termijn wel en dit is iets waar ik heel bang voor ben! Nog meer dan voor de bevalling haha.
    Kon je met trainen ofzo de problemen iets binnen de perken houden?

Ik zoek me rot op internet, maar dit is een onderwerp waar vrij weinig om te vinden is (of ik zoek verkeer natuurlijk)

5. Sweety30

Sweety30 Actief lid

17 jun 2013
    482
    66
    28
    Vrouw
    Ook ik heb last van hypermobiliteit. En ook aan mij is door de VK aangegeven dat er sneller klachten kunnen optreden bij de zwangerschap.

Bij mijn eerste (14 jaar geleden) weinig last van gehad. maar merk nu bij de 2e dat ik er meer last van heb.

6. paula1984

Ik ga naar een mensendieck terapie dat houd het wat binnen e perken. Mag altijd pb met vragen

7. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Mijn schouder subluxeert regelmatig, dan blijft ie net op het randje van de kom hangen en schiet ie na een minuutje of 10 vanzelf terug.
    Heel mijn zwangerschap geen last van geen gehad, tot vorige week donderdag, toen ging hij eruit tijdens het zwemmen. Maar goed, dat was voor het eerst in mijn zwangerschap, dus het gebeurt niet vaker dan normaal in mijn geval.

Ik loop bij de fysio en door je zwangerschap wordt alles inderdaad iets weker en kun je er meer last van hebben.

Er zijn oefeningen die je kunt doen om je spieren sterker te maken zodat je er minder last van hebt.

Succes!

8. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat een goede vraag. Ik ben ook hypermobiel, met name bij mijn enkels merk ik het.
    Ik ben ook nog niet zwanger, maar ga er nu wel extra opletten als ik straks zwanger ben.

9. Flower1980

9 okt 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn alle reacties! Dank jullie wel :)

Ik ben vorig jaar aan mijn knie geopereerd om te voorkomen dat deze weer uit de kom kon schieten. Helaas is dit zo'n 1,5 maand geleden toch weer gebeurd.... Ik heb sinds mijn operatie al fysio, dus dat zit op zich goed! daarnaast ben ik krachttraining aan het doen. Dit alles ook met een zwangerschap in het achterhoofd...

Met de gewone dingen (lopen, traplopen etc.) heb ik momenteel op zicht nergens last van, maar 1 kleine missstap of 1 keer mijn knie net verkeerd stoten en hij ligt uit de kom :-S En ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat dit als ik zwanger ben zelfs bij het lopen al gebeurt! En dat is waar ik zo bang voor ben. Maar misschien is dit onterrecht hoor.. Je weet het natuurlijk nooit van te voren

Over mensendieck heb ik idd ook al het een en ander gelezen. dit zijn toch ook gewoon oefeningen? Wat is voor jullie de meerwaarde geweest ten opzichte van gewone fysio?

Deel Deze Pagina