Ik liep voor mijn zwangerschap hard, maar vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik al zo'n hoge hardslag, dat ik echt niet meer vooruit kom. Een trap oplopen is al teveel. Dus ik doe alleen nog wat spierversterkende oefeningen en ga volgend jaar wel weer beginnen met hardlopen.
Ik hang kotsmisselijk over de bank/op het bed/waar dan ook en de tijd dat ik even niet misselijk ben, ben ik uitgeput zo moe. Dus mijn fiets staat voorlopig ongebruikt in de garage.. En straks wanneer ik niet meer zo misselijk en moe ben verwacht ik dat ik er niet meer op pas met mijn (dan) dikke buik. Volgend jaar weer . Vorige week heb ik het nog wel geprobeerd omdat ik gelezen had dat fietsen goed is tegen bekkeninstabiliteit (waar ik nu al flink last van heb) maarrrr ik denk dat daar toch een ander soort fietsen mee bedoeld werd, au!
Ik ga zwemmen (weekje vakantie) veel bewegen in t water. En daarna per sept. zwangerschaps zwemmen en been oefeningen. Wil zo min mogelijk een dikke koe worden haaha
Ik voetbal, trainingen beginnen woensdag weer! Zit een beetje in dilemma.... Wil eigenlijk nog niks kwijt over zwangerschap, maar zit voor het eerst ik de selectie! Dit betekend dat de trainingen zwaarder zullen zijn als dat ik gewend ben, en dit lijkt me niet ideaal voor m'n zwangerschap! Ik wil wel graag de komende paar weken nog kunnen voetballen, maar dan op een rustiger tempo! Moet dus wel aan gaan geven dat ik zwanger ben bij voetbal leiding en lager wil voetballen, maar denk ook dat dit argwaan gaat wekken bij de andere meiden! Andere oplossing is "ziek" melden en niet gaan... Maar dan heb ik daar eigenlijk ook alleen maar mijzelf mee!:-/
Ik liep 3 keer per week hard voiraf gi.g vaak nog extra wandelen e.d. maar eenmaal zwanger was ik zo moe en misselijk dat t niet meer ging, nu voel ik me inmiddels wat beter en heb ik vorige week getest op crosstrainer en dat ging goed, hartslag bleef netjes dus na de schoolvakantie ga ik gewoon weer opnieuw proberen en kijken hoe ik dat volhoud...
Voordat ik zwanger was ging ik 2 keer naar de sportschool en 2 keer korfballen (1x trainen, 1x wedstrijd) per week. Het abonnement in de sportschool heb ik tijdelijk stop kunnen zetten, korfbal is vanaf juni al klaar. Vanaf dat ik 20 weken ben doe ik zwangerfit, dit is een uurtje sporten onder begeleiding van een fysio en ga ik zwangerschapszwemmen. Verder probeer ik 1 keer in de week op fiets naar de supermarkt te gaan (= 5km). Dat vind ik wel genoeg beweging..
ik wil ook graag iets van zwangerfit doen maar alles is in de avond en dat gaat niet, ten eerste omdat ik ME/CVS heb en ik lig vaak om half 9 al op bed of te gebroken om nog iets te doen LOL Maar ten tweede is mijn man nooit dezelfde tijd thuis (ja ergens tussen 19-22 uur dus ik kan slecht savonds dingen inplannen. Zo vervelend, juist overdag als de kids op school zitten DAN heb ik tijd, moet toch wel bij meer mama's zo zijn lijkt mij? Maar ze hebben hier niets overdag
Bij mijn vorige zwangerschap deed ik zumba tot 36 weken.. Ik ben nu ruim 17 weken zwanger zwanger van de 2e en ben ook van plan het weer zo lang te blijven doen, ik geef ook zelf les en zit in het demo team.. Eens kijken hoe lang ik dat vol ga houden
Hi, Ik heb tot week 20 hardgelopen, daarna teveel last van harde buiken helaas. Sinds week 16 ben ik wel begonnen met zwangerschapsfitness en doe ik nu nog steeds een keer in de week. Verder een keer in de week zwemmen en sinds 2 weken Yoga. Dus ben nog wel lekker actief. Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik mij verder prima voel. Dus nog geen rugpijn, last van bekken en slaap ook nog als een roosje Hopelijk blijft dat nog even zo
Ik heb in de eerste weken ook nog gekorfbald, wel was dit echt geen pretje meer ivm conditie. Na de zomerstop begin ik daar natuurlijk niet meer aan. Verder rijd ik nu nog fanatiek paard. Aankomend weekend nog kampioenschappen. Daarna stop ik met springen en ga ik dressuur rijden, ik wil dit zo lang mogelijk vol houden. Iig tot de winter, ik denk dat ik het dan niet meer kan opbrengen. Helemaal niet als het dan ook nog koud is. In de winter wil ik dan gaan zwemmen, lijkt mij heerlijk.
Bij de eerste heb ik tot 20 weken gevoetbald, daarna zwemmen maar kreeg er bekkenpijn van. Bij de tweede tot 15 weken gevoetbald en daarna zwanger en fit en weer bekkenpijn. Bij deze heb ik hardgelopen tot 10 weken maar was te uitgeput door de misselijkheid. Nu doe ik niks, met een peuter en kleuter loop en fiets je genoeg. Straks begint school weer en kan ik weer vier keer per dag fietsen. Nu is het echt te warm om ook maar iets te doen.
Mag je voetballen dan zo lang want van mijn VK mag je dat soort sporten niet doen na 12 weken (contactsporten, voetballen en nog meer) hardlopen mag wel maar wel alleen met goede bloeddruk (niet te laag) anders ga je de stoeptegels knuffelen en is de valkans te groot, liever niet alleen ook.
Ik sport nauwelijks. Na bevalling S wel gaan hardlopen maar toen de dramanachten doorzetten had ik geen puf meer. Volgend jaar zomer nieuwe poging. Mn basisconditie is goed want ik ren zo 5 km zonder training. Maar ik beweeg heel veel. Fietsen, wandelen, achter kinderen aanrennen... gisteren naar strand gefietst (uur enkele reis). Ik denk dat ik dagelijks minimaal een uur beweeg. In de winter sommige dagen wat minder. En wekelijks zwangerschapsyoga...maar dat vind ik meer releksen
Volgens mij is het met week 10-12 idd gevaarlijker om contactsport te doen ivm ongelukjes (ballen, trappen in buik ed) maar volgens mij zijn trainingen minder gevaarlijk aangezien je teamgenoten rekening met je toestand kunnen houden! (dit is wat ik gelezen heb, heb me er wel in verdiept de afgelopen dagen haha)
Ik doe 3x per week hardlopen. Rondje van 5 km. Zodra ik zwanger ben en last krijg van het rennen wil ik me voornemen om dan 2 a 3 x per week 5 km te gaan wandelen.
Ja hoor, 1x pw Yoga (voor de rust) en 1x pw zwangerfit. (voor de inspanning) Ik vind vooral zwangerfit erg lekker, ik ga er ook mee door tot aan de bevalling....(als het lukt natuurlijk) (tot 12 weken vechtsport gedaan en tot 20 weken volleybal...)
Ik rijd bijna elke dag mijn paarden (wel savonds met deze hitte) en ik mest de stallen elke dag uit dat versta ik ook onder sporten hahaha